Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOP LOPISSA KÄYNEET MÄÄRÄTÄÄN KORONAKARANTEENIIN? Mikä siinä kotona pysymisessä on niin vaikeaa?!?!?

infektiohoitaja
13.07.2020 |

Rovaniemem Hop Lopissa viime keskiviikkona käyneet palkitaan kahden viikon koronaeristyksellä, koska ovat menneet altistamaan itsensä koronavirukselle.

Siinä onkin sitten kiva odotella neljän seinän sisällä ja jännätä pilaako koronatartunta loppukesän...

MIKÄ SIINÄ KOTONA PYSYMISESSÄ ON NIIN VAIKEAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät tajua sen tärkeyttä, kun viranomaiset kertovat mediassa, että karanteenin aikana saa käydä ulkoilemassa ja kaupassa ja välttämättömillä asioilla. Niinpä ihminen, joka ei kestä omaa seuraansa, alkaa keskiä tekosyitä sille miksi on välttämätöntä käydä ostamassa kingis ja sen jälkeen on välttämätöntä tietenkin käydä kampaajalla ja sitten on välttämätöntä käydä syömässä.

Kun ei ole älyä tajuta karanteenin merkitystä, niin minkäs sille voi. Ei voi kuin toivoa, että saavat koronan ja poistuvat maan päältä

minä olin karanteenissa tekemäni pakollisen usan matkan jälkeen,  enkä poistunut kahteen viikkoon sisätiloista. ruokaostokset tilasin nettikaupasta ja laitoin viestiksi, että jättäkää tavarat oven taakse, olen karanteenissa. käytetyt elintarvikepakkaukset keräsin jätesäkkiin ja jätesäkkiä säilytin parvekkeella. Jossain kolmannen päivän kohdalla alkoi olla tunne siitä että pakko päästä ulos, mutta kun sen selätin meni ihan hyvin. tekemistä löytyy kyllä, jos tahtoo löytää. jouduin käymään vielä testissäkin vaikkei ollut oireita enkä epäillyt saaneeni tartuntaa, siellä minulle vinkattiin myös paikallisista apteekeista, jotka tuovat karanteeniinmäärätyille lääkkeet ja kaiken muun apteekkitavarankin oven taakse.

syy miksi ihmisille annetaan tuollaisia höveleitä "saa käydä kaupassa ja ulkoilla" ohjeita, johtuu siitä, että tietävät, että jos lähdetään puhumaan kuin aikuinen aikuiselle, niin ihmiset luovuttavat heti alkuunsa.

"minunoikeuteni" aikuiselle pitää puhua kuin aikuinen uhmaikäiselle lapselle siksi karanteeniohjeetkin ovat reikiä täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmiset eivät tajua sen tärkeyttä, kun viranomaiset kertovat mediassa, että karanteenin aikana saa käydä ulkoilemassa ja kaupassa ja välttämättömillä asioilla. Niinpä ihminen, joka ei kestä omaa seuraansa, alkaa keskiä tekosyitä sille miksi on välttämätöntä käydä ostamassa kingis ja sen jälkeen on välttämätöntä tietenkin käydä kampaajalla ja sitten on välttämätöntä käydä syömässä.

Kun ei ole älyä tajuta karanteenin merkitystä, niin minkäs sille voi. Ei voi kuin toivoa, että saavat koronan ja poistuvat maan päältä

minä olin karanteenissa tekemäni pakollisen usan matkan jälkeen,  enkä poistunut kahteen viikkoon sisätiloista. ruokaostokset tilasin nettikaupasta ja laitoin viestiksi, että jättäkää tavarat oven taakse, olen karanteenissa. käytetyt elintarvikepakkaukset keräsin jätesäkkiin ja jätesäkkiä säilytin parvekkeella. Jossain kolmannen päivän kohdalla alkoi olla tunne siitä että pakko päästä ulos, mutta kun sen selätin meni ihan hyvin. tekemistä löytyy kyllä, jos tahtoo löytää. jouduin käymään vielä testissäkin vaikkei ollut oireita enkä epäillyt saaneeni tartuntaa, siellä minulle vinkattiin myös paikallisista apteekeista, jotka tuovat karanteeniinmäärätyille lääkkeet ja kaiken muun apteekkitavarankin oven taakse.

syy miksi ihmisille annetaan tuollaisia höveleitä "saa käydä kaupassa ja ulkoilla" ohjeita, johtuu siitä, että tietävät, että jos lähdetään puhumaan kuin aikuinen aikuiselle, niin ihmiset luovuttavat heti alkuunsa.

"minunoikeuteni" aikuiselle pitää puhua kuin aikuinen uhmaikäiselle lapselle siksi karanteeniohjeetkin ovat reikiä täynnä.

Tää on niin älytöntä, ettei ymmärretä oman edun ja yleisen edun keskinäisriippuvuutta. Kenelläkään ei ole yhteisöstään irrallisia oikeuksia, vaikka kuinka oltaisiin minä-minä-ihmisiä.

Vierailija
24/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuota aggression määrää taas...

Vierailija
25/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihmisvihamieliset erakot nyt kykkii toki kotona mielellääm, muut eivät...

Ja jos se kerran muka on niin ihanaa pysyä kotona, niin eihän se kahden viikon karanteenikaan sitten mitään haittaa.

Eli sulla tuo logiikka nyt ap loistaa poissaolollaan. Joko se kotona pysytteleminen on kivaa, jolloin karanteeni ei haittaa pätkääkään - tai se EI ole kivaa, ja silloinhan siinä ei ole mitään ihmettelemistä, että ihmiset vie lapsiaan leikkimään hop lopiin.

Todellisuudessa sen taudin voi saada mistä vaan. Ihan vaikka duunista, jossa useimpien pitää elokuusta alkaen käydä.

Vierailija
26/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion elää ja antaa toisten kuolla.

Vierailija
27/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon kahluualtaaltakin piti tulla kauhea viruslinko.

No ei tullut yhtään jatkotartuntaa.

Korona leviää lähinnä sisätiloissa. Lisäksi lapset lääppivät likaisia kaiteita ym. likaisilla käsillään ja niitä käsiä laitetaan sitten suuhun.

Vierailija
28/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon kahluualtaaltakin piti tulla kauhea viruslinko.

No ei tullut yhtään jatkotartuntaa.

Juu, ja päiväkotitartunnoista ei ole tullut yhtään jatkotartuntaa... paitsi nyt sitten tämä Hoplop-keissi.

Vierailija
29/86 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mussukat ei viihdy kotona eikä niitä kiljukauloja viitsi itsekään katsella. Niin viedään Yanna-Yannica ja Nico-Bedderi riehumaan Hoploppiin, siellä ei tartte niistä huolehtia. 

Vierailija
30/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

weawe kirjoitti:

Nauttikaa käyttökelpoisista säistä neljän seinän sisällä kaksi viikkoa

En ole sisällä. 5 ha tontti, joten olen karanteenissa ihan omassa mustikkametsässäni.

Kenenkään muunkaan ei tarvitse olla sisällä, ulkonakin voi olla karanteenissa.

Vierailija
31/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä mennä hoploppiin

Vierailija
32/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä jotka huutelevat ja tarjoavat muille että pitää pysyä kotona. Ihan on hallituksen ja eduskunnan luvalla nämä paikat auki ja ihan luvan kanssa niissä saa käydä. Av-mammat ovat sitten kuitenkin niitä parhaita asiantuntijoita joka asiassa ja kun mitään muuta sisältöä ei elämässä ole niin vaahtosuussa raivoavat muille. Jokainen päättää nyt itse mitä näistä sallituista palveluista haluaa käyttää ja mitä ei. Päätöstä ei voi av-mamma tehdä muiden puolesta. Itse voit pysyä kotona jos haluat mutta muiden ei tarvi.

Vierailija
33/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

weawe kirjoitti:

Nauttikaa käyttökelpoisista säistä neljän seinän sisällä kaksi viikkoa

Neljän seinän sisällä siellä Sisäleikkipuistossakin ollaan. Todellisia white trash-paikkoja.

Vierailija
34/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on tänä kesänä oppinut uimaan ja pyöräilemään. Ihan ulkotiloissa ja missään ihmisjoukossa oleskelematta. Sisäleikkipuistoja ei tarvita mihinkään.

Vierailija
35/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää tivoliin tai johonkin huvipuistoon. Ulkona korona leviää huonommin. Toki sielläkin voi levitä.

Vierailija
36/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kesä, uimarannat ja huvipuistot ja leikkipuistot pahimpia ruuhkia välttäen ovat melko turvallisia.

Hoploppiin meno ei tulisi mieleenkään, korona ei ole ohi.

Vierailija
37/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen kuin ap.

Ovatko kaikki suomalaiset todella niin tyhmiä, että luulevat koronan olevan poissa, nyt kun tauti on rauhallisemmassa vaiheessa.

Tauti on rauhallinen ja tartuntoja vain vähän siksi, kun olemme niin tarkoin noudattaneet kaikkia ohjeita ja säännöksiä, sen leviämisen estämiseksi.

Mutta kun ne kaikkein tyhmimmät, välinpitämättömimmät ja erittäin alhaisella älyllä varustetut ihmispoloiset, jotka eivät käsitä yleensäkään elämästä yhtään mitään, alkavat elää täysin piittaamattomasti, niin siitä kärsii suuri osa, täysin syyttömistä ihmisistä.

Tälläinen pitäsi olla rangaistava teko.

Pitkikö välttämättä viedä lapsi / lapset johonkin Hoplopinn, tivoliin tai johonkin muuhun paikkaan, jossa on koolla suuri määrä ihmisiä.  Myös ihmisiä ja heidän lapsiaan, jotka ovat matkustelleet ja tavanneet erilaisia ihmisiä, siis ihmisiä joilla voi olla korona.

Jokainen sivistynyt ja normaalilla älyllä varustettu ihminen varoo edelleen tilanteita joissa tartuntavaara on erittäin suuri.

Jos seuraa uutisia tietää, että korona on edelleen vaarallisen aktiivinen ja leviää kovaa vauhtia ympäri maailmaa.   Myös niissä maissa, jotka ovat luulleet jo koronan voittaneensa.

Ilkeää sanoa, mutta toivon todella, että tuo lapsi joka Hoplopista on tartunna saanut, levittää sen vanhempiinsa todella vakavana ja vanhemmat joutuvat sairaalahoitoon, tehohoitoon ja jopa hengityskoneeseen.  Ja joutuvat olemaan sairaalassa pitkän ajan ja sairaalasku on todella on todella suuri.

Sitähän he ovat itse hakeneet, viemällä lapsen tuollaiseen tartunatalinkoon.

Välinpitämättömyys tulee erittäin usein kalliiksi, kaikille ihmisille.

Vierailija
38/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhtälailla paheksujat vievät lapsensa päiväkotiin tai kouluun viimeistään syksyllä. Ei se korona ymmärrä eroa hoplopista.

Vierailija
39/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin, että perhe on jostain syystä välttynyt tartunnoilta, ei se tarkoita sitä, että niin olisi jatkossakin.

Edelleen on kaikki ohjeistus sellaista, että suuria joukkoja on vältettävä, etäisyydet pidettävä, käsihygienista huolehdittava sun muut ohjeet.

Joka vie lapsensa johonkin tuollaiseen paikkaan kuin Hoplop, jossa liikkuu mitä erialisempia ihmismassoja, altistaa lapsensa ja perheesnä vapaaehtoisesti koronnalle.

Vaikka säännöksiä ja matkustus rajoituksia on lievennety, ei se sitä tarkoita, että voi elää jälleen kuin siat pellossa,  piittaamatta mistään viruksen varo toimista.

Vierailija
40/86 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtälailla paheksujat vievät lapsensa päiväkotiin tai kouluun viimeistään syksyllä. Ei se korona ymmärrä eroa hoplopista.

Kouluun on pakko mennä, Hoploppiin ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän