Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Palstaprovoilija. Valtiolta saan hyvän palkan tästä . ( Tämä oli läppä tietenkin, ja huono sellainen ) .
Opetan 20-30-vuotiaita miehiä tappamaan toisiaan World Of Warcrafting 3v3 Arenalla.
Erikoiskirjastossa. Mielenkiintoiset ja haastavat työtehtävät kulttuurin parissa, ja mukava tunne että tekee ns. hyvistyötä. Kivat työkaverit ja hyvät etämahdollisuudet sun muut ovat plussaa myös. Palkkakin ihan hyvä.
Sairaanhoitaja psykiatrisessa sairaalassa
Vierailija kirjoitti:
HR-ja viestintäjohtaja. 90% työstä on kivaa, 10% ei (se ikävä osa on yt-neuvottelujen pitäminen ja potkujen antaminen).
Haluaisitko kertoa tarkemmin toimenkuvastasi? :) t. Ikionnellinen ensi syksyn viestinäfuksi, joka miettii jo urajuttuja
Lastensuojelun sossu, töissä kunnalla avohuollossa. Asiakasmäärät ovat laskeneet ja työ on nyt mukavan kevyttä. Vuosien varrella työhön on tullut hyvä touchi, eikä sormi mene suuhun haastavammassakaan tilanteessa. Palkka hyvä +4000e. Kivat työkaverit. Tykkään ihan.
Olen leipuri. Fazerin omistama Gateau leipomo (tai entinen Leipomo Keisari, joku saattaa helsingin suunnalta muistaa)
On edelleen yhtä hauskaa kun 10 vuotta sitten :)
N.50k vuositulot
Psykologi ja psykoterapeutti. Hallinnollisesta ja paperityöstä en tosin pidä. enkä monista moniammatillisen tiimin työkavereistakaan. Enkä kokouksista. Asiakastyöstä pidän paljon, en mieti mitään kauppalistoja tai omia asioita asiakkaiden kanssa vaan tuntuu hyvältä ja luontevalta olla siinä mukana kun vieras ihminen pystyy jakamaan tärkeitä ja kipeitäkin asioita. Olen ymmärtänyt, ettei minun tarvitsekaan siinä hetkessä olla mitenkään superviisas tai löytää oikeita sanoja tai ratkaista ongelmat sormia napsauttamalla. Yhdessä pähkäillään ja koitan herätellä kysymysten avulla uusia oivalluksia. En ole kuitenkaan mikään yliempaattinen, pidän huolen omasta jaksamisesta eikä työt tule kotiin.
Kätilö. En vaihtaisi, vaikka välillä rankkaa onkin.
Vakuutuslääkäri. Saa muodostaa kokonaiskuvan useista eri lähteistä tulevista tiedoista ja tehdä päätökset lääketieteellistä osaamista ja kertynyttä kokemusta hyödyntäen. Perusteluiden tulee pohjautua lakiin ja olla selkeitä, mutta luovuuttakin niissä pääsee käyttämään. Työtä voi tehdä missä ja milloin vain, mutta kollegoilta saa tarvittaessa tukea ja koulutuksetkin pyörii kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun toinen perhepäivähoitaja, ja pidän työstäni todella paljon. Palkan pienuus muakin sylettää, samoin pitkät työpäivät varsinkin silloin, kun niiden päälle on vielä iltapalaverit muiden hoitajien kanssa tai monen tunnin koulutukset. Mutta on tässä todella paljon myös hyviä puolia. Hienoa on, kun ei tarvitse aamuisin raahautua minnekään muualle töihin. Se on mukavaa, kun voi jokaiseen lapseen keskittyä ja opettaa ja kasvattaa heitä yksilöllisesti ja tietysti myös pienenä ryhmänä. Lapsiin kiintyy ja heitä kohtelee kuin omiaan. Onneksi hoitolasten vanhemmat vielä arvostavat meitä, vaikka yleinen arvostus perhepäivähoitoa kohtaan on negatiivinen (ja se juuri näkyy myös palkassa).
Ihanaa, että teitä perhepäivähoitajia edes on enää! Oma äitini oli myös perhepäivähoitaja. Todella vaativaa, vastuullista ja raskastakin työtä todella pienellä palkalla. Ja kuitenkin hoitaja antaa niin paljon ja jää lasten sydämiin, monesti aikuisuuteen asti. Omalle lapselle kovasti toivottaisiin mahdollisuutta perhepäivähoitoon mutta kun ei ole paikkoja. Päiväkoti tuntuu jotenkin laitokselta perhepäivähoitoon verrattuna, vaikka toki suurella sydämellä työtään tekeviä ammattilaisia sielläkin on.
Pahoittelut ohiksesta, arvostus tätä ammattia kohtaan on vain suuri :)
Joku voi tuntea kirjoitti:
Lastensuojelun sossu, töissä kunnalla avohuollossa. Asiakasmäärät ovat laskeneet ja työ on nyt mukavan kevyttä. Vuosien varrella työhön on tullut hyvä touchi, eikä sormi mene suuhun haastavammassakaan tilanteessa. Palkka hyvä +4000e. Kivat työkaverit. Tykkään ihan.
Yllättävää, olen luullut että tämä tosi stressaava ammatti! Mitähän eri teitä voi kouluttautua ko. ammattiin??
Vierailija kirjoitti:
Joku voi tuntea kirjoitti:
Yllättävää, olen luullut että tämä tosi stressaava ammatti! Mitähän eri teitä voi kouluttautua ko. ammattiin??
En ole sosiaalityöntekijä mutta toimin moniammatillisessa verkostossa heidän kanssaan. Olen tavannut työssään oikein hyvin viihtyviä sossuja mutta sitten myös ihan totaalikypsiä. Monesti jonkin verran alalla olleet tietävät "pommityöpaikat", joita kannattaa välttää ja joissa vaihtuvuus on suuri sekä resurssit liian vähäiset. Puskaradio ei petä.
https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.96458740279
Sosionomi on vähän b-luokan vaihtoehto, sillä se antaa pätevyyden sosiaaliohjaajan hommiin, joissa palkkaus ja vastuu on pienempi. Sosionomien "maisteria vastaava" ohjelma on ylempi AMK mutta mitä olen työn puolesta tutuilta kuullut, se(kin) on vähän pilipalikoulutus oikeaan sosiaalityöntekijään verrattuna. Lisäksi sosionomeja valmistuu kuin sieniä sateella ja monesti työpaikat ovat esim. 3-vuorotyötä ohjaaja-nimikkeellä erilaisissa laitoksissa.
Asiantuntija johtavassa asemassa. Voittoatavoittelematon yhdistys. Todella mielenkiintoista hommaa, vaikka saisin yksityusellä puolella varmasti isompaa palkkaa. N