Kyllä nuo Kalevat on outoja ja ylimielisiä
Haisee tää tarina ja sympatiat on itävaltalaisen puolella niin ettei mitään rajaa!
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:09"]
Voiko Kalevan pariskunnan erilainen kokemus vankeudesta johtua todellakin heidän tasapainoisemmasta psyykestään? Verrattuna nyt esimerkiksi itävaltalaisen tyystin erilaiseen näkemykseen.
[/quote]
Mun mielestä voi. En tiedä mitä se itävaltalainen siellä teki, mutta luulen että näillä suomalaisilla oli paremmat taustatiedot Jemenin tilanteesta ja olivat ehkä etukäteen miettineet sieppauksen mahdollisuutta, en tiedä. Varmasti armeijatausta vaikuttaa jotenkin, ja ihan varmasti myös se että he saivat olla yhdessä ja puhua keskenään omaa äidinkieltään. Itävaltalaisella ei ollut kenestäkään samanlaista tukea. Toisaalta tuli mieleeni myös, että kun Itävallassa on laki että tällaisissa tapauksissa siepatut voivat joutua maksamaan heistä aiheutuneita kuluja valtiolle takaisin, niin olisiko tässä hänen taholtaan myös jonkinlaista myötätunnon hakemista ja kampanjointia sen puolesta, että hän on kärsinyt jo niin paljon ja niin heikossa kunnossa ettei hän joutuisi maksamaan korvauksia? En tiedä, onko tämä liian kyynisesti ajateltu....?
[/quote]
Mä oon ajatellut tismalleen samoin!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:17"]
Kyllähän se niitä riskejä oli arvioinut. Jos katsoit tilaisuuden alusta asti, niin sitähän se pohti. Tuohan oli sen kolmas kerta Jemenissä.
[/quote]
No, aika huonosti oli osannut arvioida. Mies on siis ammattitaidoton.
[/quote]Miten niin huonosti?
[/quote]
Riski toteutui (sieppaus). Mutta näiden virhearvion tehneiden siepattujen pitäisi itse maksaa valtiolle "lunnaat" ja pelastamiset.
[/quote]Olihan se arvioinut tuon mahdollisuuden
Ne mitään ylimielisiä ole. Ehkä hankkiutuivat tarkoituksella vangituiksi, hyvää matskua..
Videota heitä ei ollut mitään järkeä näytttää, koska eivät olleet peloissaan. Itävaltalaisesta näki kauas, että oli kauhuisaaan. Mikä uhkausvideo se on, jossa panttivangit ovat naama messingillä?
lapseton pariskunta, kenties ajattelivat avioliitoon hengessä ottaa yhdessä riskin.
Millainen masentunut ja psyykkisesti heikossa kunnossa oleva ihminen suuntaa kielikouluun Jemeniin? En tajua sitä jos ajatellaan itävaltalaisen olleen masentunut jo valmiiksi.
Sotilastausta sitä, ja sotilastausta tätä. Aika helvetin moni suomalainen on käynyt RUKin, ja harrastaa mökkeilyä ulkomaalaisten näkökulmasta hirveissä ja ankeissa oloissa (huussi, kanisterivesi, vanha kämänen sauna, itikoita).Oh la la. Ja jos on armeijassa duunissa, niin kyllä Aten ikäisen pitäisi olla korkeampi kuin luutnantti.
Outo pariskunta ja erittäin outo tapaus. Meille ei todellakaan kerrota kaikkea.
Miksi he hymyilevät sieppauskuvissa? Onko se joku juoni...?
Nuo kaks mulkeroa pitäis laittaa maksamaan takaisin se puoli miljoonaa, sitten kenkää työpaikoistaan, etteivät pidä pellenä työnantajiaan ja Suomen valtiota.
Sitte ne voi lähettäå takasi sinne jemeniin tutkimaan ilman mitään pelastusvelvollisuutta.
Oppis tuommoset ylimieliset yliopistopellet noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä.
Kummatkin ihan zombin näkösiä ja vittumaisen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:09"]
Voiko Kalevan pariskunnan erilainen kokemus vankeudesta johtua todellakin heidän tasapainoisemmasta psyykestään? Verrattuna nyt esimerkiksi itävaltalaisen tyystin erilaiseen näkemykseen.
[/quote]
Ilman muuta voi. Kalevat vaikuttavat järkeviltä ja tasapainoisilta ihmisiltä. Jos tämä itävaltalainen oli jo valmiiksi psyykkisesti huonossa kunnossa, niin kokemukset voivat olla aivan erilaiset. Jos itävaltalainen oli masentunut jo ennen lähtöään, niin kaikki kokemat vastoinkäymiset moninkertaistuvat.
Olin itse masentunut viitisen vuotta sitten, ja nyt minua ihmetyttää, miten minä, järkevä ihminen, voin olla silloin niin sekaisin. Säikyin ihmeellisistä asioista ja pienetkin vastoinkäymiset kaatoivat minut sänkyyn useiksi päiviksi.