Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman valitsisit, juurihoito vai hampaan poisto?

Vierailija
13.07.2020 |

Minulla mahdollisesti juurihoito edessä, jos ei hampaaseen laitettu paikka riitä/auta eli särky oireilu jatkuu, mutta en tiedä kumman toimenpiteen valitsisin. Kyseessä alasivuhammas eli ei ihan edessä oleva, mutta ei poskihammaskaan.
Suhtaudun kumpaankin operaatioon pelon sekaisin tuntein, on kokemusta nimittäin myös niin sanotusta kuivasta kuopasta hampaan poiston jälkeen ja se oli helvettiä. Mutta ei tuo juurihoitokaan picniciltä kuulosta ja olisi pitkä rupeama, 2-3 käyntiä ainakin ja kuntapuolella HL mukaan kuukausien prosessi, yksityisellä siihen taas saisi varata ainakin 1000€.
Suo siellä vetelä täällä, ainakin housussa😭

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoito ilman muuta. Ehtii poistamaan myöhemminkin.

Vinkkinä sinulle, että muualla Euroopassa saa laatutyönä juurihoidon nykyaikaisin menetelmin hintaan 300€. Nimenomaan juurihoitoihin erikoistuneella hammaslääkärillä.

Kunnallisessa tosiaan voi kestää kuukausia, enkä olisi lopputuloksesta kovin varma etukäteen.

Ei ole hirmu realistinen vaihtoehto lähteä ulkomaille hammashoitoa saamaan, näin töissä päivään viettävän+tämä Korona-aika.

Ap

Vierailija
22/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito ehdottomasti. Minulla tehty kolmeen hampaaseen kunnallisella ja hampaat yhä suussa. Yhden hoito piti uusia 8 vuoden jälkeen ja taas on kivutonta. Juurihoito on myös kehittynyt sitten 90-luvun kun ensi kertaa kävin. Hammashoidossa olennaista on pysyä tiukkana: jos sattuu pitää sanoa ja vaatia lisää puudutetta tai kipulääkettä. Nämäkin ovat parantuneet. Omista hampaista kannattaa pitää kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus tämä on vaikeaa, tuntuu ettei suussani ole kohta yhtäkään kehoa😩.

Katana hammastapaturma ja etuhammas lähti, hoidot ja muistona rako. Viisureita revitty 3-4, poskihammas reiän takia, kun ei saatuaan korjattua ja nyt tämä stana.

Ja toisella puolen vika poskihammas jossa musta täplä=reikä mutta joka hallinnassa jatkuvalla hammastahnan syötöllä sinne (HL neuvo).

Sen ajattelin yksityisesti hoitaa nyt 1-2kk sisällä=n.120€.

Ap

Vierailija
24/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla juurihoidot menneet kyllä kerrasta julkisessa. Enkä poistais minäkään ellei ihan pakko... Yksi juurihoidettu on poistettu, mutta sekin kesti melkein 10v ennen kuin poistettiin.

Mitähän tarkoitat "mennyt kerrasta". Ei hammasta voi juurihoitaa kertatoimenpiteenä.

Eka kerralla juurikanavat tyhjennetään/hermot tapetaan ja laitetaan lääkepaikka. Aikaisintaan parin viikon päästä on uusi käynti, jolloin juurikanavat täytetään neutraalilla aineella. Sen jälkeen hammas paikataan normaalisti.

Vähintään kaksi käyntiä on minimi.

Vierailija
25/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito. Takahampaaseen tehtiin viisi kertaa, kun oli ensin paikattu ja tulehtui. Silti ottaisin mieluummin juurihoidot kuin menettäisin hampaani. Juurihoito ei ole kamalimmasta päästä toimenpiteitä mitä ihmiselle tehdään.

Vierailija
26/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoito. Mä ehdotin itse hammaslääkärille yhden aivan rikkinäisen ja koko ajan vaivaavan poskihampaan poistoa, niin hammaslääkäri sanoi siihen että hammasta ei kannata poistaa vaikka onkin poskihammas. Kuulemma edempänä olevat hampaat lähtee sitten liikkumaan, purenta menee pilalle ja näyttää rumalta, kun etuhampaat ei oo kohdakkain ja välissä on rakoa.

Mulle ei kerrottu mitään muiden hampaiden liikkumisesta, onko yleistäkin?! Poisto varmaan edessä kun juurihoito ei onnistunut..

Vierailija
27/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihoito. Mä ehdotin itse hammaslääkärille yhden aivan rikkinäisen ja koko ajan vaivaavan poskihampaan poistoa, niin hammaslääkäri sanoi siihen että hammasta ei kannata poistaa vaikka onkin poskihammas. Kuulemma edempänä olevat hampaat lähtee sitten liikkumaan, purenta menee pilalle ja näyttää rumalta, kun etuhampaat ei oo kohdakkain ja välissä on rakoa.

Mulle ei kerrottu mitään muiden hampaiden liikkumisesta, onko yleistäkin?! Poisto varmaan edessä kun juurihoito ei onnistunut..

Ehkä kunnallisella(?) ei sitten kerrota. Tämä mun hammaslääkäri oli yths:llä.

Vierailija
28/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti juurihoito. Ei satu, kun puudutetaan.

Vierailija
29/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta hampaan poisto. Hampaat on yhteydessä eri elimiin. Etsi ihmeessä holistinen hammaslääkäri. Juurihoidolla voi olla tosi haitalliset seuraukset.

Vierailija
30/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja "The Toxic Tooth"

Vierailija
31/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito. Minulta poistettiin viime talvena yksi juurihoidettu poskihammas, joka kesti suussa peräti 42 vuotta, siis juurihoidettuna. Ei ne välttämttä ihan heti ala lahota. Yhteen hampaaseen on tehty juurihoito kaksi kertaa, 10 vuoden välein. Toinen näistä juurihoidoista tehtiin yhdellä kertaa.  Viime talvena tehtiin yksityisellä yhteen hampaaseen juurihoito. Kolme kertaa kävin, yksi käynti näistä erikoishammaslääkärillä. Kaikkiaan hoito tuli maksamaan vähän päälle 600 euroa. Olisin melkoinen harvahammas, jos joka kerta olisin päätynyt hampaanpoistoon juurihoidon sijaan.

Vierailija
32/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoito. Minulta poistettiin viime talvena yksi juurihoidettu poskihammas, joka kesti suussa peräti 42 vuotta, siis juurihoidettuna. Ei ne välttämttä ihan heti ala lahota. Yhteen hampaaseen on tehty juurihoito kaksi kertaa, 10 vuoden välein. Toinen näistä juurihoidoista tehtiin yhdellä kertaa.  Viime talvena tehtiin yksityisellä yhteen hampaaseen juurihoito. Kolme kertaa kävin, yksi käynti näistä erikoishammaslääkärillä. Kaikkiaan hoito tuli maksamaan vähän päälle 600 euroa. Olisin melkoinen harvahammas, jos joka kerta olisin päätynyt hampaanpoistoon juurihoidon sijaan.

Näkyviin kohtiin voi laittaa tilalle implantin.

Vierailija
33/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kunnallisella(?) ei sitten kerrota. Tämä mun hammaslääkäri oli yths:llä.

Kunnallisella joo. Nyt alko pelottaa iha äärettömästi jos se on pakko poistaa.

Vierailija
34/36 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin poiston (kyseessä toiseksi takimmainen hammas). Konsultoin asiasta hammaskirurgia, ja vaihtoehdot oli juurihoito tai hampaan poisto. Kyseistä hammasta oli jo paikattu kaksi kertaa (iso paikka, kun hammas lohkesi) ja molempien paikkauksien jäljiltä paikka vuosi, paikan alle tuli uusi reikä ja lopulta johti siihen että hammas oli pakko juurihoitaa. Kun paikka avattiin, hammaslääkäri joutui tekemään siihen ensimmäisen juurihoidon välittömästi ja tämän jälkeen sain päättää miten edetään. Vaikka juurihoito olikin kivuton, päädyin hampaan poistoon. Halusin päästä ongelmasta kokonaan eroon lopullisesti, pelkäsin uusia juurihoitoja, juurihoidon onnistumisprosentti ei ole 100% vaan hammasta saattaa joutua korjaamaan / poistamaan silti, sekä hammas saattaa hajota herkemmin. Omalla kohdallani tämä päätös oli oikea, sillä hampaan poiston jälkeen selvisi että hammas oli huonossa kunnossa (juurissa selvät tulehtuneet alueet). Toimenpiteen jälkeen kirurgi oli myös sitä mieltä, että puuttuva hammas ei vaikuta purentaan, joten on ainoastaan kosmeettinen haitta. Myöhemmin voin harkita jos haluan laittaa siihen implantin.

Vierailija
35/36 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito.

Omat hampaat kannattaa pitää suussa niin kauan kuin mahdollista.

Vierailija
36/36 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi viimeksi että kyllä se kuntoon saadaan. Röntgenkuvan saatuaan palasi että jos sittenkin poistettaisiin, juurihoito tulee kalliiksi ja kipeäksi. Niinpä myönnyin, siihen olen varautunut seuraavillakin kerroilla. Nyt pari hammasta paskana mutta ei varaa mennä. En tiedä millaista juurihoito kun ei ole ikinä tehty.

t. Takuueläkeläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme