Kyllä nuo Kalevat on outoja ja ylimielisiä
Haisee tää tarina ja sympatiat on itävaltalaisen puolella niin ettei mitään rajaa!
Kommentit (69)
Outoa myös että eivät vapautumisesta puhu mitään, sanoen että omanilaisille ystäville ovat luvanneet vaieta. Mitä tämä sitten tarkoittaa?
Jos yksityinen ihminen kaapattaisiin moiseen paikkaan niin miksei hän voisi avoimesti kertoa missä oli kaapattuna ja mitä koki kaappauksen aikana? Jos kerran median eteen astui.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 17:48"]
En tajua tuota juttua. Vaikuttaa hiukan epämääräiseltä. Minkähän takia eivät avoimesti kerro esim. olosuhteista paikan päällä. Esimerkiksi aikoinaan Jolon panttivangit kyllä avoimesti kertoivat kokemuksistaan.
[/quote]
Jotain hämärää tässa jutussa on..
En tajua tuota juttua. Vaikuttaa hiukan epämääräiseltä. Minkähän takia eivät avoimesti kerro esim. olosuhteista paikan päällä. Esimerkiksi aikoinaan Jolon panttivangit kyllä avoimesti kertoivat kokemuksistaan.
[/quote]
Olette itse ihan outoja.Tajuatko sä nyt mitään? Et.Kolmas kerta samassa maassa ja nyt nappasivat mukaansa.Siksi vaimo lähti mukaan kun mies oletti että turvallista mennä.Pääasia on nyt että ne on Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:18"]
[/quote]
Ei siinä ole mitään hämärää. Eivät voi kertoa kaikkia yksityiskohtia, koska tutkinta asioista on kesken.
[/quote]
Tämä keskustelu on outo ja ylimielinen.
Just näin.Mä luulen että tavallinen ihminen voisi tarvita psykologin apua.Kuule vuosien päästä voi tulla jotain juttua.Ainaskin tää Dominik varmaan on sekaisin.Itki videolla kuin nainen!
mies on sensational seekiing persoona- vaimo rukka, jos aikoo seikkailijan kanssa lapsia tehdä
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:18"]
[/quote]
Ei siinä ole mitään hämärää. Eivät voi kertoa kaikkia yksityiskohtia, koska tutkinta asioista on kesken.
[/quote]
[/quote]
No kai ne nyt oman näkemyksensä voisivat avoimesti asiasta kertoa vaikka kuinka olisi tutkinta kesken. Ja toisekseen heidän taustansa oli varmasti tiedossa kyseisessä maassa ennen tätä julkistustakin. Sielläkin on olemassa sosiaalinen media.
Toivottavasti ulkoministeriö ja supo tutkii tapauksen perusteellisesti ja seuraa jatkossakin parin touhuja. Jokin tässä asiassa vain ei täsmää.
Mitäs jos akat lopettaisitte tyhjän länkyttämisen asiasta, josta ette tiedä mitään? Katsokaa vaikka jääkiekkoa, se on paljon helpompaa teidän aivotoiminalle.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:39"]
Mitäs jos akat lopettaisitte tyhjän länkyttämisen asiasta, josta ette tiedä mitään? Katsokaa vaikka jääkiekkoa, se on paljon helpompaa teidän aivotoiminalle.
[/quote]
Menee oikeasti hauskaksi. Ensin kaikkien olohuoneisiin pakkotungetaan television täydeltä tuota Kaleva-paskaa ja vaaditaan kansalaisten korvia kestämään tuo kaikki Kalevat ovat kunnossa, Kalevat ovat sankareita, Kalevat ovat ihquja vääntö. Ja sitten jos joku sanoo edes jonkun kommentin aiheesta, niin sitten alkaa kauhea itku siitä kuinka heidän yksityisasiaansa puututtiin ja lässyn lässyn lää...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:39"]
[/quote]
Kyllä tästä asiasta spekuloida voi. Olen sen verran tosiaan uutisista kuunnellut ja lukenut viime päivinä kyseisestä tapauksesesta että koen oikeudekseni myös kommentoida. Jos media olisi pitänyt asiasta pienempää suuta niin ehkä av-mammojenkaan ei tarvisi asiaan puuttua.
Voiko Kalevan pariskunnan erilainen kokemus vankeudesta johtua todellakin heidän tasapainoisemmasta psyykestään? Verrattuna nyt esimerkiksi itävaltalaisen tyystin erilaiseen näkemykseen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:09"]
Voiko Kalevan pariskunnan erilainen kokemus vankeudesta johtua todellakin heidän tasapainoisemmasta psyykestään? Verrattuna nyt esimerkiksi itävaltalaisen tyystin erilaiseen näkemykseen.
[/quote]Minusta ei. Tuo rouvakin on ihan tavallinen toimistotyöläinen vaikka miten olisi käynyt intin 20 vuotta sitten. Olen myös sitä mieltä, että tämä juttu haiskahtaa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:26"]
[/quote]Minusta ei. Tuo rouvakin on ihan tavallinen toimistotyöläinen vaikka miten olisi käynyt intin 20 vuotta sitten. Olen myös sitä mieltä, että tämä juttu haiskahtaa.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Tuskin tuo itävaltalainenkaan maailman herkin mies on sillä sellainen matkustaisi enintään Tallinnaan työporukan kanssa.
[/quote]
Mun mielestä voi. En tiedä mitä se itävaltalainen siellä teki, mutta luulen että näillä suomalaisilla oli paremmat taustatiedot Jemenin tilanteesta ja olivat ehkä etukäteen miettineet sieppauksen mahdollisuutta, en tiedä. Varmasti armeijatausta vaikuttaa jotenkin, ja ihan varmasti myös se että he saivat olla yhdessä ja puhua keskenään omaa äidinkieltään. Itävaltalaisella ei ollut kenestäkään samanlaista tukea. Toisaalta tuli mieleeni myös, että kun Itävallassa on laki että tällaisissa tapauksissa siepatut voivat joutua maksamaan heistä aiheutuneita kuluja valtiolle takaisin, niin olisiko tässä hänen taholtaan myös jonkinlaista myötätunnon hakemista ja kampanjointia sen puolesta, että hän on kärsinyt jo niin paljon ja niin heikossa kunnossa ettei hän joutuisi maksamaan korvauksia? En tiedä, onko tämä liian kyynisesti ajateltu....?
Kyllä ne nyt on niin julkkuja että, hinnalla minä hyvänsä julkisuuteen parrasvaloihin..ei kaikkeä tarvii kertoo mutta oudon ylimielistä touhua lähteä paikkoihin mistä varoitetaan, ovatko niin täynnä itseään ettei mikään hewilauta. Sitten tungetaan televisioon antamaan lausuntoja jotka ei kerro yhtään mitään.
Koko porukka olisi painunut unohduksiin alta aikayksikön jos eivät niin haluaisi itseään esille, miten edes kehtaavat, itse en olisi kehdannut olisin ollut vaan ihan hiljaa ja katu nut toimintaani. Mutta eihän sitä tiedä vaikka mielessä siintää jo seuraava matka tai vaikka kirjalla rahastus. En kyllä tunne mitään myötätuntoa, toki hyvä että pelastuivat mutta se oli siinä, mitä siitä jatkokertomusta rustaamaan, ketä nyt enää kiinnostaa, mutta hehän tuntuvat olevan maailman napa, ainakin omasta mielestään.
Ihmiset kokee sieppaukset eri lailla. Jolon saarellakin se toinen siepatuista taisi romahtaa aika pahasti henkisesti. Nämä siepatut kertoivat sotilastaustansa auttaneen, että aseet ei niin pelottaneet. Miksi heidän pitäisi olla muka kylmiä tai ylimielisiä, jos eivät käyttäydy kuin itävaltalainen?
Me käytämme Afganistanissa miljoonan (reilusti) joka kuukausi, siihen nähden pieni raha. Yksityiskohdat eivät kuulu kaikille, varmaan sai hyvää materiaalia tiedustelutietoihin ja tutkimukseen. Ihme inistystä taas joillakin, minusta älyttömämpää rahantuhlausta on vaikkapa..no en sano. Hyvä että elävinä saatiin takaisin Suomeen.
Yleensä ajatellaan että siellä on joku ituhippi eksyneenä ja kaapattuna, ei niin että järkevä ihminen joutuu kaappauksen uhriksi.