Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää teinien 12v ja 14v kesälomailu.

Vierailija
23.07.2023 |

Koska vuorokausirytmi venyy ja koettelee, esikoinen nukkuisi puolille päivin. Joka iltaisen vääntö kotiintuloajoista ja tappelu kännyköistä etteivät pidä niitä öisin. Päivisin tälläävät naamojaan ja hiuksiaan sekä roikkuvat kännyköillä. Paapatan niistä ja yritän patistaa urheiluun tai lukemiseen: tekisin mitä vaan kanssaan mikäli innostuisivat mutta vaan pikkuveli lähtee ja tekee innolla.

Ala koulu, ala jo.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei riitä, että lukee lukukausien aikana? Miksi pitäisi lukea lomallakin? Äly hoi.

Vierailija
2/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan sua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanikäiset ja saavat elää vapaasti. Kesä on lyhyt.

Vierailija
4/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei riitä, että lukee lukukausien aikana? Miksi pitäisi lukea lomallakin? Äly hoi.

Kyllä nimenomaan se lukeminen tekee hyvää lapselle. Sanavarasto ja yleistieto kasvaa.

Esikoiseni just huokaisi miten ihanaa kun voi vaan uppoutua tuntikausiksi kun on loma.

Eri

Vierailija
5/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna heidän roikkua puhelimella ja nukkua puoleen päivään. He ovat lomalla. Sitä nutturaa saa löysätä, vaikka onkin lapsia.

Vierailija
6/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chillaa vähän. Olen opettaja ja itsekin nukun puolille päivin. Iltaisin ja öisin olen luurilla tai katson suoratoistosta jotain. Kyllä arki hoitaa homman kuntoon meille kaikille.

Vierailija
7/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tehdä jotain muuta kuin meikata ja roikkua kännyköillä, se tässä oli sanomani.

Urheilla, maalata, lukea, poimia marjoja, lähteä kanssani kyläilemään tai konserttiin, tehdä käsitöitä, juosta kaverien kanssa pihalla. Mitä vaan mistä tykkäisivät, vaihtelevasti.

Vierailija
8/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät saa lomalla tehdä mitä haluavat? Meillä on tietyt kotityöt sovittuna ja kotiintuloaika, muuten lapset saavat tehdä mitä tykkäävät.

Vierailija
9/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan sua!

Vitsi?

Vierailija
10/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo j ä n n ä n elkeitä?

Vierailija
11/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kotiintuloaikoja muilla saman ikäisillä?

Vierailija
12/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se meikkaaminen ärsyttää?

Vierailija
13/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvänen aika sen pikkuveljen kanssa urheilemaan. Teinit varmasti nauttii kun saavat olla rauhassa kotona ilman nipotusta. Voi että kesät siskon kanssa nuorena oli parhaita! Sitä aikaa ei saa enää koskaan takaisin, aikuisilla on tylsät velvollisuudet hoidettavana.

Vierailija
14/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se meikkaaminen ärsyttää?

Koska siihen käytetään 4h päivässä, minusta pitäisi esim liikkua enemmän eikä keskittyä ulkonäköön ja kinuta mm. tekoripsiä kuten esikoiseni tällä hetkellä.

Vierailija
15/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meikkaaminenkin eräänlaista maalaamista ja käsityötä.

Vierailija
16/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi, kyllä sitä lukemista kannattaa harrastaa lomallakin!

Vierailija
17/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hyvänen aika sen pikkuveljen kanssa urheilemaan. Teinit varmasti nauttii kun saavat olla rauhassa kotona ilman nipotusta. Voi että kesät siskon kanssa nuorena oli parhaita! Sitä aikaa ei saa enää koskaan takaisin, aikuisilla on tylsät velvollisuudet hoidettavana.

Me mennään ja tehdään, joka päivä ja milloin mitäkin. Ollaan myös kotona ja pelaillaan lautapelejä. Voi että kun saisin tuon kännykkänuorison mukaamme.

Vierailija
18/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla siis nykyään niin paljon oikeuksia, ettei niitä edes pysty pakottamaan aamulla ylös sängystä tai saa otettua niiltä puhelinta pois? Tuleeko siitä lasu jos ajat ne aamulla pois sängystä ja edelleen pihalle?

Vierailija
19/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan myös pitkään ja sehän on vaan ihanaa! Olen niin onnellinen lapsesta, joka ei ole aamuvirkku. Sadetta on piisannut tänä kesänä, joten ruutuajat (mitkä?) on paukkuneet. Mitä sitten? Siellä ne kaveritkin on. Jos pojat pelaa 8h päivässä, niin mitä väliä jos tytöt meikkaa 4h. Minä 43-vuotias luen dekkareita tuntitolkulla. Mikä siinä muka on jotenkin ylevämpää?

Vierailija
20/27 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykät, somet, tiktokit ja snäpit on tämän päivän vitsaus. Huolestuttaa mitä pitkässä juoksussa aiheuttaa kasvavien lasten aivoille.