Onko minkään sairauden, taudin, infektion tms. ensioire paha niskajäykkyys?
Mulla on toista päivää niska todella pahasti jumissa, tekee erittäin kipeää kääntää päätä oikealle, vasemmalle tai ylös. Käytännössä pää kääntyy pari cm kumpaankin suuntaan. Nieleminenkin sattuu ajoittain korvien alla kulkeviin pitkiin niskalihaksiin.
Kommentit (25)
Kyllä aivokalvontulehduksessa yleistila laskee muutenkin. Keksi nyt muuta tekemistä kun pseudosairastaminen vauva-palstalla.
Ja muten hoitajat ei määrää lihasrelaksanttia.
Mä teen paljon käsitöitä, ja töitä päätteellä. Näin on kuitenkin ollut jo pitkään, eikä tällaista ole ennen tullut. Toki niska-hartia-seudun kanssa on kränää, sellaista että niskajumi säteilee päänsäryksi, mutta itse niska ja pää liikkuu hyvin. Nyt kuitenkaan päätä ei särje vaan niska totaalijumissa.
ap
Mulla on pari kertaa mennyt jumiin niska. Pää ei kääntynyt toiselle puolelle ollenkaan. Ei siinä auttanut kuin odotella päivä tai pari. Koita hieroa ja venytellä kevyesti kaulaa ja hartioita+käsiä, pidä hartiat ja kaula lämpöisenä ja yritä välttää turhaa "jospa se nyt liikkuis normaalisti"-liikettä...
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 22:58"]
Kyllä aivokalvontulehduksessa yleistila laskee muutenkin. Keksi nyt muuta tekemistä kun pseudosairastaminen vauva-palstalla.
Ja muten hoitajat ei määrää lihasrelaksanttia.
[/quote]
ANTEEKSI, en tullut maininneeksi, että hoitaja kävi kesken käyntini konsultoimassa lääkäriä, oli huoneesta pois n. 10 minuuttia ja palasi. Halautko vielä tietää muita vähäpätöisiä yksityiskohtia?
ap
Jos olo on pirteä eikä kuumetta, tuskin tarvitsee pelätä aivokalvontulehdusta. Pidä kuitenkin mielessä, jos olo äkkiä huononee.
Kuulostaa pahalta niskajumilta. Siihen auttaa nimenomaan vahva särkylääke ja hyvin nukuttu yö, ja tiukka katsaus siihen mikä jumin on voinut aiheuttaa. Stressaava työ ja 8h tuijotusta tietsikkaan päivässä taitaa olla se yleisin syy.