Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Jos voisit muuttaa ulkomaille, minne muuttaisit? Miksi?

Vierailija
20.05.2013 |

Entä minne et missään nimessä haluaisi muuttaa, miksi?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla yhteensa viidessa eri maassa jo reilut 20 vuotta ja voisin lahtea vahaksi aikaa melkein minne vaan, en tietenkaan millekaan sota-alueelle.

Ollaan kesan aikana muuttamassa kuudenteen maahan, Sveitsiin, ei mikaan ykkosvaihtoehto mutta pakon sanelema juttu tassa elamantilanteessa. Onhan siella kaunista ja sielta paasee helposti ympari Eurooppaa.

Vierailija
2/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 06:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 18:55"]

Muuttaisin Ranskaan, koska pidän sen ilmastosta ja ihmisistä. Italiaan en missään nimessä muuttaisi, ihmiset ovat siellä kiukkuisia persläpiä - enkä myöskään USAan, jossa elämä keskittyy rahanhimon ympärille ja jossa ollaan kiihkouskovaisia (siitäkin huolimatta, että kuulun itse kirkkoon).

[/quote] Onpa sinulla omituinen kuva USAsta. Kylla niita kiihkouskovaisia saa taalla hakemalla hakea. En ole myoskaan huomannut elaman keskittyvan rahanhimon ymparille, sinulle voisi olla avartava kokemus tehda tutimusmatka tanne.

Kokemusteni mukaan ranskalaisetkaan eivat ole perslapia, mita se sitten tarkoittaakaan.

[/quote]

Hehheh, olen siellä asunut. Toiste en muuttaisi. Samoin olen asunut Italiassa. Senpä takia osaan puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä. Ranskassa en ole asunut, mutta olen matkustellut siellä paljon ja se tuntuu sen pohjalta hyvältä paikalta.

[/quote]missa pain usaa asuit?

Ei edellinen mutta kiinnostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt Maltalla ja tänne jäisin jos olisi mahdollista. Lämmintä läpi vuoden, edittäin rauhallinen ja turvallinen maa lasten kanssa ja pärjää hyvin englannilla. Mutta koska ei ole töitä täällä pakko palata Suomeen. Ihana sapattivuosi kuitenkin takana :)

Vierailija
4/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiin! Oon asunut siellä ennenkin ja on niin kaunis ja suomalsiselle luonteelle sopiva maa. Toinen unelma ois asua hetki Pariisissa.

Vierailija
5/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltoihin. Siksi,koska kauniit maisemat ja monia paikkoja missä olisi kiinnostava käydä.

Vierailija
6/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Saksaan. Mutta ei missään tapauksessa muualle Saksaan.

Vierailija
7/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlantiin ehdottomasti aksentin (ihanan kuuloista) ja maisemien takia.

Vierailija
8/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti - ilmasto, luonto, halpa, upeat maisemat. Vuoden siellä asuneena tietäisi myös huonot puolet (pienet piirit, huono talonrakennus, sataa usein, kaukana Suomesta)

Saksa - lähellä Suomea ja hommat vaan toimii. Heh. Bratwurstit.

Dubai - kiehtova ja nopeasti kehittynyt paikka, vuodeksi voisi lähteä vaikka töihin.

Vierailija
9/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin menossa töihin, niin Etelä-Saksaan menisin. Saksassa työhommat sujuu, ilmasto on ihanteellinen ja lyhyt matka "joka paikkaan".

Italiassa olen jo asunut ja työskennellyt. Sinne en enää muuttaisi asumaan (liikaa paskanjauhantaa ja oman egon pönkitystä, varsinkin miespuolisilla). Lomalla Italiassakin on kyllä kivaa :-)

Jos taas olisin vain menossa johonkin hengailemaan ilman rahahuolia, niin sitten vaihtoehtoja olisi enemmän: Florida, New York, Australia, Uusi-Seelanti, Kanada.

"Ulkomaat" on aika hankala käsite mielestäni, enkä oikein osaa pitää esim. Ruotsia ulkomaana, vaikka se ei Suomea olekaan.

Vierailija
10/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. USA (CA, FL, NY)

2. Australia

3. Karibian saaret

Tällä hetkellä asun Englannissa

Vierailija
11/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Yhdysvaltoihin. Miksi? Siksi, että pidän sikäläisten avoimuudesta, kulttuurista ym.  Euroopasta voisin harkota Italiaa ja Ruotsia. 

Vierailija
12/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Pariisiin. Se on lumoava kaupunki! Opiskelisin ranskani täydelliseksi ja nauttisin hyvästä ruoasta, viinistä ja taiteesta.

En haluaisi muuttaa muualle kuin Eurooppaan, kaikkein vähiten Aasiaan tai Afrikkaan. Aasiassa asuneena tiedän, että kärsin todella paljon sopeutumisvaikeuksista (liian) vieraaseen kulttuuriin, kieleen ja ympäristöön.

Vierailija
13/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen. Oon käyny siellä kahesti, ja vei kyllä ihan täysin mukanaan :) Ja on kumminki lähellä Suomee, vois tulla viettämään pitkiä vkonloppuja ym. Toinen ois Australia, mutta ehkä vaan vuodeks pariks, koska kumminki niin kaukana, eikä tulis nähtyy kavereita ja perhettä usein :(

Vierailija
14/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo ulkomailla, mutta olisi kiva asua vuosi tai kaksi etelä-Ranskassa tai Italiassa. Myös Aasia kiinnostaa, esim Japani, Kiina (lähinnä Shanghai) tai vaikka Singapore. Mies on vähän puhunut, että muutettais jossain vaiheessa Australiaan. Sopiihan sekin.  En kummiskaan haluaisi asua Euroopan ulkopuolella kahta vuotta pidempää pitkien välimatkojen takia.

Vierailija
15/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho unohtu toi mihin en muuttas :D Noh, Aasia ei kauheesti houkuta, ku on kulttuurilaan nii erilaine ku eurooppa. Etelä-Amerikka vaikuttaa liian vaaralliselta ja jotenki pelottavalta (joojoo, tiiän että luultavimmin on mukava paikka mutta mielikuva mikä mielikuva...). Ja ööö Afrikkakaan ei ny kauheesti kiinnosta (asuinpaikkana).

Vierailija
16/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan, Englantiin taikka Itävältaan voisin muuttaa. Italiassa hyvä ruoka, kauniit maisemat, perhekeskeisyys ja ilmasto. En haluaisi muuttaa venäjälle tai minnekään muualle missä ollaan Suomea jäljempänä.

Vierailija
17/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia, tuttu paikka kun sukulaisia asuu siellä. Tykkään rennommasta elämänmenosta ja luonto on ihan mieletön.

Oikeasti on ollut harkinnassa muutto ruotsiin/puolaan/britteihin, miehen työn takia. Aluksi olin enempi vastaan, mutta nyt idea alkaa tuntua hyvältä.

Vierailija
18/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitoselta jäi myös toi minne en muuttaisi. USA:han en halua enää, se on jo koettu. Etelä-Amerikka ei kiinnosta ja liian kaukana. Liian vaaralliset maat eivät houkuta. Lisätään vielä, että joku kaunis paikka Afrikasta olisi myös kiva kokea. Etelä-Afrikassa on todella kauniita paikkoja, miksei vaikka sinne joskus.

Vierailija
19/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiaan, just puhuttiin miehen kanssa siitä vaihtoehdosta. Miehelle ois siellä ehkä työpaikka. Mulle ei varmaan ois koulutusta vastaavaa duunia. :/ Mut ehkä jatko-opiskelisin siellä. Kongoon en nyt ihan äkkiseltään lähtisi, vaarallinen paikka etenkin naisille ilmeisesti.

Vierailija
20/68 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantiin, olen siellä kertaalleen asunutkin.

En Euroopan ulkopuolelle, rupee sit jo meneen liian eksoottiseksi mun makuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän