Jos kuulisit uudesta tuttavaperheestä
juttuja, tyyliin ovat outoja, kukaan ei halua olla heidän kanssaan tekemisissä jne., niin vaikuttaisiko se mielipiteeseesi kyseisestä perheestä? Vaikuttavat omasta mielestäni ihan ok ihmisiltä, vanhemmat hyvissä ammateissa ja lapset kivoja.
Kommentit (13)
Voisi vaikuttaa, riippuu niistä juoruista ja keitä niitä minulle kertoo.
Vähänkin massasta poikkeavat leimataan heti oudoiksi, oudot on just yleensä kivoimpia ja mielenkiintosimpia. Avarakatseisuutta ja älkää ikinä uskoko juoruja, ennenku otatte selvää faktoista:)
Voisi vaikuttaa, jos useampi puhuisi samaan sävyyn. Yksi mustamaalaaja ei vielä vaikuta mielipiteeseeni, mutta useampi kyllä. Eikä siksi, etteikö porukka voisi olla ihan ok ja mukavia, mutta jos oma tuttavapiirini on leimannut heidät jo oudoiksi, pysyn mieluummin "uskollisena" omalle tuttavapiirilleni kuin lähden kaveeraamaan uuden perheen kanssa ja otan riskin, että meidätkin leimataan.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 16:51"]
Voisi vaikuttaa, jos useampi puhuisi samaan sävyyn. Yksi mustamaalaaja ei vielä vaikuta mielipiteeseeni, mutta useampi kyllä. Eikä siksi, etteikö porukka voisi olla ihan ok ja mukavia, mutta jos oma tuttavapiirini on leimannut heidät jo oudoiksi, pysyn mieluummin "uskollisena" omalle tuttavapiirilleni kuin lähden kaveeraamaan uuden perheen kanssa ja otan riskin, että meidätkin leimataan.
[/quote]
Mäkin yhdyn tämän väitteen alkuosaan, mutta en loppuosaan. Kuuntelisin kyllä, jos kovin moni juoruaisi ja etenkin jos mielipiteen jakaisivat vanhat ystäväni. En siksi, että pelkäisin itsekin leimautuvani, vaan koska vanhat ystäväni ovat tähän asti olleet aika luotettavia ja fiksuja ja jos he pitäisivät tätä uutta väkeä "outoina" olisi mielestäni olemassa mahdollisuus, että nämä todella osoittautuisivat ensivaikutelmasta huolimatta jotenkin epämiellyttäviksi. Olen takavuosina törmännyt ensivaikutelmaltaan ihan miellyttäviin taloushuijareihin, prosenttijengiläisiin, juoppoihin ja monella muullakin tapaa hankaliin ihmisiin, joiden kanssa tuttavuus on sittemmin jäänyt.
Mutta varmaan antaisin silti tilaisuuden näillekin uusille ihmisille. Olen sillä lailla naivi.
Minulle taas on käynyt niin, että eräs ex-ystäväni koki aikoinaan uhaksi toisen tutun, joka oli juuri tutustunut minuun. Mustasukkaisuudessaan sitten mustamaalasi minulle tätä uutta tuttavuutta, koska pelkäsi minun ihastuvan tähän uuteen tyyppiin kaverina, kuten kävikin. Oudoksi haukutta tyyppi osoittautui harvinaislaatuisen kivaksi, reiluksi, mukavaksi ja hauskaksi tyypiksi, joka on edelleen hyvä ystäväni toisin kuin tämä panettelija, joka muutenkin oli hyvin omistushaluinen tyyppi.
Ei pidä olla sinisilmäinen. Jotkut haukkuvat toisia, koska haluavat syystä tai toisesta dissata sitä haukun kohdetta, voivat olla kateellisia tmv.
Fiksu ihminen muodostaa itse oman mielipiteensä, eikä omaksu täysin kritiikittömästi toisten mielipiteitä suoraan.
Ei vaikuta koska itse muodostan käsityksen ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 16:51"]
[/quote]
Tätä täytyy kompata, ja näin se varmaan irl usein menisikin, on se sitten oikeasti hyvä asia tai ei. En usko, että monikaan riskeeraa oman tuttavapiirinsä suhteen. Oma tuttavapiirini on ollut suurimmalta osalta jo vuoooosia tekemisissä, eli kynnys olisi suuri...
Riippuu myös kuka kertoisi juorua, luotanko hänen juttuihinsa. Näitä kateellisia, pahantahtoisia panettelijoitakin riittää. Tutustuisin itse ja luottaisin omaan vaistooni.
Aika itsenäiseti muodostan mielipiteeni, ja ollaan tekemisissä esim. sellaisen perheen kanssa, jota toinen tuttavaperhe aina mollaa. Ymmärrän mollaamisen mutta taustalla on henkilökohtaiset syyt eikä muuten perheessä ole mitään vikaa.
Muut eivät sanele, keitä tapaamme, vaikka ehkä pientä varovaisuutta kyllä lisään, jos jotain ikävää kuulisin.
Ei savua ilman tulta, mutta se savu voi liittyä enemmänkin juoruajaan.
Oikeastaan kohdallani on toisinpäin: toisinaan on tullut dissattua yleisesti mahtavina tyyppeinä pidettyjä ihmisiä. Eikä suotta, ovat sittemmin paljastaneet luihut, jopa rikolliset puolensa.
Riippuu elinympäristöstä, siis onko kyseessä pikei paikkakunta vai kaupunki. Pienellä paikkakunnalla antaisin juorujen mennä toisesta korvasta suoraan ulos, pienien påaikkakuntien kiertävät jutu on yleensä shaibaa. Kaupungissa olisin ehkä hieman varuillaan, mutta en antaisi juttujen olla esteenä tutustumiseen.
pikei *pieni
påaikkakuntien *paikkakuntien
vaikuttaisi mielipiteeseeni juorun kertojasta