Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?

Vierailija
13.07.2020 |

Ei tarvitse kertoa liian tarkkaan :)

Kommentit (908)

Vierailija
561/908 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetan korkeakoulussa. Nykyajan nuoret aikuiset ovat tosi kivoja, fiksuja ja kohteliaita. On ilo opettaa niin mukavaa porukkaa!

Vaihdoin yliopiston lehtorista lukion lehtoriksi. Viihdyn paljon paremmin.

Taakse jäi juonitteleva ainelaitos, jossa ihmissuhteet olivat solmussa. Taakse jäi myös jatkuva julkaisujen tekeminen. Lukion lehtorina on leppoisampaa ja nuoret ovat eteenpäinpyrkiviä ja fiksuja, tosin varsin stressaantuneita.

Vierailija
562/908 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen gynekologi. Pidän työstäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/908 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja jo pitkään.Tykkään.

Vierailija
564/908 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovan alan yksityisyrittäjä, eli tmi. Toimiala määrittelemätön eli erittäin laaja skaala duuneja. (Hei missä on kaikki yrittäjät tästä ketjusta?)😀

Plussaa:

-Aina kun joku asia kiinnostaa, voin lähteä tekemään ilman että pitää kysellä keneltäkään lupaa. Ei tarvitse välttämättä olla koulutusta tai jotain turhaa paperia, jos pystyy ja osaa tehdä jonkin asian/projektin/tuotteen laadukkaasti sekä turvallisesti niin sen kun tekee ja laskuttaa. Tietysti järkeä käyttäen ja lakia kunnioittaen, ihan mitä vaan ei tietenkään saa tehdä.

- Luovuutta saa käyttää loputtomiin

-Ei koskaan samanlaista päivää

-Ei osaamattomia esimiehiä

-Olen erityisherkkis (kaikki aistit yliherkkiä joten esim. melu kuormittaa) joten on mahtavaa että voin itse säädellä työpäiviä ja ympäristöjä enkä polta itseäni loppuun kuten oman alan päivätöissä kävi parissa kuukaudessa.

-Saa kehittää työtään ilman byrokratiaa

-Oppii todella paljon

Järkkään tapahtumia, myyn vintagea, teen taideprojekteja, koruja, bohotyylisiä käsitöitä, entisöin, mitä milloinkin tekee mieli. Joistakin projekteista saa paljon rahaa, joistakin jää rökäletappiolle. Jotakin hommaa teen kuukauden, jotain vuosia. Teen samaan aikaan osa-aikatöitä ja keikkaduunia jonkin verran jotta raha ei riippuisi vain yrittämisestä ja eläkekin kertyisi, rahastressi tappaisi ilon ja luovuuden työstä. Jos yrittäminen takkuaa, teen vain keikkaa kunnes inspis palaa. Suosittelen osa-aikaista yrittäjyyttä enemmän kuin täysipäiväistä jos ei ole ihan varma ideastaan.

Olen tehnyt elämäni aikana töitä hyvin monenlaisessa duunissa, ja tärkein tekijä viihtyvyydessä on ollut oma asenne ja työkaverit! Meillä oli tosi hauskaa jopa kännykkätehtaalla yövuorossa kun oli hyvä porukka lätkimässä kuoria. Ainoa huono puoli tässä yksityisyrittäjyydessä on tosiaan työyhteisön puute, mutta osa-aikatyössäni tapaan ihmisiä kuitenkin.

Kannustan kokeilemaan montaa eri polkua, en kadu omaa työkokemustani monelta eri alalta vaikka omaisuutta ei ole karttunutkaan. ☺️

Vierailija
565/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä32187 kirjoitti:

Luovan alan yksityisyrittäjä, eli tmi. Toimiala määrittelemätön eli erittäin laaja skaala duuneja. (Hei missä on kaikki yrittäjät tästä ketjusta?)😀

--

Suosittelen osa-aikaista yrittäjyyttä enemmän kuin täysipäiväistä jos ei ole ihan varma ideastaan.

Miten käy, jos rahaa ei tule tarpeeksi tai ei saa muita osa-aikatöitä henkensä pitimiksi? Katsooko TE-toimisto sinut yrittäjäksi? Onko vaikea saada työmarkkinatukea myöhemmin?

Vierailija
566/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei kysyttä mitä teet työksesi VAAN pyydettiin työssään viihtyviä henkilöitä kertomaan ammattinsa.

Vierailija
567/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan aikuisille kieliä erinäisissä oppilaitoksissa. Ihanan rentoa ja vapaata työtä verrattuna siihen, kuinka paljon stressiä peruskoulussa ja lukiossa on (ainakin minulla). Tunteja toki on vähemmän ja palkka jää pienemmäksi, mutta mieluummin teen kivaa työtä huonommalla palkalla.

Vierailija
568/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihana ja terapeuttinen ketju. Ihana kuulla, että näin monen alan ihmiset pitävät työstään. Itse olen aina tuntenut jotenkin syyllisyyttä, kun olen ollut työssä jossa nautin, ihan kuin työstä kuuluisi kärsiä. Jostain suomalaiskansallisesta perimästä kumpuaa tällainenkin pimeä ajatus.

Vierailija
569/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ritari. Työhöni kuuluu sotiminen ( 40 päivää/vuosi ). Ladyjen vokottelu, turnajaiset kesäisin, hovissa patsastelu yms. Loppuaika menee harjoittelussa, 2 kertaa/päivä ja kielten opiskelussa. Pyhänä täytyy käydä kirkossa.

Vierailija
570/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden poissaolon jälkeen palasin vuosi sitten keittiöhommiin. En muistanutkaan että kyökissä on näin mukavaa.

Vierailija
571/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihana ja terapeuttinen ketju. Ihana kuulla, että näin monen alan ihmiset pitävät työstään. Itse olen aina tuntenut jotenkin syyllisyyttä, kun olen ollut työssä jossa nautin, ihan kuin työstä kuuluisi kärsiä. Jostain suomalaiskansallisesta perimästä kumpuaa tällainenkin pimeä ajatus.

Onhan olemassa myös mahdollisuus, että tämä pimeä ajatus ei kumpua suomalaiskansallisesta perimästä vaan siitä, että suurin osa töistä, ja töihin liittyvästä kokonaisuudesta, ovat hirveitä ja ihmiset joutuvat niitä pakosta tekemään. Kaikki eivät ole siis yhtä onnellisessa asemassa kuin sinä, joka saat tehdä työtä mistä nautit.

Vierailija
572/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan työhistoriaani olen hoitanut ja ohjannut kehitysvammaisia eri paikoissa. Mukavaa työtä. Nyt fyysisen kunnon heikennyttyä ohjaan oppilaita yleisopetuksessa. Hienoa työtä myös.

Vierailija
573/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt jo eläkkeelle, mutta työni oli talouspäällikön hommat keskisuuressa yrityksessä, pääosin kirjanpito, tilinpäätökset ym.  Pidin todella paljon työstäni, se sopi minulle.  Nykyisin ajattelen, että

erilainen myyntityö olisi myös sopinut minulle.

Vierailija
574/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon karjakko ja lomittaja. Rentoa on ja maalaiselämä ihan parasta

Vierailija
575/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuusvälinetehtaalla kestävyydentarkastaja. Ihan normi duunii, 8-16 ma-pe. viikonloput vapaat. 

Käytännönläheistä työtä, poikamiehelle sopivaa .

Vierailija
576/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattisten aineiden ope yläkoulussa

Vierailija
577/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoinen kodinhoitaja. Parasta työssä on vapaat aikataulut, työmäärät, ei ole pomoja eikä työyhteisöä, parempaa en voisi kuvitella ja palkka juoksee kuukausittain tilille.

Vierailija
578/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajatitteli, iso teknisen alan pörssiyhtiö. 

Helppoa ja rentoa hommaa, palavereja ja delegointia ja reissuhommaa oman halun mukaan.

Kannattaa käydä koulut.

Vierailija
579/908 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonasentaja. 

Vierailija
580/908 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tykkään työstäni"

Mutta,muuten olen normaali.