Omituinen tapahtuma...
Olin kävelyttämässä meidän koiraa tälllä meidä perällä. Asumme pienessä kylässä, täällä ei ihmeempiä koskaan tapahdu. Ehkä siksi reagoin asiaan,,, No joka tapauksessa kävelimme metsätietä ( meidän tavallinen reitti) noin 5 km, kunnes saavuimme autiokylään vievään tiehaaran kohdalle.
Kylässä lienee kymmenkunta taloa, ja kun olen siellä usein kävellyt olen pannut merkille ettei talojen omistajat käy siellä talvisin, kesälläkin pihat ovat ruohottuneita. Mutta eräässä talossa oli selvästi ovei auki, pihalla oli muoviämpäri ilmestynyt, ilmassa ihan kuin vastalämmitetyn saunan haju. Mutta oudointa on se että tämän talon omistaja katosi vuosia sitten, eli se oli vuonna 1989 ja hänen epäiltiin hukkuneen läheiseen mutalampeen. Ruumista ei löytynyt. Miehellä oli vaimo joka muutti pois talosta heti viikko tapahtuman jälkeen, taloa ei ole myyty. . Asiasta oli kerran tv:ssäkin juttua, mutta naapurin pappa väitti että henkilö käy asunnollaan edelleenkin aika keväisin. pappa oli kyllä aika hourio, kuollut vuosia sitten hänkin. Ajattelin mitä ihmettä? kuulostaako tämä oudolta?
Kommentit (31)
Miten isäsi voi tietää, kuka on myynyt mökin ja kuka ei? Tuskin se joka päivä netistä rekisterejä seuraa?
Siis minkä tuossa pitäisi olla outoa? Tai no joo, onhan se aika hullua jos menee puoliksi lahonneeseen taloon saunaa lämmittelemään. Olkoot sitten se kadonnut ukko, hänen vaimonsa, vaimon uusi mies tai vaikka serkun kummin kaiman lapsenvahti.
Kustannatko ap matkat, jos me palsta-sherlockit tullaan joukolla paikalle ratkaisemaan tämä mysteeri?
Tollaisia te noissa pikkukylissänne ootte.Luulette tietävänne toistenne asiat paremmin kuin toiset itse.Puututte liikaa muiden asioihin yms.Pitäkää huolta vaa omista asioistanne ja antakaa muiden elää omaa elämäänsä.
Joo se talo voi olla ehkä parin tonnin arvoinen ei enempää. Kävin siellä taas nuuskimassa ja muuta outoa ei ollut tällä kertaa kuin että koira haukkui talolle päin vimmatusti. Itse asiassa alkoi sen verran pelottaa että katsoin viisaammaksi pikapikaa poistua paikalta, taakseni vilkuillen. Siitä olen sata varma että mökillä on joku..Tällä kylällä kyllä toisten asiat tiedetään.. jos joku ei teidä se on joku mökkihöperä :D))
ap
Huisia, käy illalla miehesi kanssa siellä yhdessä. Päästätte vahingossa koiran irti ja menette perässä "etsimään".
Mietin vain asialle normaali selitystä... Jos vaikka se kadonnut on julistettu kuolleeksi ja nyt vihdoin ovat jakamassa kuolinpesää. Elikkäs jos siellä on tehty muuttosiivousta? Tai jälkipolvi ottaa mökin kesäpaikaksi?
Ei siitä ole enää kesäasunnoksi. Talo on purkukunnossa. meinaan mennä vielä sinne käymään, mieheni ei lähde mukaan. Sanoi etten saa itsekään mennä.
ap
Pidä kännykkä lähellä ja hälytä apua, jos siellä on jotain outoa...
Minäkin laitan ketjun tietsikan suosikkeihin, kerro sitten mitä löytyi.
No jospa mökin omistaja on tullut käymään syystä tai toisesta. Omistajahan tällä mökillä joka tapauksessa on, se vaimo?
Minusta tää ei kyllä kovin omituiselta tapaukselta vaikuta, sori vaan.