Koulutus alkaa maanantaina, lapsilla ei päivähoitopaikkaa!
Mitä tehdä? Minulla alkaa työvoimakoulutus maanantaina, olen laittanut 3kk sitten hakemuksen päivähoitoon ja ilmoittanut kuukausi sitten että koulutus alkaa.
Eilen soitettiin päivähoitotoimistosta ja tarjottiin paikkaa päiväkodista joka sijaitsee kaukana kodista sekä koulutuspaikasta, täysi mahdottomuus autottomana viedä lapsia sinne koska edes bussit eivät kulje niin aikaisin, ja muutenkin olin aikeissa kulkea koulutukseen polkupyörällä.
Kun kieltäydyin paikasta, sain kuulla että saan parhaimmillaan odotella 4kk, että meille tarjotaan paikkaa jostain muualta! Jos en aloita koulutusta, saan karenssin.
APUA!
Kommentit (62)
Sulle tarjottiin paikkaa, mitäs et ottanut. Itseppä järjestit itsesi kuseen. Kunnalla ei ole velvollisuutta laittaa sun muksut sellaiseen paikkaan, mikä sulle käy. Päiväkodissa ei ole kuule tilaa, niin ei ole tilaa. Joten joko soitat takaisin, otat sen paikan ja harrastat liikuntaa tai sitten otat karenssin ja jatkat avmammailua...
Hitto vie, mäkin vein muksuni ihan toiselle puolelle kaupunkia päiväkotiin RATTAILLA, KÄVELLEN ja kävelin sitten siitä toiselle puolelle kaupunkia kouluun.
Voi näitä reppanoita, tiedoksi nyt kaikille kiukkupusseille, etten meinannut provosoitua tuollaisten lapsettomien henkilöiden kettuiluista. Hyvää päivänjatkoa teille, toivottavasti saatte itsekin joskus lapsia. Kateus on kamala tauti :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:26"]
Sulle tarjottiin paikkaa, mitäs et ottanut. Itseppä järjestit itsesi kuseen. Kunnalla ei ole velvollisuutta laittaa sun muksut sellaiseen paikkaan, mikä sulle käy. Päiväkodissa ei ole kuule tilaa, niin ei ole tilaa. Joten joko soitat takaisin, otat sen paikan ja harrastat liikuntaa tai sitten otat karenssin ja jatkat avmammailua...
Hitto vie, mäkin vein muksuni ihan toiselle puolelle kaupunkia päiväkotiin RATTAILLA, KÄVELLEN ja kävelin sitten siitä toiselle puolelle kaupunkia kouluun.
[/quote]
Niin varmaan :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:19"]
Otat yhteyttä työvoimatoimistoon ja kerrot asian. Tai otat lapset mukaan sinne koulutukseen! Mä varmaan tekisin niin, että pakkaisin kersat mukaan ja mentäisiin. Sitten sanoisin, että olen tosi pahoillani, mutta kun näitä ei saanut enää torttuun takaisin.
[/quote]
Tätä minäkin ajattelin :) On aika hassua, ettet saa (/tarvitse tietenkään) päivähoitopaikkaa jos olet työtön, ja työtä et saa jos ei ole päivähoitopaikkaa :) -ap
[/quote]
On se aika hassua, että aikuinen ei voi saada kaikkea ilman todellista vastuuta.
Saithan sinä sen hoitopaikan. Mistä sinä oikein valitat?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:31"]
Voi näitä reppanoita, tiedoksi nyt kaikille kiukkupusseille, etten meinannut provosoitua tuollaisten lapsettomien henkilöiden kettuiluista. Hyvää päivänjatkoa teille, toivottavasti saatte itsekin joskus lapsia. Kateus on kamala tauti :)
[/quote]
Mitä sä oikein selität?!
Eikai niitä lapsia saada, kaikkien ei kyllä pitäisi lisääntyä...
Montako lasta sinulla on?! Voisin lahjoittaa sinulle sellaisen pyörän taakse laitettavan peräkärryn siihen mahtuu kaksi lasta. Uutena se maksoi alle 150€, jos ei käytetty kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:24"]
Otat yhteyttä työvoimatoimistoon ja kerrot asian. Tai otat lapset mukaan sinne koulutukseen! Mä varmaan tekisin niin, että pakkaisin kersat mukaan ja mentäisiin. Sitten sanoisin, että olen tosi pahoillani, mutta kun näitä ei saanut enää torttuun takaisin.
[/quote]
Tätä minäkin ajattelin :) On aika hassua, ettet saa (/tarvitse tietenkään) päivähoitopaikkaa jos olet työtön, ja työtä et saa jos ei ole päivähoitopaikkaa :) -ap
[/quote]
On se aika hassua, että aikuinen ei voi saada kaikkea ilman todellista vastuuta.
Saithan sinä sen hoitopaikan. Mistä sinä oikein valitat?
[/quote]
Noh. 16kilometriä on minun mielestäni pikkuisen liikaa. Siis 16km aamulla ja 16km iltapäivällä, oishan se tietty hyvää liikuntaa ;) Edelleen te lapsettomat kateelliset voitte unohtaa provoilun. Ei oo mun juttu ruveta väittelemään teidän kanssa, olen kuitenkin aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:43"]
Eikö isä voi viedä lapsia?!
[/quote]
Isä haluaa tavata lapsia vain joka toinen viikonloppu, ja tämä on hänen oma toiveensa, ei minun päätökseni. -ap
Älä nyt suutu, mutta sinä taidat olla väärällä palstalla. Taidat kuulua tuonne päihdeongelmaisten puolelle.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:50"]
Älä nyt suutu, mutta sinä taidat olla väärällä palstalla. Taidat kuulua tuonne päihdeongelmaisten puolelle.
[/quote]
Siis tämä oli vastaus henkilölle joka kysyi mitä oikein selitän -ap
Mitä sinä ap. riehuut ja meuhkaat katellisista lapsettomista?! Pitäisikö heidän nyt kadehtua sinun kädettömyydestä ottaa vastuu omista arvovalinnoistasi. Kaikki hyväkö sinun pitäisi saada ilman mitää todellista vastuuta, kun olet yksinhuoltaja ÄITI!
Ei kai sulla nyt muuta realistista vaihtoehtoa ole, kuin ostaa joko auto tai se pyöräkärry (se on oikeasti hyvä). Kyllä sä pari viikkoa poljet tuon 16 km suuntaansa, jos on pakko.
Laitat vain heti uuden pk-hakemuksen vetämään ja tosiaan kyselet niitä yksityisiä paikkoja myös. Voi hyvinkin olla, että nyt touko-kesäkuussa vapautuu pk-paikka lähempää, kun monet perheet kesällä muuttavat, ja yksi ikäluokka siirtyy kouluun elokuussa. Soitat sinne päivähoitotoimistoon vaikka joka päivä ja kysyt.
Ei sulla taida yh:na olla paljon valinnan varaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:14"]
Mitä tehdä? Minulla alkaa työvoimakoulutus maanantaina, olen laittanut 3kk sitten hakemuksen päivähoitoon ja ilmoittanut kuukausi sitten että koulutus alkaa.
Eilen soitettiin päivähoitotoimistosta ja tarjottiin paikkaa päiväkodista joka sijaitsee kaukana kodista sekä koulutuspaikasta, täysi mahdottomuus autottomana viedä lapsia sinne koska edes bussit eivät kulje niin aikaisin, ja muutenkin olin aikeissa kulkea koulutukseen polkupyörällä.
Kun kieltäydyin paikasta, sain kuulla että saan parhaimmillaan odotella 4kk, että meille tarjotaan paikkaa jostain muualta! Jos en aloita koulutusta, saan karenssin.
APUA!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:58"]
Mitä sinä ap. riehuut ja meuhkaat katellisista lapsettomista?! Pitäisikö heidän nyt kadehtua sinun kädettömyydestä ottaa vastuu omista arvovalinnoistasi. Kaikki hyväkö sinun pitäisi saada ilman mitää todellista vastuuta, kun olet yksinhuoltaja ÄITI!
[/quote]
Minähän olen aivan rauhallinen. Onko se sinusta vastuun pakoilua jos kysyy neuvoa? Mutta se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Anteeksi jos loukkasin sinua. En aijo enää vastailla asiattomille, toivottavasti saisin asiallisiakin vastauksia, niitä on muutamia tullutkin, kiitos niistä. -ap
Joka ainoa akka, joka on haaravälinsä levittänyt miehelle ja sieltä lapsen synnyttänyt, onkin kadehtimisen arvoinen! Ap. tarkistuta lääkityksesi.
Mutta täytyy kyllä myöntää, että on sinulla ainakin viihdearvoa, en ole aikoihin palstalla törmännytkään tilanteeseen, jossa en osaa päättää itkenkö vain nauranko.
Hyvää kesää sinulle ja lapsillesi! Ota se karenssi ja nauti kesästä!
Mitä te urputatte? Aloittaja on pahassa pulassa ja ymmärrystä ei tule päivähoidosta eikä kelalta. Luulisi vähän myötätuntoa heruvan muilta äideiltä. Miksi ihmisen pitäisi olla kiitollinen mahdottoman tilanteen edessä? Aika moni perhe itse tietää, mikä on mahdollista ja mikä liian hankalaa heidän arkeensa. Mahdotontahan ei ole mikään. Moni täällä panetelija kuvittelee, että heillä itsellään on kaikkein rankinta ja he itse selviävät kaikista haasteista. Hermostuin, tästä lyö lyötyä asetelmasta.
Toivottavasti se koulutus edes on hyödyllinen. Iso osa työkkärin kursseistahan ei ole.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:07"]
Ei kai sulla nyt muuta realistista vaihtoehtoa ole, kuin ostaa joko auto tai se pyöräkärry (se on oikeasti hyvä). Kyllä sä pari viikkoa poljet tuon 16 km suuntaansa, jos on pakko.
Laitat vain heti uuden pk-hakemuksen vetämään ja tosiaan kyselet niitä yksityisiä paikkoja myös. Voi hyvinkin olla, että nyt touko-kesäkuussa vapautuu pk-paikka lähempää, kun monet perheet kesällä muuttavat, ja yksi ikäluokka siirtyy kouluun elokuussa. Soitat sinne päivähoitotoimistoon vaikka joka päivä ja kysyt.
Ei sulla taida yh:na olla paljon valinnan varaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:14"]
APUA!
[/quote]
[/quote]
Uuden hakemuksen laitoin heti kun tarjottiin paikkaa. Täytyy miettiä näitä vaihtoehtoja, auton ostaminen ei kyllä juuri nyt onnistu...
[/quote]