Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Kirjastonhoitaja. Asiakkaat tulevat kirjastoon hyvällä mielellä, joka päivä autan jotakuta löytämään jotain uutta. Pikkukaupungissa ei ole häirikköasiakkaitakaan.
Voi jos palkka olisi vielä asiallinen.
30 vuotta työelämässä on vienyt viimeisenkin pisaran työstä pitämiseen. Nykyisin inhoan kaikkea työhön liittyvää sen lieveilmiöiden tähden. Työpaikoista on tullut keskenkasvuisten ja elämästä ymmärtämättömien ihmisten lastentarhoja, missä käydään "veristä" sotaa omia työkavereita vastaan. Eivät nykyiset suuret kansainväliset yritykset ole enää vanhan liiton väkeä varten. Mikä mieletön kokemuksen tuoma potentiaali näin menetetäänkin. Tämän johdosta itse valitsin vapaaherruuden, mikä oli täydellinen ratkaisu. Köyhä, mutta onnellinen joka ei palaa koskaan enää hulluuden oravanpyörään.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ns. paskaduunia jota tälläkin palstalla haukutaan ahkeraan tahtiin. Yliopiston jälkeen pääsin oman alan asiantuntijatöihin, vihasin työpaikkaani, vaihdoin toiseen työpaikkaan, inhosin sitä vielä enemmän. Tajusin olevani väärällä alalla ja se kaikkiin toimistotöihin kuuluva vastuun pompottelu, stressaantuneisuus sekä kiireen ja tylsyyden yhdistelmä ei vaan sopinut minulle alkuunkaan. Nykyisessä työpaikassa on paljon parempi ilmapiiri. Työtkin jää työpaikalle vuoron loputtua enkä säpsähdä enää hereille keskellä yötä koska aamun palaveri ahdistaa niin tolkuttomasti.
Hei, kiinnostaisi tietää, mitä työtä nyt teet?
Hienoa, että nyt sulla on asiat paremmin.
Olen ammatissa joka näyttää päällisin puolin siltä että olen täysin eristyksissä muusta maailmasta, vaikka asia on päinvastoin niin, että voin joka hetki pitkälti valita itse kehen olen yhteydessä ja kuinka syvällisesti, vain lähikontaktit useimmiten puuttuvat mutta niitä en edes kaipaa. Työni avartaa ja auttaa ymmärtämään kuinka maailma toimii. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.
Tällaisella suuntautumisella olen löytänyt muutamankin eri ammatin ja töitä on aina riittänyt.
Valokuvaaja - n. puolet töistä omassa studiossa ja puolet luonnossa/asiakkaiden luona.
Hyvä palkka ja hyvät kilsarahat vuosittain eikä tarvi läheskään joka päivä tehdä yhtään mitään.
Saa itse valita asiakkaat ja tehtävät työt.
Ei valittamista.
Olen isossa yrityksessä vastaavana. Vastaan erilaisista asioista.
Vastaavan työ on sitä vastaa vastaavan työtehtävien vastaavista asioista
ja myös vastuu on vastaavalla valtava. Pidän vastaavan työtehtävistä ja näin
vastaajan työtehtävistä vastuullisena vastaavana voin suositella vastaavan työtehtäviä
niille jotka ovat vastaavan tehtävistä kiinnostuneita.
Lukion matematiikan opettaja. Oppilaani ovat motivoituneita, joten ei tarvitse ylläpitää järjestystä tai kannustaa laiskoja opiskelijoita tekemään edes jotain opintojensa eteen. On minulla tietenkin sellaisia opiskelijoita jotka tarvitsevat enemmän tukea ja heihin täytyy valaa uskoa, mutta hekin ovat yritteliäitä ja aktiivisia. Toki joskus on yksittäisiä haastavia oppilaita tai vanhempia, mutta ei ole kauhukertomuksia heistäkään.
Sen lisäksi että viihdyn hyvin luokkahuoneessa, lähimmät työkaverini ovat mukavia ja yhteistyö heidän kanssaan sujuu helposti. Omiin kuluihini nähden oikein hyvä palkka ja reilusti lomia ei tietenkään vähennä töissä viihtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Taas kun lomat alkanu kouluista niin tämäkin viestiketju täyttyy opettajista. Huoh. Ei yhtään läpinäkyvää!
Voisitteko joskus hehkuttaa ammattianne sillon kun ette ole lomalla?
Helposti. En aloittanut työuraani opettajana valmistuttuani luonnontieteistä, vaan tein tutkimustyötä/tuotekehitystä yrityspuolella 10 vuotta. Sen jälkeen halusin kokeilla opettamista, joten tein opettajan pätevyyteen vaadittavat didaktiset opinnot ja sain töitä lukion opena. Olen nyt opettanut kahdeksan vuotta, eikä ole kaduttanut. Olisin toki voinut milloin tahansa yrittää takaisin tutkimuksen ja tuotekehittelyn pariin, mutta ei ole ollut tarvetta.
Koulutukseltani KTM, nykyisin puuseppä. Rakastan työtäni
M36
Teen lukujärjestyksiä. Kuin tetristä pelaisi, eli kivaa hommaa.
Puhelinmyyntihommia. Työhön viha/rakkaussuhde. Pääosin oikein leppoisaa ja kivaa
Olen sinnikäs ja niin kiltti, ettei minulle kovin pahasti yleensä sanota. Ihan täysin eri alalla aiemmin
Ohjaus- ja kehittämistehtäviä eräässä valtion virastossa.
IT-alalla asiantuntijana alalla, jossa tehdään paljon yhteisiä järjestelmiä ja töitä muiden alan yritysten kanssa ja jopa valtion eri yksiköiden. Näihin työryhmiin osallistun oman yhtiöni ja alani järjestelmien IT-asiantuntijana. Työryhmiä on aika paljon, ja sen myötä sitten myös palavereja. Onneksi kaikki työaika ei mene noissa, vaan saan sitten osallistun kädet savessa myös ihan noiden järjestelmien kehitykseen: suunnittelua, määrittelyä, testausta.
Mahtavia työkavereita niin noissa yhteistyöryhmissä muista yrityksistä, kun omassakin yrityksessä. Ja minulla on ihan loistava pomo.
Koulunkäynninohjaaja kyläkoulussa. Ihan huippu työ.
Rakkauden ammattilainen. Vaihteleva työsarka.
Yrittäjä viestintäalalla. Oikeastaan ihan sama, millä alalla olisin yrittäjänä, kunhan nämä ehdot täyttävät:
- Päätän itse, mitä töitä teen (vastuullisuus, eettisyys, kiinnostavuus, vaativuus...)
- Vastaan itse työni tuloksista ja ainoastaan asiakkaalle
- Päätän työ- ja loma-ajat itse
- Ei tarvitse käyttää aikaa ylimääräiseen raportointiin tai muuhun "turhaan"
- Saan olla sivussa kaikenlaisista ilmapiiriongelmista
- Jos olen taitava ja tehokas, hyödyn itse taloudellisesti
Seurakuntaemäntä. Eli pääosin vietän aikaa keittiöissä ympäri kaupunkia tekemässä ruokaa/laittamassa kahveja millon millekkin porukalle, näin kesäisin leirikeskuksessa rippikoulunuorille. Palkalla ei pääse rikastumaan, mutta mukavaa ja stressivapaata hommaa ja sopivasti ihmiskontakteja.