Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa asioissa olet "snobi"?

Vierailija
17.05.2013 |

Eli millaisia asioita tavallaan vähän "halveksut" samalla tajuten halveksuntasi hölmöyden eli naurat itsellesi niin tehdessäsi.

Itse suhtaudun noin mm. pieruhuumoriin, pakettimatkailuun aurinkorannoille, Seiska-lehteen ja erilaisiin tositvohjelmiin.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika ruokasnobi ja halveksin salaa einesperheitä ja marinoitujen lihojen ostajia. Huomasin eilen hymähteleväni kulmakarvoja kohotellen naapurustoon eräälle pihalle ilmestyneelle Karjala-aurinkovarjolle. Tajusin oman snobeiluni, mutta en siitä huolimatta olisi valmis laittamaan sellaista hirvitystä pihalleni. Moni muukin asia, intomielinen lätkäfanitus ylämummomakkaroineen jne. Olen aika kauhea varmaan.

Vierailija
2/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän moukkina ihmisiä, jotka suureen ääneen selittävät halveksuvansa oopperaa ja teatteria VAIKKA tajuan, että ihmiset ovat erilaisia ja heillä on erilaiset kiinnostuksenkohteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vähän nenänvartta pitkin oluen ja viinan juojia, itse juon pääasiassa viiniä. Mutta makunsa kullakin, muistutan itselleni. Ennen en pitänyt viinistäkään.

Vierailija
4/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ruokasnobi. Ihmeissäni istuin erään tutun aamiaispöydässä jokin aika sitten kun kaikki tarjolla oleva oli halvinta mahdollista, vaikka kyseessä on koulutettu, hyvä tuloinen pariskunta. Kohteliaasti laitoin kuitenkin leivälleni halvinta keijua, edamia ja lauantaimakkaraa, ja join lasin halvinta esanssi tiivistemehua. Ikinä en ääneen arvostelisi kenenkään tarjoiluja, ihmetyttää vaan miten eri arvot ihmisillä tässäkin asiassa voi olla.

Vierailija
5/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat,  jotka syöttää jälkikasvulleen nakkeja ja muita eineksiä päivittäin.  Humalaiset ihmiset. Rumia lastenvaunuja työntävät. Monissa siisteyteen liittyvissä asioissa olen aikamoinen snobi myös :)

Vierailija
6/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatka aurinkorannalle on kateva ja halvempi (ei aina) kuin muu matka samaan paikkaan. Voihan siella sitten itse tehda mita haluaa, osallistua tai olla osallistumatta retkille jne.

En varsinaisesti halveksi rehellisia kunnon ihmisia, mutta joskus jotain halveksunnan kaltaista nousee mieleen, kun hirveasti haukutaan koulutettuja. Olen ylpea koulutuksestani.

Ruokasnobi en ole ollenkaan, halvin on usein paras vaihtoehto hintalaatusuhteen vuoksi. Kun sain asua maaseudun rauhassa, koin ylellisyytena sen, etta aamulla heratessa kuului lintujen laulua, joskus tuuli kohisi puissa, ei mitaan muuta. Onko sellaisen arvostaminen snobismia? Siihen ei liity kenenkaan toisen halveksuntaa. Pitaisiko sen kuulua snobismiin?

Vierailija
7/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää tupakoitsijoita. Mielestäni he ovat vajaaälyisiä. Inhoan sitä hajua, joka leviää jossain bussipysäkilläkin monen metrin päähän, hemmetin ympäristönsaastuttajat. Mielestäni olen kyllä muuten oikeassa tässä, mutta huvittaa oma suunnattoman korkea ärsytykseni aina, kun tupakan haju leijailee nenääni jossain.

Vierailija
8/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat ja etiketti; nautin small talkista kun joskus tulee vastaan toinen samanlainen, joka taitaa kepeän jutustelun taidon. Mutta tunnen lähinnä myötähäpeää niiden puolesta, jotka eivät edes työssään siihen kykene vaikka alan puolesta se olisikin suoranainen vaatimus...ja olen perunut työtilauksia ym. tämän vuoksi myös, siis jos toinen osapuoli on käyttäytynyt kuin juntti. ;)

Tykkään myös havannoida ihmisten käyttäytymistä vaikkapa liikenteessä tai ostoksilla. Hyvin usein muljauttelen silmiäni näiden touhuille mutta samalla minusta on hiton hauskaa kytätä toisten puuhia, ihan paheksunnan ilosta.

Vierailija
9/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkailua minäkin vähän halveksin silloin kun ei edes haluta tutustua paikalliseen kulttuuriin. Hyvänä esimerkkinä Matkaoppaat sarjan Turkin Alanya, suomalaiset istuu suomi baareissa ja tilaa kaljaa suomeksi. Siitä ohjelmasta jäi niin huono kuva ks. paikasta että en ihan helposti itse lähtisi. Itse käytän kuitenkin paljon pakettimatkoja sen helppouden vuoksi, riippuu ihan siitä millaisen matkan itselleen suunnittelee.

Vierailija
10/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Mensan jäsen ja en voi käytännössä sietää ihmisiä, joiden älykkyysosamäärä on selvästi alhaisempi kuin minun.

Vierailija
11/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alkaa ajattelemaan niin olen aika snobi :D Halveksin ihmisiä jotka; juovat,polttavat,syövät einesruokia, eivät pidä kunnostaan huolta (lihavia), käyvät laulamassa karaokebaareissa tai käyvät muutenkin baareissa, katsovat tosi-tv:tä,lukevat seiskaa yms..

Tuossa muutamia :D mulla on kuitenkin paljon ystäviä jotka tekevät nuita ja osaan kyllä pitää halveksuntani salassa :D 

Vierailija
12/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon samppanjaa silloin kun muut juo kuoharia

Vierailija
13/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 13:44"]

Käytöstavat ja etiketti; nautin small talkista kun joskus tulee vastaan toinen samanlainen, joka taitaa kepeän jutustelun taidon. Mutta tunnen lähinnä myötähäpeää niiden puolesta, jotka eivät edes työssään siihen kykene vaikka alan puolesta se olisikin suoranainen vaatimus...ja olen perunut työtilauksia ym. tämän vuoksi myös, siis jos toinen osapuoli on käyttäytynyt kuin juntti. ;)

[/quote]

Sama täällä! En voi sietää jäykkiä tuppisuita, hävettää myöntää.

Vierailija
14/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin humalaisia ihmisiä sekä tupakoitsijoita.

Vierailija
15/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..
olen ehkä kahvisnobi, tykkään kunnon espressopohjaisista lateista ja cappuccinosta siis kotonakin, enkä suodatinpannussa seisoneesta costa ricasta :)

Ruokasnobin jossain mielessä, en halveksu mutta ihmettelen eineksen syojiä, tahalteen huonokuntoisia ja lihavia (jotka vielä valittaavat siitä mutta eivät tee asialle mitään)

Sekä ihmisiä, jotka teilaavat esim oopperan vaikka eivät ole koskaan oopperassa edes käyneet eli ennakkoluuloisia ihmisiä (ja tämä koskee kaikkea, ruokaa, kulttuuria, kirjoja jne)

Vierailija
16/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"juon samppanjaa silloin kun muut juo kuoharia"

oletko varma ;) ?

Vierailija
17/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pahemman luokan ruoka- ja juomasnobi. Ajatuskin että pitäisi elää sellaisella ruoalla mitä useimpien ostoskoreissa näkyy kauhistuttaa... 

Vierailija
18/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän maalla eli Hki-Espoo-Grani-K-nummi -akselin ulkopuolella syntyneitä ja kasvaneita ja myöhemmin tänne muuttaneita alkuperäisasukkaita alempiarvoisina. Halveksin heidän puhetapaansa ja vielä enemmän inhoan ja halveksin sen säälittäviä peittely-yrityksiä pk-seudun puhekielen alle, kun sanojen venyttely paljastaa maalaisen syntyperän.

Vantaalaiset, keravalaiset, jäkeläiset jne taas ovat pelkkiä juntteja.

Vierailija
19/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyn mieluummin hotellissa, kun ystävien luona.

Vierailija
20/89 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruoka ja ravintola snobi. Ruoka on aina itsetehtyä ja mielleeään lähi taikka luomua. Ravintolaan en viitsi edes lähteä jos ei tiedossa ole hyvä ravintola. Tosi niissäkin saattaa joutua pettymään. Enköä oikeastaan edes naura itselleni näiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme