Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Jos voisit muuttaa ulkomaille, minne muuttaisit? Miksi?

Vierailija
20.05.2013 |

Entä minne et missään nimessä haluaisi muuttaa, miksi?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Ranskaan, koska pidän sen ilmastosta ja ihmisistä. Italiaan en missään nimessä muuttaisi, ihmiset ovat siellä kiukkuisia persläpiä - enkä myöskään USAan, jossa elämä keskittyy rahanhimon ympärille ja jossa ollaan kiihkouskovaisia (siitäkin huolimatta, että kuulun itse kirkkoon).

Vierailija
22/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muuttaisin Englantiin ja toivottavasti joskus toteutuu. Euroopan ulkopuolelle en muuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paikkoja olisi vaikka kuinka jotka kävisivät!! Keski-Euroopassa olisi lyhyet etäisyydet joka puolelle ja olisi mahdollisuus saada siten vaihtelua mutta toisaalta talvella olisi turhan kylmä. Sitten taasen rakastan merta ja en voi olla siitäkään erossa. Barcelona varmaankin koska se täyttää myös kriteerit kaupungista.

Vierailija
24/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vancouveriin. Näistä syistä:

- Vuoria, merta, metsää lähettyvillä

- Englannilla pärjää

- Pohjoismaita muistuttava yhteiskuntajärjestelmä

- Eteläisin spotti Kanadassa

En missään tapauksessa voisi asua missään voimakkaan uskonnollisessa maassa, kuten islamistiset valtiot. En haluaisi olla siellä edes vierailemassa, niin pahaa tekisi naisten asema ja hullu uskonnollisuus. 

Vierailija
25/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan tai Ranskaan, kaupungeista Istanbuliin. Ihan sään, maisemien ja ruuan takia. Noissa paikoissa paljon olleena tiedän että monet asiat on tehottomampia ja hankalampia hoitaa kuin Suomessa mutta toisaalta elämä rennompaa ja halvempaa.

Vierailija
26/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 18:55"]

Muuttaisin Ranskaan, koska pidän sen ilmastosta ja ihmisistä. Italiaan en missään nimessä muuttaisi, ihmiset ovat siellä kiukkuisia persläpiä - enkä myöskään USAan, jossa elämä keskittyy rahanhimon ympärille ja jossa ollaan kiihkouskovaisia (siitäkin huolimatta, että kuulun itse kirkkoon).

[/quote] Onpa sinulla omituinen kuva USAsta. Kylla niita kiihkouskovaisia saa taalla hakemalla hakea. En ole myoskaan huomannut elaman keskittyvan rahanhimon ymparille, sinulle voisi olla avartava kokemus tehda tutimusmatka tanne.

Kokemusteni mukaan ranskalaisetkaan eivat ole perslapia, mita se sitten tarkoittaakaan.

Vierailija
27/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, italialaisethan niita mielestasi oli, ei kuitenkaan minun.

Vierailija
28/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiaan tai Kanadaan.

Englannissa olen asunut vuoden, ei tehnyt vaikutusta.

Nyt asun Aasiassa. Kulttuuri on joo tyrmäävän erilainen, mutta siihen tottuu. Parasta se, että lapset oppivat (ja olen oppinut itsekin) kielen, uskon siitä olevan tulevaisuudessa hyötyä.

Australia olisi ykkönen, olen käynyt siellä kolmesti ja tykkään australialaisista ja kaikinpuolin se on kiva paikka. Haittapuolena on kalleus, mutta tässähän sai toivoa mitä halusi :) Kanadassa olen käynyt ainoastaan Torontossa, mutta se paikka jäi sydämeeni tosi mukavana, eli sekin voisi olla vaihtoehto.

Vierailija
29/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 06:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 18:55"]

[/quote] Onpa sinulla omituinen kuva USAsta. Kylla niita kiihkouskovaisia saa taalla hakemalla hakea. En ole myoskaan huomannut elaman keskittyvan rahanhimon ymparille, sinulle voisi olla avartava kokemus tehda tutimusmatka tanne.

Kokemusteni mukaan ranskalaisetkaan eivat ole perslapia, mita se sitten tarkoittaakaan.

[/quote]

Hehheh, olen siellä asunut. Toiste en muuttaisi. Samoin olen asunut Italiassa. Senpä takia osaan puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä. Ranskassa en ole asunut, mutta olen matkustellut siellä paljon ja se tuntuu sen pohjalta hyvältä paikalta.

Vierailija
30/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on hyvä kompromissi maasta, jossa kaikki toimii, töitä riittää ja ilmastokin on kiva. Siksi asunkin siellä. Jos veroja mietin niin muuttaisin Sveitsiin :)

Vierailija
31/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantiin, mutta en tiedä haluaisinko ilmaston vuoksi jäädä sinne loppuiäkseni :)

Ehkä sittenkin joku Belgia, josta en tiedä juuri mitään. Ehdottomasti Euroopan maahan.

Vierailija
32/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pysyvästi pitäisi muuttaa, niin siinä tapauksessa Sveitsi, vain ja ainoastaan korkean elintason vuoksi.

Jos kyseessä olisi vain muutaman vuoden työkomennus, voisin lähteä periaatteessa ihan minne vaan.

Vierailija
33/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin tai jonnekin Keski-Eurooppaan. Keski-Euroopassa olisi kiva ilmasto ja paljon nähtävää vapaa-ajalla, Ruotsi kiinnostaa muuten vaan, sielläkin eteläosissa olisi kesä pidempi. Norjaan en enää muuttaisi, se on nähty. Parin vuoden komennukselle voisin lähteä melkein minne vaan, poislukien Lähi-Itä ja kurjimmat Afrikan maat.

Vierailija
34/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisesti ehkä kanaiansaarille. Siellä minulla asuu sukulaisia ja ystäviä jo valmiiksi, se olisi helppo paikka muuttaa. Mutta jos mitään esteitä (esim raha) ei olisi niin olisi hienoa muistaa Floridaan. 

Vierailija
35/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävaltaan tai Englantiin voisin muuttaa. Itävalta tuntuu läheisemmältä, mutta englantilaisuudessa on jotain todella sympaattista. Molemmissa maissa olen viettänyt aikaa.

Aasian maihin en mistään hinnasta muuttaisi, ruoasta kyllä pitäisin, mutta en tiedä mikä siinä kulttuurissa tökkii niin pahasti.

Vierailija
36/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 09:59"]

Realistisesti ehkä kanaiansaarille. Siellä minulla asuu sukulaisia ja ystäviä jo valmiiksi, se olisi helppo paikka muuttaa. Mutta jos mitään esteitä (esim raha) ei olisi niin olisi hienoa muistaa Floridaan. 

[/quote]

Ja EN muuttaisi lähi-itään

Vierailija
37/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin jonnekkin karibialle ja ikinä en mihinkään aasiaan muuttais

Vierailija
38/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan, Italiaan tai Etelä-Ranskaan muuttaisin mieluiten. Syynä ilmasto, hyvä ruoka ja perinteinen rento elämänasenne.Mieluiten johonkin pieneen tai pienehköön kylään tai maall muuttaisin, isot kaupungit on kireitä ja ikäviä joka paikassa.

Vierailija
39/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantiin jollekin issikkavaelluksia järjestävälle tilalle. Karua ja rauhallista, mutta myös vilskettä ja elämää. 

Vierailija
40/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaisin kielen, muuttaisin varmaan saksaan. Ruotsia osaan jo, joten sekin olisi ihan varteenotettava vaihtoehto:) Austraalia ja Uusi Seelantikin kiinnostavat:)

Haluaisin käydä USAssa, mutten asua sielä. Sama pätee näihin entisiin itäblokin maihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi