Onko teillä mansikat jo säilötty?
Hinta on ollut karmea, joten olen odottanut, että laskee. Nyt lukee lehdessä, että huippukausi on jo ohitettu, mutta että marjaa saa vielä. Saa vielä??? Kääk.
Kommentit (28)
Ei vielä, odottelen että Malwiina lajike tulee toreille loppu kesästä. En todellakaan pakasta mansikoita, koska se on halvempaa... en tiedä pitääkö tämä edes paikkansa. Ne pakastealtaasta löytyvät mansikat ei vain ole hyviä ja tämän lisäksi mansikoiden pakastaminen ei ole mikään iso homma.
Kyllä, omasta maasta.
Lisää kypsyy koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Talvella saa halvemmalla (jopa kotismaistakin, jos sitä suosii) teollisesti pakastettua mansikkaa, mikä ei niin lötkyksi sula kuin itse pakastettu.
Mansikan huonouteen tänä kesänä vaikuttaa sateetkin, tai sitten niitä homeita ei ole ehditty torjua. Tosiaan puolet on välillä ollut sellaisia, joissa on jo sellainen pehmeä ruskehtava pilaantumisen alku. Tulee mansikkarasialle hintaa.
Se ei ole hometta. Se on mätää, mutta sateinen ja kolea sää varmankin vaikuttaa siihen. Joku toinen kuitenkin jo mainitsi, etteivät ne kaupasta valmiiksi pakastettuna ostetut maistu yhtään niin hyviltä kuin itse hyväksi todetut, huuhdellut ja pakastetut marjat. Sama pätee mustikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskeepa. Vikat laatikot saa 25€
Zinc
Joo laatukamaa.
Tietty kandee venailla, jos ei ole massia.
Toistepäin. Yleensä ne, jotka säästää asioissa, niillä ON massia.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella saa halvemmalla (jopa kotismaistakin, jos sitä suosii) teollisesti pakastettua mansikkaa, mikä ei niin lötkyksi sula kuin itse pakastettu.
Mansikan huonouteen tänä kesänä vaikuttaa sateetkin, tai sitten niitä homeita ei ole ehditty torjua. Tosiaan puolet on välillä ollut sellaisia, joissa on jo sellainen pehmeä ruskehtava pilaantumisen alku. Tulee mansikkarasialle hintaa.
Se ei ole hometta. Se on mätää, mutta sateinen ja kolea sää varmankin vaikuttaa siihen. Joku toinen kuitenkin jo mainitsi, etteivät ne kaupasta valmiiksi pakastettuna ostetut maistu yhtään niin hyviltä kuin itse hyväksi todetut, huuhdellut ja pakastetut marjat. Sama pätee mustikoihin.
Olis kiva tehdä tuosta joskus testi. Mutta kyllä itse kasvatetut yrtitkin on parempia.
Jos siis osaa kasvattaa. Ja chilit, kun ne kasvattaa niitä ylilannoituksella, niin maksu ei ole mikään paras mahdollinen.
Zinc
Mädäntyneitä homemansikoita. Kiwa.
Tänä vuonna ei osteta mansikoita.