Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka usein teillä vaihdetaan lakanat?

Vierailija
20.05.2013 |

Meillä noin kahden viikon välein.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdetaan kaikki petivaatteet kork parin viikon välein. Viikon välein, jos jaksetaan.

Mutta mä en IKINÄ ole ymmärtänyt sitä, että vaihdettais useammin vain osa lakanoista (esim tyynyliina ja/tai aluslakana ja/tai pussilakana). Eihän siitä vaihtamisesta mitään hyötyä, kun pistät puhdasta likasen rinnalle. Yök.

Vierailija
42/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 17:15"]

[/quote]

Minä vaihdan kerran viikossa, mutta tiedän suurperheen, jossa parisängyn aluslakana vaihdetaan joka aamu, pussilakanat ja tyynyliinat parin päivän välein.

Lisäksi muiden perheenjäsenten kakki petivaatteet vaihdetaan vähintään kerran viikossa. Lakanapyykkiä pyörii vähintään 7 koneellista viikossa.

[/quote]

Tuo nyt menee jo hulluuteen asti. Mahtaa joku nauttia lakanoiden laittamisesta, musta se on yks viddumaisimmista hommista kotitöistä..

[/quote]

Ai on lakanoiden vaihto "kotityötä"? Hei - siinä menee aikaa 2 minuuttia.

[/quote]

Haluaisin nähdä, miten sä vaihdat 5 sänkyyn lakanat kahdessa minuutissa. 

[/quote]

Kuka mistään 5 sängystä on puhunut?

[/quote]

Apua, älä nyt. Yhteen sänkyyn menee about 3min. Aattele nyt, jos se pitäs kertoo viidellä!! 15 MINUUTTIA!!!!!!!! (okei, korkeintaan 20 minuuttia). Siis tää logiikka :'''D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:55"]]

[/quote]

Olet tehokas. Minulla menee kymmenisen minsaa per vuode. Pussilakanat ja minä emme "motorisesti kohtaa". 

[/quote]

Totuus on se, että harjoittelu tekee mestarin. Jos vaihtaisit useammin, aikaa menisi kerta kerralta vähempi.

Vierailija
44/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:55"]]

[/quote]

En voi ymmärtää miten tää on mahollista! :D Mulla ainakin menee parivuoteen lakanoiden vaihtoon (aluslakana, 2 peittoo, 5 tyynyä) lähemmäs puoli tuntia aikaa... Yleensä sen lakanoiden vaihdon muistaakin vasta nukkumaan mentäessä eikä siinä vaiheessa enää jaksa alkaa tuota pitkää operaatiota väsäämään...

Vaihdetaan lakanat n.kerran kuussa, joskus harvemmin, tarpeen mukaan useammin.

Vierailija
45/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran kuussa, miten sattuu huvittamaan. Mies on meillä siistimpi, se menee aina sänkyyn nukkumaan, mutta mä olen sammunut eteisen lattiallekin...

Vierailija
46/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa!

Vierailija
47/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 17:15"]

[/quote]

Minä vaihdan kerran viikossa, mutta tiedän suurperheen, jossa parisängyn aluslakana vaihdetaan joka aamu, pussilakanat ja tyynyliinat parin päivän välein.

Lisäksi muiden perheenjäsenten kakki petivaatteet vaihdetaan vähintään kerran viikossa. Lakanapyykkiä pyörii vähintään 7 koneellista viikossa.

[/quote]

Tuo nyt menee jo hulluuteen asti. Mahtaa joku nauttia lakanoiden laittamisesta, musta se on yks viddumaisimmista hommista kotitöistä..

[/quote]

[/quote]

Haluaisin nähdä, miten sä vaihdat 5 sänkyyn lakanat kahdessa minuutissa. 

[/quote]

Kuka mistään 5 sängystä on puhunut?

[/quote]

Apua, älä nyt. Yhteen sänkyyn menee about 3min. Aattele nyt, jos se pitäs kertoo viidellä!! 15 MINUUTTIA!!!!!!!! (okei, korkeintaan 20 minuuttia). Siis tää logiikka :'''D

[/quote]

Hmm..

Meillä on 5-henkinen perhe. Lanaoiden vaihtamisen yhteydessä peitot ja tyynyt tuuletetaan ja puistellaan. Pelkkään tähän vuodevaatteiden roudaamiseen parvekkeelle ja takaisin menee helposti 20 minuuttia.

Patjat imuroidaan, aikaa menee 5 sängyn kanssa helposti toinen 20 minuuttia.

Lakanat on täytynyt jossain vaiheessa pestä ja meillä yleensä myös mankeloida. Siihen kuluu aikaa, mutta jätettäköön se pois tästä.

Aikaa vuoteen sijaukseen menee ehkä 5 min per sänky, eli 25 minuuttia.

Koko toimenpide kestää siis reilusti yli tunnin. Lakanat meillä vaihdetaan2-3 viikon välein. En näe mitään järkeä laittaa puhtaita lakanoita pölyiseen sänkyyn muulloin kuin poikkeustapauksessa, eli lakanat likaantuvat.

Vierailija
48/48 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 00:30"]

Totuus on se, että harjoittelu tekee mestarin. Jos vaihtaisit useammin, aikaa menisi kerta kerralta vähempi.

[/quote]

Ellet ole työssä lakananvaihtajana, niin veikkaisin että olen vuosikymmenten varrella saanut enemmän lakananvaihtoharjoitusta kuin sinä. Minulla on suurperhe, jossa lakanat vaihdetaan parisänkyyn useamman kerran viikossa, muihin (parhaimmilaan 11 kappaleeseen sänkyjä) kerran viikossa. Lakanabisnekseen menee toista tuntia päivässä (vaihdot, pesu, silitys) ja sitä on jo mennyt monen vuosikymmenen ajan.

Mikä se olikaa mielestäsi se sopiva "harjoitus" joka tehnyt sinusta mestarin?

Enemmän kuin tunti päivässä pitempään kuin 30 vuoden ajan?

262800 harjoitustunnilla ei vielä ole harjoitellut kylliksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä