Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?

Vierailija
13.07.2020 |

Ei tarvitse kertoa liian tarkkaan :)

Kommentit (908)

Vierailija
761/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Kiirettä on, mutta kun on reipas eikä turhia valita, niin se on vain mukavaa ja työvuorot soljuvat nopeasti :)

Vierailija
762/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun opettaja reaaliaineissa ja luokanvalvoja seiskaluokalla.

Minulla on varsin työllistävä luokka kasvatuksellisesti. Melkein joka päivä riitojen, kiusaamisen selvittelyä ja yritystä ojentaa käyttäytymään koulun sääntöjen mukaan. Mutta juuri tuon kasvatustyön koen kaikkein tärkeimpänä. Se fiilis kun oppilaan paha mieli muuttuu hyväksi ja taas hetken koulukavereiden kanssa sujuu. Ja se että saa pidettyä oppilaat, joilla on iso koulupudokkuuden riski koulutiellä.

Se ei ole minulle niin tärkeää mitä oppilaani muistavat opiskeluista aineista isona, kunhan nyt jotain perusasioita jäisi mieleen. Eniten toivon sitä, että heistä kasvaisi hyviä ihmisiä ja uskaltaisivat tavoitella unelmiaan.

Sama ammatti ja tällä hetkellä myös seislojen luokanvalvoja. Olemme päässeet käytöspulmissa hurjasti eteenpäin lukuvuoden aikana. Todella palkitsevaa. Ja päivät on kiireisiä, menevät aina ihan hujauksessa.

Arvostan opettajien työtä, mutta järkyttävältä kuulostaa, että yläasteella (vai onko se yläkoulu nimeltään nykyään?) suurin ilonaihe on se, että on päästy käytöspulmissa eteenpäin. Ja ettei haittaa vaikkei opita mitään oikeaa, vaan että "jotain perusasioita" jää mieleen. Edellinenkin kirjoittaja puhuu vain kiusaamistapausten selvittelystä ja koulupudokkaista. 

Tällä Suomi nousuun, jee!

Jos oikein hyvin menee, niin ehkä 10 vuoden päästä yliopisto-opettajat puhuvat siitä, kuinka hienoa on, että käytösongelmissa on päästy eteenpäin ja kandin työstä pääsee läpi, kun osaa kuukaudet ja kellonajat. 

Kiitos kritiikistä. :-) Kyllä minä ihan täysiä panostan opetustyöhön ja samalla muun muassa ihan hulluna luku- ja kirjoitustaidon kehittymiseen, mikä on oppimisen perusta.

Olen kuitenkin realisti ja tiedän etteivät oppilaat tule muistamaan jokaista reealiaineissa opetettua kikkaretta aikuisena. Pääasia jos muistavat kokonaisuuksia ja ymmärtävät asiayhteyksiä, jotta aikuisena ymmärtävät maailmaa ja osaavat tehdä fiksuja päätöksiä.

Se että opettajaa sattuu työssään motivoimaan eniten kasvatuspuoli ei tee opettajasta huonoa opettamisessa tai vie Suomea perikatoon. :-D Kyllä minun opetuksessani opitaan paljonkin oikeaa.

Muistatko sinä kritiikkiä esittänyt joka ikisen reaaliaineissa opetetun faktan aikuisena?

Kuulostaa lähinnä siltä, että otit itseesi ja tulit pakittamaan ja selittelemään juttujasi. En missään vaiheessa ajatellut kumpaakaan teistä huonona opettajana, vaan eniten kauhistelin tilannetta, johon Suomen kouluissa on jouduttu. Ylläolevissa kommenteissa ei ollut juurikaan asiaoppimiseen viitaavaa. Niissä puhuttiin siitä, että riittää kun oppilailla on hyvä mieli eivätkä kiusaa luokkakavereitaan. Tuollaisia tavoitteita voi olla ekalla luokalla, ei enää seiskalla. 

Valitettavasti teit hallaa itsellesi jatkokommentillasi ja nyt sain sinusta vaikutelman pikkumaisena ja helposti ärsyyntyvänä ihmisenä. 

"Kunhan nyt jotain perusasioita" on aikalailla eri asia kuin "pääasia, jos muistavat kokonaisuuksia ja ymmärtävät asiayhteyksiä". Luulisi opettajien olevan parempia ilmaisemaan asioita kuin noin leväperäisesti.

:-D kiitos kritiikistä ja luonneanalyysistä. :-D sait aikaan minussa päivän isoimmat naurut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkistonhoitaja. Rento päivätyö liukuvalla työajalla ja kivat työkaverit.

Vierailija
764/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä. Ala josta on vaikea enää vaihtaa tavalliseen päivätyöhön.

Täällä lentokenttävirkailija :) paras jobi <3

Vierailija
765/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sijaisopettajana olemisesta (yläkoulu). Virkaan en haluaisi kirveelläkään. Tuttu koulu, jossa sijaistan ja vain omia aineitani. Ei tarvitse tehdä suunnitteluja, ei tarvitse olla yhteydessä vanhempiin, saa keskittyä itse opettamiseen ja kaiken lisäksi on eräänlainen sankari kun tulee paikalle jne. Kun on tuttu koulu ja oppilaat niin eipä onnistu oppilaiden jekutkaan yhtä hyvin kuin satunnaisille sijaisille. Taloudellisesti toki epävarmempaa, mutta minulla on muitakin tulonlähteiytä.

Vierailija
766/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksityötä. Hyvät tulot ja pitkälti oravanpyörästä vapaa elämä.

Vierailija
767/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankaskija

Vierailija
768/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotutkija ja -opettaja. Työskentelen nuorien fiksujen aikuisten kanssa - ihan parasta.

Vierailija
769/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin useita vuosia sitten isossa kaupungissa töissä siivoojana.

Siivosin liikuntapaikkoja oli ihan ok koska aamulla 2 tuntia jossain pienessä paikassa missä ei ollut mitään siivottavaa-istuin istuin ja mietin milloin lähtisi kotiin  no piti mennä vielä muutamaksi tunniksi toiseen kohteeseen jonne kävelin puoli tuntia .........paikan päällä sitten totesin että täälläkin työntekemiseen menee

max:tunti ja aikaa oli 3 tuntia.. ei mitään tekemistä mutta paikalla oli hyvä olla jos pomo vaikka tulisi.

Kaupungin hommissa työaika voi olla 8 tuntia mutta työtä on 4 tuntia ...siellä sitten istut ja ihmettelet koska mitään ylimääräistä ei kannata tehdä-palkka tulee kuitenkin . Ei ihme että kaupungin palvelut on vähän hitaita:-)!!! Tätä samaa ns; kaupunki aikataulua pidetään taatusti yllä myös esim:sossuissa ,Jos soitat ja sanot että haluat varata aikaa -sanotaan että no toukokuussa on seuraava vapaa aika iltapäivällä

Yrität siis varata aikaa tammikuussa:-)

Vierailija
770/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n mode. Mukavaa kun saa lukea tavisten ongelmista. Parasta on kuitenkin kun saa palkkaa provoaloitusten keksimisestä. Tämä palsta olisi melko kuollut ilman meidän ylläpitäjien tuottamaa sisältöä.

Vierailija
771/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen ja lukion aineenopettaja. Olen joskus ajatellut että voisin vaikka maksaa siitä, että saan tehdä näin mukavaa työtä. Nuoret ovat hurjan mukavia joka paikassa, vanhemmat ovat joskus niitä joita on vaikea kestää. Voimia kyllä vie opettajan työ, yleensä alan vasta juhannuksena toipua talven työurakasta

Vierailija
772/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastossa töissä. Minulla on lyhyt työmatka. Jatkuva aamuvuoro ja kivat työkaverit.  Palkka voisi olla parempi  mutta olen juuri nyt tyytyväinen. Toivon että näin jatkuisi.

Vierailija
773/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätalous-ja koneyrittäjä. Lisäksi teollisuuden huoltohommia. On vaihtelua ja aika paljon saa päättää itse mitä tekee.

Vierailija
774/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan perheyhtiön sijoitustoimintaa.

On tässäkin muutama osa-alue joista en pidä, mutta pääasiassa mukavaa työtä.

Vierailija
775/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin liikuntapaikkoja oli ihan ok koska aamulla 2 tuntia jossain pienessä paikassa missä ei ollut mitään siivottavaa-istuin istuin ja mietin milloin lähtisi kotiin  no piti mennä vielä muutamaksi tunniksi toiseen kohteeseen jonne kävelin puoli tuntia .........paikan päällä sitten totesin että täälläkin työntekemiseen menee

max:tunti ja aikaa oli 3 tuntia.. ei mitään tekemistä mutta paikalla oli hyvä olla jos pomo vaikka tulisi.

Kaupungin hommissa työaika voi olla 8 tuntia mutta työtä on 4 tuntia ...siellä sitten istut ja ihmettelet koska mitään ylimääräistä ei kannata tehdä-palkka tulee kuitenkin . Ei ihme että kaupungin palvelut on vähän hitaita:-)!!! Tätä samaa ns; kaupunki aikataulua pidetään taatusti yllä myös esim:sossuissa ,Jos soitat ja sanot että haluat varata aikaa -sanotaan että no toukokuussa on seuraava vapaa aika iltapäivällä

Sosiaalityössä on ollut resurssipulaa koko minun aikuisikäni ajan. Et voi verrata siivoustyötä ja sosiaalityötä millään tavalla. Toinen on kiireistä ja vaikeaa ja toinen ei ole.

Vierailija
776/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kiva, että pidätte työstänne noin paljon.

Kateellinen

Vierailija
777/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosturin käyttäjä stevecolla.heittelen kontteja laivaan ja pois.

työ on kivaa mutta esimiehet täysiä mulkkuja.

Vierailija
778/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityössä on ollut resurssipulaa koko minun aikuisikäni ajan. Et voi verrata siivoustyötä ja sosiaalityötä millään tavalla. Toinen on kiireistä ja vaikeaa ja toinen ei ole.

Paras läppä tuo ap:n teksti! T. Lastensuojelun sossu

Vierailija
779/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kyllä paljon ihmisestä, jos pitää siitä, että istuu monta tuntia päivässä täysin toimettomana...

Vierailija
780/908 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouslaskija teollisuudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi