Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti Suomessa ja kohtuukäyttäjä kotimaassani Ranskassa

Vierailija
12.07.2020 |

Olen 52-vuotias ja asunut Ranskassa vuodesta 1988. Olen naimisissa ranskalaisen miehen kanssa ja minulla on kolme täysin ranskalaista lasta. Minulla on yliopistotutkinto sekä Ranskasta että Italiasta ja olen työskennellyt tutkimuksen parissa 20 vuotta. Koronarajoitusten ja erinäisten sattumien vuoksi olen ollut Suomessa maaliskuusta alkaen. Palaan Ranskaan elokuun lopussa. Minulla on läkehoitoa vaativa sairausta, joka ei mitenkään vaikuta elämääni. Harrastan pyöräilyä ja vuorikiipeilyä eli hyvin fyysisiä lajeja (asumme Ranskan Alppien läheisyydessä).

Sairauteni vuoksi olen joutunut uusimaan reseptini Suomessa. Terveyskeskuksessa minulta kysyttiin erinäisiä elintapoihini liittyviä asioita, mm alkoholinkäytöstä. Terveydenhoitaja kysyi montako annosta alkoholia nautin viikossa. Vastasin “nauttivani” iltapäivällä lasin tai pari kuohuviiniä tai shampanjaa, aperitiiviksi gin martinin, illallisella viiniä 2-3 lasia ja illan päätteeksi vielä drinkin tai pari. Tämä siis joka päivä ja näin olen tehnyt jo 25 vuoden aja (elintapani ovat hyvin säännölliset). Sairaanhoitaja laski “viikkokulutukseni” (mikä ilmaus!) olevan 56 “annosta” alkoholia ja minun olevan alkoholisti ja käytännössä kuollut jo vuosia sitten.

En ymmärrä. En ole koskaan humalassa ja kaikki kokeeni ovat erinomaiset. Millä perusteella minut luokitellaan Suomessa alkoholistiksi?
Terveudenhoitajan mukaan juon liikaa. En koskaan kännää ja humallu kuin suomalaiset.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot joka päivä, siis joka päivä, jopa 8 lasillista alkoholia!!! Etkä ymmärrä että alkoholi on myrkkyä.

Kyllä normaali suomalainen tulee tuollaisesta määrästä humalaan, mutta sinä olet juonut niin pitkään että on toleranssia juoda pullokaupalla.

Vierailija
62/62 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni "sivistyneesti" viiniä päivittäin lipittävä on saanut maksansa hajalle 10 - 15 vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi