Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin perheen jotka pitävät 3-v:n päiväkodissa koko kesän!

Vierailija
17.05.2013 |

Pakko vaan hämmästellä ja kummastella miten joku ei halua viettää lapsensa kanssa lomaa jos siihen olisi mahdollisuus!?

Pakkohan lapsen on osa kesästä olla päiväkodissakin jos vanhemmat eivät pidä eri aikaan lomaa tai jos on opiskelija ja kesätöissä, mutta tapaus jossa äiti on kotona pienemmän kanssa (vauva n.9kk) ja laittaa vanhemman (3v) päiväkotiin. Rouva valaisi minulle kesäsuunnitelmiaan ja voivotteli kun oma pk on kiinni heinäkuussa ja joutuu viemään vieraaseen päiväkotiin mikä on kauempana.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts! Toivottavasti näitä ei ole paljon. Surku lapsen puolesta.

Vierailija
2/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee ls-ilmo. lapsi tarvitsee lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rouva sanoi, kun kysyit miksei lapsi ole kotona heinäkuuta?

Vierailija
4/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:00"]

Mitä rouva sanoi, kun kysyit miksei lapsi ole kotona heinäkuuta?

[/quote]

Sanoi:  Kesä tulee olemaan varmaan hankalaa aikaa kun nuorempi mahdollisesti alkaa kävelemään.....?!? Miksi ihmeessä tää on tehnyt 2 lasta pienellä ikäerolla jos ei pysty hallitsemaan tilannetta! Että ottaa päähän tällaiset. Sekin jo, että nyt äiti on kotona pienemmän lapsensa kanssa ja siellä isä vie 3-v:n päiväkotiin aamulla ja hakee töistä tultuaan.... Eli pitkää päivää joka päivä vaikka äiti onkin kotona.

Vierailija
5/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rouva sanoi, kun kysyit milloin lapsi pitää lomaa?

Vierailija
6/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kysynyt siltä lapselta? Meillä saman ikäisenä lapsi oli kesän päiväkodissa, kun itse olin pienen vauvan kanssa kotona. Ja lapsi HALUSI itse sinne päiväkotiin, joka aamu. Kaverit oli hänelle hirveän tärkeitä. Nyt 4v ja juuri tällä viikolla oli kuopus kipeänä. Isompi jaksoi olla kotona 2 päivää, toisen päivän iltapäivällä rupesi jo kyselemään, että saako hän mennä huomenna päiväkotiin. Toki kun kuopus oli kipeä, niin mihinkään ei voitu lähteä, mutta ulkoiltiin omalla pihalla kun pienempi nukkui ja touhuttiin yhdessä sisällä, kun pienempi ei ollut niin kipeä, että se olisi normaaleja leikkejä häirinnyt. Ei se päiväkoti aina ole se automaattinen paha ja hirveä synti.

Vierailija
7/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:23"]

Onko kukaan kysynyt siltä lapselta? Meillä saman ikäisenä lapsi oli kesän päiväkodissa, kun itse olin pienen vauvan kanssa kotona. Ja lapsi HALUSI itse sinne päiväkotiin, joka aamu. Kaverit oli hänelle hirveän tärkeitä. Nyt 4v ja juuri tällä viikolla oli kuopus kipeänä. Isompi jaksoi olla kotona 2 päivää, toisen päivän iltapäivällä rupesi jo kyselemään, että saako hän mennä huomenna päiväkotiin. Toki kun kuopus oli kipeä, niin mihinkään ei voitu lähteä, mutta ulkoiltiin omalla pihalla kun pienempi nukkui ja touhuttiin yhdessä sisällä, kun pienempi ei ollut niin kipeä, että se olisi normaaleja leikkejä häirinnyt. Ei se päiväkoti aina ole se automaattinen paha ja hirveä synti.

[/quote]

Mutta tämän lapsen oma päiväkoti on suljettu heinäkuun! Joutuu vieraaseen paikkaa hoitoon!

Vierailija
8/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihanko oikeasti lapsesi päättää näistä asioista? Voi hyvänen aika.

Vierailija
9/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, sepä reilua.

Meillä molemmat tarhassa olevat (4- ja 7v.) aloittaa kesäloman heti ensi viikolla kevätjuhlien jälkeen, itse olen mammalomalla, joten nytkin ovat olleet vain 2-3 päivää viikossa pk:ssa. Isompi lähteekin syksyllä kouluuun ja pienempi kyllä palaa samaan paikkaan 2-3 kertaa viikossa kavereiden kanssa leikkimään.

Olisivat saaneet kyllä olla tämän kuun loppuun halutessaan, mutta haluavat aloittaa loman heti kevätjuhlien jälkeen, eli meillä tämä asia on ihan lapselta itseltään kysytty :)

Vierailija
10/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat ja itsekkäät vanhemmat.

Vierailija
11/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyse onkin nyt lapsenkin oikeudesta kesälomaan. Varmasti tekisi hyvää ja tuskin ne kaverit läheskään kaikki ovat sitä heinäkuuta tarhassa.....

Vierailija
12/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveetä, ap ei saa nyt unta moneen yöhön, kun hänellä on niin surku sen pienen 3-vuotiaan puolesta. kuinka julmasti joitain pikkulapsia kohdellaan. Tämä jää vaivaamaan ap:ta, ja hän joutuu myöhemmin psykoterapiassa käsittelemään tätä. Psykoterapiaan hän hakeutuu muista syistä joskus myöhemmin, kun oma elämä menee solmuun. Siellä terapiassa kuitenkin selviää, että ap:n elämän alamäki alkoi juuri tämän 3-vuotiaan ihmispolon kohtalosta, jota ap:n psyyke ei millään kestänyt.

herää ap! Tänään kuolee 3-vuotiaita läjä nälkään. monet 3-vuotiaat elävät orpoina ilman äitiä koko kurjan elämänsä... jne... ja sun suurin murhe on joku iloinen 3-vee suomalainen vesseli, joka pääsee kavereitten kanssa leikkimään, syömään lämpimän lounaan ja saa oikein hyvää hoivaa ja huolenpitoa... siinä on hyvä kesätyö jollekin, joka pääsee sinne tarhaan töihin näiden "kesälasten" kanssa ja ehkä perheen mieskin tienaa sen verran, että maksavat 100% hoitomaksua kuiteskin ja verojakin jonnin verran. 

nauti ap lomasta omien lastesi kanssa täysillä, ole tyytyväinen itseesi ja perheeseesi, kun te haluatte ja jaksatte, voimaannu siitä oikein! Mutta jollei joku ihminen just kesällä 2013 jaksa lomailla 3-vuotiaansa kanssa, älä kriisiydy siitä, se ei ole maailmanloppu. Ehkä ensi vuonna se äiti jaksaa taas, monta ihanaa helteistä lomapäivää 4-vuotiaansa kanssa kesällä 2014...

Vierailija
13/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei meilläkään lapset halua alkaa iltaisin nukkumaan. En siitä huolimatta anna niiden riekkua yötä ylhäällä. Eikä ne monesti halua alkaa syömäänkään kun on ruoka-aika ja leikit edelleen kesken. Käyn sitten hakemassa.

Lapsi on lapsi ja aikuinen on aikuinen. Joissakin perheissä se ei vaan toteudu.

Vierailija
14/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä äiti. Eikä isäkään ilmeisesti ole yhtään sen parempi vanhempi. Vinkkaa sille akalle että lukis tätä palstaa niin ehkä se avaa tän ketjun. Ei tuollainen ihminen ANSAITSE lapsia. Oikeasti paha mieli sen 3-vuotiaan puolesta, voi raukkaa.

Vierailija
15/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa syödä

alkaa nukkua

terv. aikuinen, jonka mielestä päivähoito ei vaurioita lasta, toisin kuin syömättömyys tai unenpuute. 

Vierailija
16/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, meillä naapuri just laittaa tuossa perennapenkkiä iloisesti rallatellen. On lämmintä ja aurinkoista. Hänen lapsensa ovat lähipäiväkodissa (3,5) koko päivän hoidossa. Mitäpä ne lapset nyt tekiskään kauniina kesäpäivänä omalla pihallaan kavereiden kanssa, varmaan jotenkin psyykkisesti vaurioituisivat. Parempi että ovat laitoshoidossa tämänkin päivän.  

Ja btw, minun omat lapseni eivät saa tuosa lähipäiväkodista hoitopaikkaa, koska siellä on näiden tiettyjen äitien lapsia viemässä paikat niiltä, jotka oikeasti ne tarvitsisivat. 

Vierailija
17/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pitää olla kotioloissa jotain pahasti pielessä jos pieni lapsi on mieluummin päiväkodissa kuin äidin kanssa kotona.

Vierailija
18/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti että voi ihminen olla sekaisin!

Meillä on kolme lasta. Jokainen on ollut päiväkodissa, nuorin edelleen, eikä koskaan ole kyllä tullut sellaista tilannetta että lapsi olisi sanonut olevansa mielummin hoidossa kuin kotona. Jos tälläinen päivä joskus tulee niin menen todella itseeni ja mietin pitkään että missä vika. Miksi lapsi ei viihdy kotona? Kaverit on tärkeitä, se tiedetään, mutta niin on perhekin. Jos pieni lapsi ei viihdy perheensä parissa niin jossain on vikaa.

Vierailija
19/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan eri juttu lapsen olla osan ajasta päiväkodissa kuin joka päivä pitkä päivä kesät talvet, siis vanhemman ollessa kotona.

Kotona äitiys/vanhempainlomallahan on oikeasti mahdollisuus viettää aikaa myös niiden isompien lasten kanssa. Nykyään pystyy vieläpä aika hyvin yhdistämään osa-aikaista hoitoa ja kotona oloa, eli lapsi pääsee näkemään samanikäisiä kavereita plus pääsee olemaan kotona pidempiä pätkiä vanhemman ollessa kotona.

Meillä on äitiyslomilla/vanhempainvapaialla yli 3-vuotiaat olleet kerhossa pari-kolme kertaa viikossa 2-3 tuntia kerrallaan. Sitä nuoremmat pelkästään mun ja vauvan kanssa kotona. Mä olen nauttinut juuri siitä, että pääsen _kerrankin_ touhuamaan rauhassa myös isompien lasten kanssa. Isommat lapset samoin siitä, että äiti on paikalla ja että voi olla sisarusten kanssa.

Kaipa se on vähän näkökulmastakin kiiinni :-). Musta normiperheessä on riittävästi "virikettä" lapsille. Meillä on lisäksi ollut kavereita lähipuistossa / pihalla, joten sekin puoli on ollut järjestyksessä. Alle 3-vuotiaille kaverit eivät ole olleet edes niin hurjan tärkeätä seurana kuin sitä isommille.

Mä olen siis ollut 5 kertaa kotona äitiys/vanhempainvapailla. Ekalla kertaa toki pelkän vauvan kanssa :), tokalla seurana oli myös 2-vuotias isosisarus. Kolmannella kerralla oli vauvan lisäksi 5-vuotias isosisarus (kerhossa 2 kertaa vko, 3 tuntia per kerta) sekä 7-vuotias (koulussa aamupäivät). Neljännellä vauvan lisäksi 2-vuotias (vain kotona), 7-vuotias (koulussa aamupäivät) ja 9-vuotias (koulussa aamupäivät). Viidennellä puolestaan 4-vuotias (kotona plus 2 kertaa vko 2 tuntia kerho), 7-vuotias (koulussa aamupäivät) ja kaksi isointa sitten isompia koululaisia.

Toki mulla ei ole ollut montaa alle kouluikäistä kerralla, esimerkiksi. Tai kaksosvauvoja tms. Mutta meillä ei tarkoituksella olekaan yritetty saada yli kahta lasta kerrallaan pienellä ikäerolla. Nykyisin tarjolla olevalla ehkäisyvalikoimalla se onnistuu suurimmalla osalla ;-) (toki mikään ehkäisy ei ole 100 % varma).

Mä olen hankkinut lapsia siksi, että tykkään heidän seurastaan. Edelleenkin :-). Samoin hekin viihtyvät meidän (vanhempiensa) kanssa ja sisarustensa kanssa myös. Uskon, että se että lapset ovat olleet paljon toistensa kanssa on osasyy siihen, että isommat mm. hoitavat kuopusta tarvittaessa mielellään - mm. nyt jo omillaan asuvat isoimmat tulevat mielellään piipahtamaan meillä tarvittaessa katsomaan kuopuksen perään.

Vierailija
20/32 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 12:16"]

Meillä on kolme lasta. Jokainen on ollut päiväkodissa, nuorin edelleen, eikä koskaan ole kyllä tullut sellaista tilannetta että lapsi olisi sanonut olevansa mielummin hoidossa kuin kotona. Jos tälläinen päivä joskus tulee niin menen todella itseeni ja mietin pitkään että missä vika. Miksi lapsi ei viihdy kotona? Kaverit on tärkeitä, se tiedetään, mutta niin on perhekin. Jos pieni lapsi ei viihdy perheensä parissa niin jossain on vikaa.

[/quote]

Meillä myös lapset ovat saadessaan valita mieluummin olleet kotona kuin menneet päiväkotiin. Tosin kävivät ihan mielellään kerhossa kyllä :), sen muutaman tunnin. Uskoisin, että osapäivähoito pkodissa olisi ollut myös ihan toimiva ratkaisu.

Sitten taas isompana nyt tokaluokkalainen mieluummin on iltapäiväkerhossa kuin tulee kotiin (kotona töitä tekevän) äidin kanssa olemaan. Kertsissä kun on kavereita :-), kotona vaan äiti. Tuossa iässä sillä on jo kuitenkin isompi merkitys. Varmasti myös 5-vuotiaasta ylöspäin lapsesta riippuen voi olla oikeasti ihana ja kiva olla vaikkapa puolipäiväisesti hoidossa isommassa ryhmässä. Mä itse tykkäsin olla päiväkodissa puolipäiväisesti, kävin 3-vuotiaasta lähtien, vaikka kotona oli äiti (tai apulainen, riippuen siitä oliko äiti hoitamassa pienempiä vai töissä sillä kertaa).

t. 20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän