Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistähän saisi kerättyä vielä 200€, jotta pääsen muuttamaan lasten kanssa.

Vierailija
19.05.2013 |

Ero tuli ja olen aika yksin kaupungissa jossa en tunne ketään eikä sukulaisia ole lähelläkään.

sairastuin pahasti ja avioeron myötä on vaike pärjätä niinä päivinä kun sairaus rajoittaa, edessä on vielä leikkaus mikä tekee minusta melko liikuntakyvyttömän parin kuukauden ajaksi.

Lapsia on 5 ja pienimmät kotihoidossa, koska en sairauteni takia pääse töihin.

Hoitopaikkoja on vaikea saada ja asenne on juurikin sitä, että nyt kun sairastanut kotona niin lapsetkin voi olla kotona.

2 nuorinta ei ole ollut koskaan missään hoidossa, ovat pian 5v ja 2v.

Minusta 5v. olisi aika jo hiukan päästä äidin helmoista  kokeilemaan turvallisesti muutakin, kuten juuri päiväkotia. Kerhoihin ym en voi häntä vipata kun sairastaa diabetesta eikä hoitohenkilökunta voi ottaa vastuuta pistämisistä, kun taas päiväkodissa ottavat.

Uusi koti on vanhalta asuinseudultamme, läheltä sukulaisia ja tuttuja. Sopimus tehty, muuttokuorma ym järkätty. Takuu on iso, kun on asuntokin.

Ajatuksena helpottaa sekin, että pääsen nuorempien isän lähettyviltä pois, niin paljon vahinkoa ja ahdinkoa hän on teettänyt. Hän kyllä parhaansa mukaan koittaa puhuttaa minua, että voisi muuttaa kanssamme.

Nyt en enään tiedä mitä tehdä. Muutto on 200€ kiinni. Kaikki muut rahat olen haalinut parissa viikossa kasaan ja järjestänyt asiat. Lainaa en saa eikä tutuilla ole. Olen myynyt kaiken turhan jo saadakseni jo nuokin 3000€ kasaan.

Toimeentulotukea en ole hakenut eivätkä myönnä apua muuttoihin ellei sen syynä ole työ tai opiskelupaikka toisaalla.

Kun kyllähän he muka tarjosivat apua jotta voisimme jäädä. Perhetyö ym. mutta he ei saa myöskään hoitaa diabeetikkoa eli hyöty meni siinä, leikkauksen jälkeen joutuisin antamaan lapset sijaisperheeseen eikä kukaan heistä tahdo enkä minäkään tahdo antaa, vielä kesälomalla.

Asuntommekin on huono ajatellen liikkumistani, kahdessa tasossa. Hirveän hintainenkin ja sopimuksin päättyy pian (määräaika).

Enkä aio laskea koko eloamme laskea sossulan varaan, muutto on siis minulle tarpeellinen.

Mistä tuollaisen rahan voisi kasata?

Seurakunnatkaan eivät auta vuokra-kuluissa. Panttiin en voi viedä mitään kun paikkakunta vaihtuu, en pääsisi hakemaan niitä pois tai se tulisi kohtuuttoman kalliiksi. Ei ole koruja tmv. Mitä myydä.

Lastenkaan puhelimia tmv en menisi myymään, ne on lasten, ne oli kalliita joskus enkä pystyisi ostamaan vastaavia kumminkaan lähitulevassa.

Voi kiesus. Pystyisin ehkäpä olemaan lastenvahtina pariin otteeseen tai tekemään pari siivouksenkin kyllä, se  tekisi minut kyllä kipeämmäksi hetkeksi, mutta kestäisin sen kuntietäisin, että se kannattaa eikä se ole jatkuvaa.

Olen ammatiltani lähihoitaja eli sinänsä lasten katsominen ei ole minulle outoa, kuten ei myöskään omien lasteni myötä.

Mutta mistä sellainenkin työkeikka nyt tähän hätään?

Siivoan kyllä hyvin, omankin kotini aina. Olen melko tehokkaaksikin oppinut lasten myötä ja olen todella tarkka.

Kukapa nyt ykskaks ottaisi minut siivoamaan? 

Ihan jos täällä löytyisi apua tarvitsevia niin saa ehdottaa. Voisin auttaa kenttä korvausta vastaan ja samalla sinä auttaisit minua isossa asiassa.

Mutta taidan olla turhan toiveikas. Alan olla jo niin lyöty, kiitos exäni sitten enään tiedä muuta. Olen valvonut öitäni ja stressannut tuota rahaa, en jaksaisi enään stressata. Tahtoisin jo olla edes hetken iloinen, olen ainakin tehnyt sen eteen paljon, että tulevaisuutemme olisi valoisampi.

kiitos kun sain edes purkautua tänne.

Helsinkiläinen äiti

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet ja oudot sanat, ennustava tekstinsyöttö heittää koko ajan omiaan. Ei siis ole mitään kenttä korvauksia. :)

ap

Vierailija
2/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 200 euroa on melko pieni raha kuitenkin. Sen saisi varmaan aika nopeasti kasaan vaikkapa pulloja keräämällä. Voisivatko isommat lapsesi auttaa ja onko sinulla autoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lukenut otsikkoa pidemmälle joten itse kysymykseen niin se kaksisatanen ei ole vaikeaa saada kokoon. Voi olla härski ehdotus mutta tuonne sihteeriopistolle ilmoitus, esim. "teen pientä korvausta vastaan käsihierontaa,,," muutama päivässä se kaksisatanen on plakissa

Vierailija
4/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sen 200 e tarkalleen tarvitset?

Vierailija
5/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja keräämällä, voisivatko vanhempasi tai mahdolliset sisaruksesi auttaa?

Vierailija
6/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla tulee lapsilisät jotka sulla on aika isotkin jopa,ota siitä? Tai vaikka pikavippi jos et muuta keksi

Vierailija
7/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:17"]

Tuo 200 euroa on melko pieni raha kuitenkin. Sen saisi varmaan aika nopeasti kasaan vaikkapa pulloja keräämällä. Voisivatko isommat lapsesi auttaa ja onko sinulla autoa?

[/quote]

Pullojen keräämisellä 200e kasaan haalimiseen menee ikuisuus. Nyt täytyy keksiä jotain tuottoisampaa. Kun tosiaan löytyisi siivousta tai lastenhoitoa.

Vierailija
8/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kertoo muuttofirman ja me maksetaan sinne toi 200 kimpassa, olis ihan reilu juttu, tulkaa mukaan

Vierailija
9/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotan et pyydät 200€ mieheltäsi.

Toi on niin pieni summa et sen saat vaikka sossustakin LAINAKSI.

Ensi viikolla tulee lapsilisät  jotka on sun kohdalla reilusti yli tuhat euroa, eikö se riitä? Jokaiseen l.lisäänhän tulee se yh korotus?!

Voit tulla kyl meille siivoamaankin jos haluat. Kolmion suursiivous +ikkunoiden pesu niin maksan 200€.

Mihin laitat kaksivuotiaan kun siivoat?

Vierailija
10/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lähikauppojen ilmoitustaululle (tai jollekin varakkaalle alueelle) viesti, että peset ikkunoita 20 e / t. ( Hinnat siivuousfirmoilla 30 - 40 e / t.) Muutama keikka, niin rahat on kasassa.

Vierailija
11/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 200€ puuttuu takuuvuokrasta niin voisitko kysyä jos ensi viikon perjantaihin asti saisit maksuaikaa kun silloin ne lapsilisät tulee?

Pikavippiä en voi suositella kenellekkään, aivan järkyttävät korot!!!

Tuo siivous voisi myös olla hyvä..

Vierailija
12/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti maanantaina seurakuntasi diakonille. Sieltä antavat tällaisissa tilanteissa lainaa takuuseen ja saanet myös ruoka-apua ekoille kuukausille, jos sellaista tarvetta on.

Vierailija
13/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etköhän jostakin 200 euroa lainaakin saa, hätätilanteessa vaikka pikavippi. 200 on pikkusumma, maksat takaisin kun muutto on ohi. Sulla on varmaan muuton alla muutakin tekemistä kuin pullojen kerääminen ja siivouskeikkojen haaliminen, itse olen muuttanut muutaman kerran kahden lapsen kanssa ja sekin on täyttä helvettiä.

Vierailija
14/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut sen rahan päällä, eli haarukka auki vaan.

Vierailija
15/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokravakuutta saa osamaksulla.

https://www.vakuus.fi/vuokraaja/rahoituslaskuri

Vierailija
16/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärtänyt, mit ap:n muutto vaikutta siihen, että lapset saa päiväkotipaikan ja/tai tulee sijoiteuiksi ap:n leikkauksestatoipumisajaksi. Mun nähdäkseni muuto vain pahentaa noita asioita, kun kotona ei ole enää ketään jakamassa lastenhoitoa.

Vierailija
17/81 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapas yhteyttä sinne sosiaalitoimistoon. Sieltä voivat joko antaa sen rahan tai antaa sinulle sosiaalisen lainan, jonka joudut kyllä maksamaan takaisin, mutta summa on pieni.

Lähihoitajana voit myös mennä töihin seurelle, sieltä saat keikan heti.

Vierailija
18/81 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiitän vastauksista. Ikkunoita tulisin mieluusti pesemään ja siivoamaankin. Kyllä tuo 16v sen aikaa pärjäilee nuorimman kanssa varmasti, mutta diabetesta sairastavan tyttäreni otan kaikkialle mukaan, sillä alaikäiselle en ikipäivänä voisi langettaa sellaista vastuuta, vaikka osaakin ja on opetettu mahdollisia hätätilanteita varten nuo pistämiset ym. 

Joku mietti miten muutto auttaa minua. Ehkä kirjoitin aloitukseni huonosti, on vaikea saada iso asia kerrottua lyhyesti.

Kun muutan takaisin sinne mistä olemme tulleetkin saan tottakai kaikki vanhat tutut ja ystävät jälleen lähelleni ja avukseni, myös sukulaiset.

Se apu on tarpeen etenkin kun minut leikataan ja kävely tulee olemaan hankalaa hetken.

Sieltä löytyy myös tutut lääkärit, ne jotka ovat hoitaneet sairauttani koko elämäni ajan.

Sosiaalitoimi ei täällä myönnä sosiaalisia lainoja ja voihan sitä hakeakin, mutta silti on mietittävä ja tehtävä varuiksi itse jotain sillä voihan hyvin olla, että hakemus hylätään sen 7vrk ajan jälkeen kun voivat päätöstä miettiä.

Pullojen Keuruulla ei pitkälle pötki, se on totta ja aikaakin menee niin paljon, että missä välissä pakkaan ja hoidan lapset.

Niin ja ilmaisin  sitten itseni sen verran kai väärin, mutta olen jo laskenut nuo lapsilisätkin tuohon budjettiin, samoin hoitotuen. Vuokravakuuden eräpäivä on kuukauden viimeinen päivä.

Muuttoauto on tilattu ja se asia on täysin hoidossa, saan osan laskulle, sillä saan heti kuun alusta rahaa, mutta siitä ei riitä enempää maksaa lainoja kun on vuokralainen maksettava.

Lähinnä kun laskin tuloja ja menoja niin menoissa on myös minun ja lasten matkakulut sinne  

minne muutamme, pari kantokoppaa lisää sillä meille syntyi pupuvauvoja viikko sitten (onneksi 2kpl saa 34€ kun kiertelin ja etsin halvinta, mutta vielä en ostanut niitä sillä pelottaa vielä meneekö kaikki hyvin ja selviääkö nIistä jokainen).

Laskin siihen myös ruokakustannukset muuttopäivästä rahapäivään ja tästä muuttoon. Pitää popsia tuota pakastintakin tyhjäksi, josko säästäisimme siinä lisää.

Kun ruoka, hygienia, lasten hyvinvointi kaikenkaikkiaan, ovat asioita joista en tingi vaan valmis tekemään sen eteen paljon. Myöskin eläimistä huolehtiminen ja välittäminen opettaa lapselle tärkeitä asioita. Lemmikeistä huolehditaan silloinkin kun tapahtuu jotain yllättävää tai ne ovat aiheuttaneet vahinkoja tmv. Vastuuta siis.

Nuo alapää-jutut jätän omaan arvoonsa. Toivottavasti kukaan ei ehdota tuollaista tosissaan. Eihän?

Otan mielelläni lapsia hoitoon, yhden tai kaksi maksimissaan kerrallaan, kuten perhepäivähoitajillakin on määräys, minulla kun on lupa sellaiseen työhön. Hain Helsingin kaupungille kyseiseen hommaan ja pääsin, mutta en aloittanut, koska leikkaus on edessä ja salkku olisi pitkä. Ajattelin ettei ole hoitolapsille eduksi ensin tutustua uuteen paikkaan ja sitten heti joutua varahoitajille. Olen valmis ilmoittamaan työni verottajallekin, tosin tienesti jää niin pieneksi ettei edes toiminimeä tarvitse perustaa eikä verottajakaan ota siitä mitään ennen kuin 8500€ summa on täyttynyt, se velvoittaa myöskin ilmoituksiin kaikkialle viimeistään.

Pikavippiä en saa, koska minulla on luottotietohäiriö. Sen kus haukuttu siitä, mutta sain sen kun ensimmäisen lapsen isä kuoli ja olin tosi nuori, en osannut pitää puoliani kunnolla. On ollut hankala maksaa sitä kun ei ole päässyt kunnolla työelämään sairauksien takia, siksipä kouluttautuneessa samalla uuteen ammattiin etäopiskeluna, pääasiassa.

Eli oikeastaan nuo siivouskeikat ym olisi tarpeen.

Yksi arvokkaampi asia minulla on mistä voisin luopua, koska niitä saa aina uusia eli aivan hiljattain ostettu Iittalan Teema -astiasto 12 hengelle, valkoisena. Lisäksi 12kpl merensinisiä kartiolaseja. Kuitti löytyy.

En silti tahtoisi myydä sitä ihan 200e sillä se oli melkoisen arvokas, kaikki sen tietää laskea. :)

Siitä voi siis tarjota minulle hintaa täällä, huutokauppaan en sitä laita, sillä minusta se on huonontunut oleellisesti.

Nyt pitää mennä, meillä on tytöllä aika lääkäriin, mutta tulen lukaiseen ketjua vielä varmasti, josko olisi työkeikka tai tarjouksia astiastosta. :)

Voin siis ottaa yhden lapsen myös yöhoitoon, tutustumaan saa tulla ennen sitä, jotta ei ole pienelle sitten ihan upouusi paikkoja jännitys kova. Saa samalla vanhempiakin varmuuden siitä, että lapsi menee hoitoon hyvään paikkaan, meitä kun on moneen junaan.

mukavaa päivänjatkoa kaikille teille!

Sinä, joka jo ehdotit siivousta niin pylaitkin laittamaan yhteystietosi niin laittaisin sinulle mielelläni sähköpostia. kiitos.

AP

Vierailija
19/81 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä astiastosta. siihen kuuluu siis kahvikupit, aluslautaset, leipälautau

taset, isot syvät lautaset ja isot matalat lautaset 12hengelle sekä nuo lasit, kuten mainitsinkin.

Vierailija
20/81 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat, AP, saat apua jostain. Tuntui niin pahalta lukea tilanteesi. Asun Pohjois-Suomessa joten auttaa en voi ainakaan siivous/lastenhoitoasioissa.