Kananpersetukka
Vieläkö löytyy? Itse näin pari kpt-äityliä sauvakävelemässä. Karseeta katsottavaa.
Kommentit (16)
Mulla oli kerran kananpersetukka tahtomattani. Oli pitkät hiukset, halusin niihin kiharoita, mutta kampaaja pilasi hiukseni sillä aineella ja hiuksista tuli ihan purukumia. Jouduin leikkaamaan todella lyhyeksi sen takia ja tadaa, kpt oli sitten osa elämääni
MInust akananpersetukka on kiva, olen aina siitä tykännyt. Omasta hiuslaadustani vaan ei kananpersetukkaa saa, joten joudun tyytymään muunlaisiin leikkauksiin.
Vaikkapa tämmöinen
Löytyy mm. siivoojien, keittäjien ja lähihoitajien keskuudesta. Ei kun vain bongailemaan!
Mulla on ollut monta kertaa. Mulla on tooosi tuuheat, runsaat, kiharat hiukset. Pakko pitää lyhyenä varsinkin näin kesällä, muuten tulee ihan äly kuuma!
Kumma kyllä, jopa kananpersetukallakin käy flaksi :) taitaa olla vaan akkojen kotkotuksia ja kateus paistaa :DD
Jollei tuo Victoria Beckhamin tukka ole "kananpersetukka", niin millainen sitten on? Linkkiä esimerkkikuviin kiitos?
Mulla oli joskus vuosituhannen vaihteessa, tykkäsin siitä kovasti ja se sopi mulle. :) Nyt on piiitkä tukka, tää tulee halvemmaksi.. Onneksi tääkin on mulle ihan jees, tukkaa on aika paljon. Ehkäpä kanaperse taas joskus jos innostun hiuksiin rahallisesti panostamaan!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:44"]
Mulla oli joskus vuosituhannen vaihteessa, tykkäsin siitä kovasti ja se sopi mulle. :) Nyt on piiitkä tukka, tää tulee halvemmaksi.. Onneksi tääkin on mulle ihan jees, tukkaa on aika paljon. Ehkäpä kanaperse taas joskus jos innostun hiuksiin rahallisesti panostamaan!
[/quote]
joku mainitsi kanapersetukan siivojien, lähihoitajien ja muiden pienipalkkaisten tukkatyyliksi. Kampaajalla käynti maksaa, joten kananpersetukan pitämnen ei ole halpaa, sitä pitää muokkauttaa. Mielestäni vähävaraisilla naisilla on järjestään pitkä tukka juuri tuosta syystä, että haluavat säästää kampaajakäynneillä. Alkakaapas tarkkailla asioita uusin silmin. t. harrastelija sosiologi
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:44"]
[/quote]
joku mainitsi kanapersetukan siivojien, lähihoitajien ja muiden pienipalkkaisten tukkatyyliksi. Kampaajalla käynti maksaa, joten kananpersetukan pitämnen ei ole halpaa, sitä pitää muokkauttaa. Mielestäni vähävaraisilla naisilla on järjestään pitkä tukka juuri tuosta syystä, että haluavat säästää kampaajakäynneillä. Alkakaapas tarkkailla asioita uusin silmin. t. harrastelija sosiologi
[/quote]
Joo, se oli kallista; leikkaus ja kahta väriä tukkaan. Samoihin aikoihin tuhlasin myös rakennekynsiin joita piti huollattaa suunnilleen kerran kuussa (muistaakseni). Mutta silloin olin opiskelija ja huomattavasti pienituloisempi kuin nykyään. En tajua miten mulla oli silloin varaa noihin!
Nyt ois paremmin varaa mutta muodikas tukka (kananperse oli silloin muotia) ja muu ulkonäköön "törsääminen" ei tunnu enää ollenkaan niin mielekkäältä. Kun tosiaan se pitkä tukkakin on ihan kiva.
T:kymppi
Huomenna menen taas kampaajalle leikkauttamaan hiuksiani ja vaalentamaan, tyylikkään tuhkanvaaleat ovat.
Ja tyylikäs on leikkaus ja pörrötyskin takahiuksissa.
Kananperseeksi tuota mallia haukkuvat vaan ne, joille lyhyet hiukset eivät käy, kateellisia kun raukat ovat.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:40"]
Jollei tuo Victoria Beckhamin tukka ole "kananpersetukka", niin millainen sitten on? Linkkiä esimerkkikuviin kiitos?
[/quote]
Onhan tuo, mutta tuo on minusta aika sofistikoitunut malli, eli väri ei ole kovin räikeä ja muutenkin kampaus on "pehmeä", eli ne takana pystyssä olevat hiukset eivät ole sillä tavalla piikkisuorasti pystyssä. Kunnon kpt:ssa on etuhiukset pidemmät ja niissä mielellään jotain suuria, räikeitä raitoja, ja ne takahiukset todella lyhyet ja lakan avulla ihan pystyssä.
Voi mun edellä sauvakäveli vaan pilalle "tuhkanvaaleeksi" blondatut liuhuletit.
Tässä sellainen oikein perinteinen kananpersetukka: http://talk.hairboutique.com/forum_posts.asp?TID=64351
No milläs korostat olematonta takaraivoa, jos ei saa hiuksia mitenkään pörröttää? Minulla on onneton kallonmuoto, littana takaosa. Kyllä näyttää profiili rumalta, jos en takahiuksille mitään tee. Olkoon siis kananperse mieluummin. Tästä ohuesta lirutukasta kun ei niitä pitkiä kutrejakaan kasvateta.
Se on kyllä paljon parempi malli löysälle, ohuelle suomalaistukalle kuin päätä nuolevat pitkät luirut tai tätimäinen polkkatukka.