Pitäisikö vai eikö pitäisi? Mielipiteitä kaivataan !
Elikkä , ollaan avomieheni kanssa molemmat parikymppisiä ja vauvakuume on suunnaton! Ja ollaan nyt jahkailtu jo jonkin aikaa että pitäisikö lopettaa ehkäisy vai ei. Ollaan aina lopettamassa mutta sitten minä jänistän ja totean että mitä jos vielä yksi kuukausi.. Vaikka haluaisin lasta NIIN PALJON ja tiedän etttä pärjäisimme.. Mutta silti mietin, mitä muut ajattelevat, kun yleinen kaavahan menee niin että opiskelut, työ, naimisiin, talo...
Haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne, että onko parikymppinen liian nuori äidiksi ja muutenki siitä koska on se ''oikea aika'' vai onko sitä?
Kiitos jo etukäteen !
Kommentit (29)
Onko lähipiirissä vauvvaa ja jos on niin ottakaapa viikonlopuksi. Nauttikaa nyt elämästä, opiskelkaa, matkustelkaa, harrastakaa, kyllä sitä ehtii myöhemminkin vauvan saada jos Luoja suo.
Nuorena pitää mennä ja pitää hauskaa.
Sain lapsen 44 vuotiaana lapsen joka oli erittäin toivottu. Olen erittäin kiitollinen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:01"]
Menkään ensin naimisiin!
[/quote]
Mitenkäs tuo nyt siihen lapsentekoon vaikuttaa :-o
Itse olen saanut lapseni vanhana ja varmaan siksi ajattelen, että ne kannattaa hankkia nuorena. Mutta jos joutuu miettimään, hankkiako vai ei, niin silloi ei taida olla valmis vielä.
Teistä tulisi varmasti hyviä vanhempia, vaikutatte tasapainoisilta ja vastuullisilta. Sanoisin, että kannattaa yrittää. Lapsen saaminen ei ole kaikille edes niin helppoa, ja sitten 38-vuotiaana , kun on töissä ja oma asunto jne, harmittaa kun ei enää onnistukaan. Omallakin yläasteellani oli pari, joka on edelleen onnellisesti yhdessä yli 15 vuoden jälkeen, ja lapset sai vielä teitä nuorempina. Kuunnelkaa sydäntänne, itse tiedätte lopulta parhaiten mikä on teille oikein!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:37"]
Teistä tulisi varmasti hyviä vanhempia, vaikutatte tasapainoisilta ja vastuullisilta. Sanoisin, että kannattaa yrittää. Lapsen saaminen ei ole kaikille edes niin helppoa, ja sitten 38-vuotiaana , kun on töissä ja oma asunto jne, harmittaa kun ei enää onnistukaan. Omallakin yläasteellani oli pari, joka on edelleen onnellisesti yhdessä yli 15 vuoden jälkeen, ja lapset sai vielä teitä nuorempina. Kuunnelkaa sydäntänne, itse tiedätte lopulta parhaiten mikä on teille oikein!
[/quote] kiitos ! Juuri tätä ollaan mietitty että entä sitten jos jahkaillaan ja jahkaillaan niin entä sitten kun haluttaisiin myöhemmin saada se lapsi niin sitten ei onnistukaan enään? Ja ehtiihän sitä matkustella jne myös sitten lapsen kanssa? Lisäksi ollaan niin monelta kantilta ajateltu tätä asiaa että kyllä nyt aletajan olemaan sillä kannalla että koska raha, asunto jnejnejne on kohdillaan niin aletaan jonkun ajan päästä yrittämään, ja voihan se olla siinä kestää montakin vuotta että tärppää? -ap
Mun jokainen kaveri, joka on tehnyt lapset nuorena, on kiitellyt itseään, että ne tuli tehtyä silloin, ennen kuin liikaa alkoi ajatella, että miten koulutus ja miten sitä ja miten tätä.
Nyt sitten heillä on alle 40-vuotiaina isot lapset, kun taas äillä "kun aika on sopiva"- ihmisillä on menossa pikkulapsiaika ja moni miettii kauhistuneena, että niin ihana ja rakas kuin se oma lapsi onkaan, niin aikuisikä meni siinä, sitä on melkein eläkkeellä, kun se lapsi on edes täysi-ikäinen.