Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvi-tietäjät! Mikä köynnöskasvi kyseessä? (sis. kuvan)

Vierailija
16.05.2013 |

Muutimme talvella rivitaloon ja nyt keväällä paljastui, että pihalle ei olla tehty mitään aikoihin. Laitoimme nurmikon ja kukkapenkit uusiksi, mutta köynnöksen jätin paikoilleen, koska en ollut varma minkälainen se on.

Tässä siitä kuva: http://aijaa.com/HsBXBA

Tuossa ei ole mitään vihreää edelleenkään, vaikka kaikki muu jo versoaa ja kasvaa. Näyttää siis pystyyn kuolleelta karahkalta. Tunnistaako joku kasvin? Onko vehreyttä vielä odotettavissa, vai revinkö sen irti?

Kiitos! :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, pitää ottaa kuvaa siitä meidän "humalasta" jossain vaiheessa. Kuvien perusteella siis humalaa ja niitä puuvarsia se on kietonut esim. vieressä olevaan katajaan. Ne revimme aina jossain vaiheessa kevättä pois, kun maasta pukkaa uudet alut.

Mielenkiinnolla itsekin odotan tietoa siitä, mikä köynnös meillä siis onkaan. t: 7

Vierailija
22/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä ole humala. Odota ihmeessä vielä. Suotuisalla paikalla (suojaisa eteläseinusta) voisi olla vaikka viiniköynnöskin! Mulla on täällä II-vyöhykkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo varsi on vuosia vanha. Eli se ei voi olla humala, koska se nousee joka vuosi uudelleen. Sen sijaan kyseeseen tulevat ainakin villiviini, köynnöshortensia ja osa kärhöistä. Odota ja katso, mitä kasvustoa siihen tulee ja mistä. Jos jotain tulee. Poista kuolleet.

Vierailija
24/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoista samanlaista paksua runkoa se meilläkin tekee, vuosi vuoden jälkeen joka kesä?

t: 7

Vierailija
25/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin nyt vielä tiirailemaan kunnolla kasvia vielä. Muutama juttu:

- Maasta ei versoa mitään uutta, erikoista kyllä itse asiassa päin vastoin; muutama köynnös on tunkeutunut maahan. Yritin repiä niitä pois, mutta ne ovat todella pitkällä ja minulla on tuossa vieressä ruusupenkki, joka menee pilalle, jos alan noita maan alla meneviä köynnöksiä kiskomaan ylös.

- Köynnöksissä menee sellaiset kiharaiset "sormet", joilla se on tarrautunut aitaan ja kiivennyt ylöspäin, eikös villiviinissä ole juuri näin? Onko muissa?

- Köynnös on todellakin hirmu vanha, alhaalta lähtee kolme oikeasti paksua runkoa, joista yksi oli katkennut. Sain kiskottua sen kaikki osat ja haarat pois, melkein puolet koko köynnöksestä lähti. Ne olivat siis täysin kuolleita oksia ja köynnöksiä, ja siksi se varmasti näyttikin noin huonolta.

- Nuoremmat oksat ovat viininpunertavia/ruskeita, eivät tuollaisia harmaita, niinkuin kuvassa näkyy nuo kuolleet ja vanhemmat köynnökset.

Onko voittaja siis villiviini? :)

Kiitos vielä vastauksista! 

Ap

Vierailija
26/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiviiniksi sanoisin, vaikka samalta näyttää kun mun humala (googlasin kuvia noista oksista). Ja tosiaan mun humalassa on jo alut siellä maassa, en vaan ole vielä jaksanut repiä noita oksia pois.

t: 7

Vierailija
27/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaisin myös villiviiniä. Meilläkin (Espoossa) on tällä hetkellä juuri tuon näköinen eli kamala, mutta tässä kesän kuluessa kasvaa ihanan tuuheaksi (meillä terassin näkösuojana) ja syksyllä loistaa tosiaan punaisena.

En itse missään nimessä vielä ronkkisi ollenkaan, vaan odottaisin hyvinkin heinäkuullekin asti tilanteen kehittymistä. Tuskin on kuitenkaan tiellä tuossa paikassa...? Ja ne pienet tarttumajutut kuuluu nimenomaan villiviiniin,

Vierailija
28/28 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän