Menisitkö töihin, jos on lämpöä 37,1 ja
Kommentit (53)
Riippuu työstä ja yleistilasta. Lämpöähän tuo on.
Menisin minäkin. Pääseehän sieltä pois, jos kuume nousee tai olo huononee.
Muuten minä olen sitä mieltä, että ei ole mitään järkeä mennä sairaana töihin sairastuttamaan muita. Olisihan se tuossa ap:n esimerkissä helppo jäädä kotiin, jos kuumetta olisi 37,6. Vointi ei hirveän paljon huonompi olisi, mutta ei tuntuisi lusmulta jäädä pois töistä.
Helvetin ärsyttävää jos joku tulee töihin kipeänä ja sairastuttaa samalla muutkin.
Jos puhut työpaikan lämmpötilasta, niin en menisi.
Jos tarkoitat kehon lämpöä, niin tuohan on täsmälleen ihmisen normaali lämpötila.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00793
Jos lämpöä on 38 ja tuntee itsensä sairaaksi, niin sitten voi alkaa sairastamaan.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 12:22"]
Helvetin ärsyttävää jos joku tulee töihin kipeänä ja sairastuttaa samalla muutkin.
[/quote]
Jos ruumiinlämpö on 37,1 niin ihmienen ei ole sairas, 37,5 on vielä ihan normaali lämpö, eikä kerro sairastumisesta.
älä mee, ota saikkua.
Noi ylemmät viestit voit olla noteeramatta, ovat luultavasti jotain pomoja ja eivätkä välitä työntekijöistään yhtään.
Saikku on parasta mitä työelämä palkan jälkeen tarjoaa.
riippuu mikä on peruslämpösi, joillakin se on 36, jolloin tuo on jo vähän lämpöä ja toisilla se voi olla taas normaalilämpö. Mutta jos vähänkin tuntuu sairaalta niin kannattaa jäädä kotiin, ei se ainakaan parane töissä
Hohhoijakkaa. Niin tervettä ihmistä ei olekkaan, etteikö lusmuillessaan keksi itselleen jotain sairautta, jonka vuoksi pitäisi jäädä kotiin.
Entäs jos tuntee itsensä sairaaksi, kun lämpöä on 37,1? Mulla ei tarvi olla tuon enempää, kun olo on sairas. Hyvin harvoin nousee mulla lämpö noin korkealle. En ole ap, mutta muuten vain ihmettelen näitä vastauksia.
Minulla normaalilämpö on 36 joten yleensä tuntuu jos nousee vähänkään yli 37:n lämpö, mutta en kyllä silti ole kotiinjääntikunnossa pelkän 37,1 asteen ruumiinlämmön takia. Jos olisi ihan hirveä räkätauti, yskä ja muut mukavat niin sitten saattaisin jäädä kotiin etten tartuta muita. Mutta pieni nenänvuotaminen hoituu niistämällä ja lievissä flunssaoireissa menisin kyllä töihin.
Menisin, olen mennyt silloinkin, kun on ollut 38,5...
Jos olo olisi ihan kamala ja olisin todella räkäinen, en menisi. Olen vanhustenhoitaja, eikä noihin duuneihin ole sairaana mitään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 12:29"]
Entäs jos tuntee itsensä sairaaksi, kun lämpöä on 37,1? Mulla ei tarvi olla tuon enempää, kun olo on sairas. Hyvin harvoin nousee mulla lämpö noin korkealle. En ole ap, mutta muuten vain ihmettelen näitä vastauksia.
[/quote]
Kerran minulla oli aamulla lämpöä juuri tuo 37,1 ja olo oli tosi vetämätön, joten varasin itselleni lääkäriajan. Sain sen iltapäivälle ja siksi menin aamulla töihin. Työpäivä oli ihan kamala eikä ihme, sillä minulla oli keuhkokuume.
Monesti se riippuu työpaikasta, voiko töistä olla pois. Jos poissaolosta pitää olla lääkärintodistus ei sitä sairauslomaa välttämättä noilla oireilla saa.
Riippuu flunssan oireista. 37,1 menee minulla jo lämmön puolelle ja tekee olesta kamalan. Siihen lisättynä kunnon yskä tai nuha ja jään kyllä kotiin. Ei ole järkeä mennä töihin tartuttamaan muita ja saamaan jälkitauteja. Riippuu toki myös millaisesta työstä on kyse, itse hoitotyössä ja olen siis lähikontaktisa potilaisiin.
Liian monta kertaa olen mennyt pienellä lämmöllä tai liian aikaisin flunssan jälkeen töihin ja sairastunut uudelleen. Jospa vähitellen oppisi mikä on oikeasti kannattavaa...
Kuume on huono mittari, varsinkin matalilla luvuilla. Mulla on normaalilämpö 36,3-36,5 ja jos mittarissa on 37,2 niin olen jo todella sairas. Ehkä kerran vuodessa päästään yli 38 lukemiin. Edellisestä kerrasta taitaa olla jo 15 vuotta nyt.
Eli omaa työkykyäni en arvioisi kuumeen perusteella vaan sen että jaksaako töihin mennä ja mikä on tartuttamisriski. Tekisi mieli kenkiä ulos talosta nämä pärskivät tai varsinkin "pientä mahatautia" valittavat ihmiset, jotka ei voi päivää paria kotona levätä vaan pitää tulla töihin näyttämään miten "tunnollisia" ja "hyviä" työntekijöitä he ovat ja samalla sairastuttavat puolet duunikavereista.
No siis tuo ei nyt varsinaisesti ole lämpöä, mutta jos sulla on oikeasti kamala yskä, nuha ja kurkkukipu (mitä nyt itselläni flunssaan kuuluu) saati päänsärkyä tai lihassärkyä, niin totta kai jäät silloin pois töistä! Vastuutonta tartuttaa kaikki.
Meidän perhe ei sairasta oikeastaan koskaan, mun miehellä esim ei ole yhtäkään sairaspoissaoloa töistä vaikka on ollut työelämässä vuosia. Jos saa jonkun taudin, sairastaa sen AINA viikonloppuna, hitsin hyvä tuuri työnantajalle. Mutta nyt se on saanut työkaverikseen jonkun naisen, joka on koko ajan jossain taudissa. Ja ilmeisesti juurikin siksi, että sairastaa paljon, ei kehtaa olla poissa töistä koska poissaoloja tulisi niin paljon. Saattaa tulla esim aamulla toimistolle ja kehua oksentaneensa koko yön, mutta nyt olo jo parempi. Siis mitä ihmettä?! Mun mies sitten välttelee sitä naista suunnilleen kuin ruttoa, lapsiperheeseen ei välttis oksennustautia kaivata.
Viime viikolla nainen oli kuumeessa töissä. Suurieleisesti oli siellä yskinyt ja pärskinyt, niistänyt kuin heikkopäinen. Kun hän on niin korvaamaton olevinaan työpanoksineen projektille, ettei voi jäädä kotiin sairastamaan. Ja tämä siis on ihan kukkua. Ei ole mikään projektipäällikkö tms, vaan rivityöntekijä.
Pisarat lenteli ja räkänäpeillään lääppi ovenkahvat niin, että mieheni sairastui perjantaina. Kurkku kipeytyi töissä, ja tauti kehittyi illan aikana niin että sitten jo yski ja niisti. Minä sairastuin eilen, lapset yöllä. Tekisi mieli soittaa se nainen meille hoitamaan näitä räkäroopeja jotka ryystävät nyt vuorostaan limaa joka reiästä. Mies joka on tapansa mukaan supersairastaja, meni aamulla hyvävointisena töihin - saa nähdä milloin me muut tästä toivutaan. Kipeiden lasten kanssa valvominen (yskivät ja oksentavat limaa) vie paukut aika tehokkaasti, joten onnistui kyllä tehokkaasti sabotoimaan ainakin minun työpanokseni tältä viikolta.
Sairastakaa ihmiset kotona, ärsyttää kun tulette töihin tartuttamaan muita!
Jep, menisin.
37,1 ei ole yhtään mitään.