Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhein kesämökkikokemuksesi

Vierailija
20.05.2013 |

Mökkeilykausi alkaa. Kokemuksia pinoon!

Me vuokrattiin mökki muutama vuosi sitten - ekaa ja vikaa kertaa! Kalusteet oli kaikki eriparia, jotain omistajan vanhoja romuja tyyliin risoja puutarhakalusteita. Piha oli pimeää kuusikkoa. Vene oli joku vanha paska puuvene, niin painava ettei jaksanut rannasta työntää. Omistaja kävi tontilla joka päivä, oli muka jotain asiaa - ihan halus vaan kytätä meidän tekemisiä. Hyi hemmetti mikä paikka. Ja karsee vuokra. Kuvissa oli paljon paremman näköinen, oli varmaan sit 30 vuotta vanhat kuvat skannattu.

Eli siinä vuokramökissä maksoi omistajan ahneus. Vieläkin ottaa päähän se kyyläävä äijä. Ei me siellä oltu koko viikkoa, kolmen päivän kuluttua häivyttiin takaisin kotiin.

Toine kauhukokemus: olin kaverin mökillä kylässä, niiden faija veti kauheet kännit ja kaatui tulikuumaan kiukaaseen. Sillä paloi puoli persettä ihan karrelle.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla mökillä viime kesänä: helvetisti hyttysiä ja jatkuvaa sadetta. Vauva mukana. Käytiin aika paljon kaupungilla syömässä ja kahvittelemassa, kun neljän seinän sisällä tuli painostava olo.

Vierailija
2/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin uimasta, vuokramökkimme laiturin edessä rannassa makasi tosi iso kyy. Kun liikahdin, se liikahti. En meinannut päästä ollenkaan takaisin saunalle. Laiturin molemmin puolin sellaista ryteikköä, että jos olisin sieltä lähtenyt yrittämään, loppukin kyyperhe olisi minua varmaan tervehtinyt sitten siellä. Mies ja lapset olivat juuri kaupoilla ja minä pidin ihanaa omaa sauna- ja uintituokiotani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 12:51"]

Kun tulin uimasta, vuokramökkimme laiturin edessä rannassa makasi tosi iso kyy. Kun liikahdin, se liikahti. En meinannut päästä ollenkaan takaisin saunalle. Laiturin molemmin puolin sellaista ryteikköä, että jos olisin sieltä lähtenyt yrittämään, loppukin kyyperhe olisi minua varmaan tervehtinyt sitten siellä. Mies ja lapset olivat juuri kaupoilla ja minä pidin ihanaa omaa sauna- ja uintituokiotani.

[/quote]

Miten sä sit selvisit tuosta?

Vierailija
4/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kyllä mökiltä kesken lähdetä mihinkään kaupoille. Siellä vaan möllötellään saunanraikkaina risoissa verkkareissa =)

Vierailija
5/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tömistelin laituria ja tein hyökkäysliikkeitä aikanani (omasta mielestäni ikuisuuden, todellisuudessa ehkä 10 minsaa) niin se sitten lähti siitä luikertelemaan. Eipä uitu ja saunottu enää, mutta loma oli muutenkin lopuillaan. Ei tiedetty, että vietetiin se käärmeitten keskellä.

Vierailija
6/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä mökistä tuli painajainen koska osan omisti anoppi: me tehtiin kaikki duunit ja anoppi kävi siellä kaksi kertaa kesässä möllöttämässä miehensä kanssa. Ostivat oman ruohonleikkurinkin kun meidän päältä ajettava oli liian kallis... No, myytiin mökki ja nyt on upouusi ihan oman perheen mökki ja sinne ei tosiaankaan tule yhtään pottupenkkiä tai kasvimaata vaan sinne mennään rentoutumaan!

Vierailija
7/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:02"]

Edellisestä mökistä tuli painajainen koska osan omisti anoppi: me tehtiin kaikki duunit ja anoppi kävi siellä kaksi kertaa kesässä möllöttämässä miehensä kanssa. Ostivat oman ruohonleikkurinkin kun meidän päältä ajettava oli liian kallis... No, myytiin mökki ja nyt on upouusi ihan oman perheen mökki ja sinne ei tosiaankaan tule yhtään pottupenkkiä tai kasvimaata vaan sinne mennään rentoutumaan!

[/quote]

Yhteismökit ei onnistu melkein ikinä. Pahinta on eri sukupolvet törmäyskurssilla yhteisellä mökillä.

Vierailija
8/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä vain hupaisa. 

Menimme kaveriporukalla erään kaverin vanhempien mökille. 

Vanhemmat olivat edellisellä reissullaan vieneet peräkärryllisen polttopuita mökille. Lupasimme ne laittaa puuvajaan.Meitä myös ohjeistettiin tuulettamaan petivaatteet ennen lakanoiden laittoa. Heti mökille tultuamme osa porukasta kantoi peitot ja tyynyt pihalle ja osa avasi peräkärryn kuomua ja alkoi laittamaan puita varastoon. 

Naapurin isäntä tuli raivona koiransa kanssa huutamaan että mökkivarkaita,hän soittaa poliisit!

No, tilanne selvisi hänelle nopeasti ja kovasti pyyteli anteeksi. Tilanne oli pelottava kun ukko koirineen rynni keskeltä puskia paikalle.

Vierailija
9/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:02"]

[/quote]

Yhteismökit ei onnistu melkein ikinä. Pahinta on eri sukupolvet törmäyskurssilla yhteisellä mökillä.

[/quote]

Joo, tämä tuli huomattua. Anoppi on kyllä ihan mukava mutta kyllä mua välillä vi**** armottomasti siivota sitä mökkiä yksinään ja mies raivasi pihalla hiki päässä ja toiset menivät sitten taas seuraavana viikonloppuna valmiseen mökkiin makaamaan, ARGH.

Vierailija
10/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 12:56"]

Tömistelin laituria ja tein hyökkäysliikkeitä aikanani (omasta mielestäni ikuisuuden, todellisuudessa ehkä 10 minsaa) niin se sitten lähti siitä luikertelemaan. Eipä uitu ja saunottu enää, mutta loma oli muutenkin lopuillaan. Ei tiedetty, että vietetiin se käärmeitten keskellä.

[/quote]

"Perhe järkyttyi; en tiennyt että kesämökillä, järven rannassa, voi olla luontoa"

Vierailija
11/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 12:56"]

[/quote]

"Perhe järkyttyi; en tiennyt että kesämökillä, järven rannassa, voi olla luontoa"

[/quote]

Minä en ole 42v elämäni aikana nähnyt kertaakaan käärmettä, vaikka kaikki kesät olen viettänyt mökillä järven rannassa. Mulla tulis kyllä käärme yllärinä.

ohis

Vierailija
12/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:20"]

Minä en ole 42v elämäni aikana nähnyt kertaakaan käärmettä, vaikka kaikki kesät olen viettänyt mökillä järven rannassa. Mulla tulis kyllä käärme yllärinä.

ohis

[/quote]

Mun kropassa voisi olla vaikka 5 hämähäkkiä kuljeskelemassa ja voisin ottaa paljain käsin kiinni hiiren tai käteeni minkä ötökän tahansa kiljumatta, mutta olen vahvasti käärmekammoinen.

*se tömistelijä*

Vierailija
13/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity asiaan mutta ap:n tapauksessa vaatisin ehdottomasti rahat takaisin vedoten siihen ettei kuvaus ja valokuvat vastanneet todellisuutta. 

Vierailija
14/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykäärmeestä: Olisit ottanut saunalta halon ja lyönyt sillä käärmeen kuoliaaksi. Ne on yleensä paikallaan, helppo osua. Meillä on mökki kalliolla ja melkein joka vuosi ainakin yksi kyy tulee vastaan. Koskaan ei ole mitään käynyt, kaikki ne on tapettu. Ja ennenkuin joku tulee mesoamaan, niin tiedoksi: KYY EI OLE RAUHOITETTU (vaikka moni niin luulee)!

Vierailija
15/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa lue että nimenomaan ei pääsyt takaisin saunalle laiturilta koska kyy katkaisi reitin. 

Vierailija
16/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyt eivät elä perheissä. Niillä on huono kuulo. Mekastus ja tömistys ei auta, vai oliko kyy laiturilla? Kivillä/hiekalla heittely olisi auttanut, jos olit itse vedessä.

Kyitä on metsät täynnä. Ne eivät syöksy ihmisten kimppuun. Malttia ja järkeä kesänviettoon ja mökkielämään hyvät ihmiset!

Vierailija
17/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 13:44"]

Kyykäärmeestä: Olisit ottanut saunalta halon ja lyönyt sillä käärmeen kuoliaaksi. Ne on yleensä paikallaan, helppo osua. Meillä on mökki kalliolla ja melkein joka vuosi ainakin yksi kyy tulee vastaan. Koskaan ei ole mitään käynyt, kaikki ne on tapettu. Ja ennenkuin joku tulee mesoamaan, niin tiedoksi: KYY EI OLE RAUHOITETTU (vaikka moni niin luulee)!

[/quote]

Ei se, että kyy ei ole rauhoitettu, tee sen tappamisesta moraalisesti yhtään hyväksyttävämpää.

Vierailija
18/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne piha-aluueelle tulevat kyyt on hävittää: joko pois kuljettamalla tai tappamalla. Kyyn kiinni ottaminen on käytännössä hankalaa. Etenkin jos on pieniä lapsia, niin nirri pois vain. Kyitä on ihan riittävästi Suomessa. Hysteriaaan ei ole syytä, mutta maalla kannattaa käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.

No 17

Vierailija
19/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä onko mulla yhtään huonoa mäkkimuistoa. Koko lapsiuden vietin suvun yhteismökillä. Tilat ahtaat, mutta hyvin sovittiin ja oli ihanaa kun aina oli setkkuja kavereina. Nyt aikuisena käymme vanhempieni mökillä ja hyvin sovitaan. Emme haluaisi omaa mökkiä, liikaa hommaa. Tällainen jaettu mökki, jossa työt jaetaan, sopii meille hyvin. Emme kyllä omista mökistä mitäön, mutta saadaan käydä niin paljon kuin halutaan. Vanhempani viettävät siellä lähes koko kesän, mutta parina viikonloppuna kesästä saadaan kutsua omia ystäviä ja vanhemmat on poissa. Sopii meille mainiosti.

ihmettelen tuota yhtä valittajaa, joka yhteismökillä joutui tekemään kaikki hommat. Sanoi kuitenkin, että anoppi käy vain parina viikonloppuna kesässä, eikö tuo ole juuri se ihanne! Kulut jaetaan, mutta lähes koko kesän saa viettää mökillä oman perheen kesken ;-)

Vierailija
20/29 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 14:12"]

Pakkohan ne piha-aluueelle tulevat kyyt on hävittää: joko pois kuljettamalla tai tappamalla. Kyyn kiinni ottaminen on käytännössä hankalaa. Etenkin jos on pieniä lapsia, niin nirri pois vain. Kyitä on ihan riittävästi Suomessa. Hysteriaaan ei ole syytä, mutta maalla kannattaa käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.

No 17

[/quote]

Ihmisiäkin on ihan riittävästi Suomessa, mutta ei niidenkään tappaminen ole moraalisesti oikein, vaikka olisivatkin vaaraksi ja häiriöksi. Mutta turha kai tästä on täällä puhua, kun suurin osa ihmisistä on vielä spesistejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä