Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni mielestä vihreys ja vasemmistolaisuus on sairaus

Vierailija
16.05.2013 |

Siskoni on lääketieteen tohtori ja hän puoli tosissaan sanoo aina, että vasemmistolaisuus ja vihreys on sairaus. Hän itse kyllä on todella ympäristötietoinen, talo esim rakennettu miljoonalla eurolla niin, että aurinkokeräimiä on 19 neliötä, maalampö, jota tukee pelletit talvella jne. Liikkuu luonnossa ja arvostaa luontoa, mutta sanoo, ettei vihreällä puolueella ja luonnolla ole mitään tekemistä keskenään, vihreitä kuulemma johtaa yksinkertaiset cityhörhöt. Vasemmistolaisia arvostaa vielä vähemmän, kuulemma luusereita.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan ap:n sisko puhuu. Minä kasvoin 70-luvulla ja vasemmistolaiset oli oikeasti jotenkin hulluja, yksinkertaisia, kouluttamattomia ja pirun laiskoja. Niillä oli tavoitteena se, ettei tarvi tehdä mitään ja rahaa tulee eli ihan sama kuin nykyisin vihreillä ja vasureilla. Heitä ei yhtään haitannut, että vasemmistolaiset olivat tappaneet kymmeniä miljoonia viattomia ihmisiä, kannattivat sitä silti. Vihreillä ei ole luonnon kanssa todellakaan mitään tekemistä, ei mitään!

Vierailija
42/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:07"]

Kai niillä vihreillä ja vasureilla on aivoissa jotain vinksallaan...

Koska eihän joissaan heidän ajamissaan asioissa ole järjen häivää. Esimerkiksi puhdasta ydinvoimaa vastustetaan henkeen ja vereen, koska joskus jossain saattaa olla pieni mahdollisuus että voisi tapahtua jokin onnettomuus, kun samaan aikaan korvaava fossiilienergia tappaa kaiken aikaa vuosittain satojatuhansia ihmisiä ja uhkaa koko palloa.

[/quote]

Runsaasti peukkuja alaspäin tässä kommentissa.

Voisivatko arvon alaspäinpeukuttajat tarkentaa, mikä tässä on väärin, vai eikö totuus kelpaa?

[/quote]

No jo tuota ydinvoimaonnettomuuden riskin kuvaamista "pieneksi" sietää peukuttaa alas.

Energiapolitiikka ei ole mitään mustavalkoista "joko sitä tai tätä" -politiikkaa. Tällä hetkellä pitäisi keskittyä ennen kaikkea aurinko- ja tuulienergiaan. Ei vaan, ennen kaikkea pitäisi keskittyä siihen, että energiaa käytettäisiin vähemmän. Energiaa käyttää käyttää eniten teollisuus, joka valmistaa koko ajan turhaa tavaraa ja pilaa samalla ympäristön myös kemikaaleilla. Tämä on se asia, johon pitäisi saada muutos.

Riittääkö tämä sinulle mielipiteeksi?

[/quote]

Riittää muilta osin, mutta jos väität, että ydinvoimaan liittyvän onnettomuuden riski olisi suuri, voinet esittää sen tueksi tilastoja vaikkapa siitä, kuinka monta ihmistä vuosittain kuolee ydinvoiman haittavaikutuksiin ja verrata niitä fossiilivoiman vastaaviin lukemiin.

[/quote]

Ydinvoiman suurimmat haittavaikutukset eivät tietenkään tule vuosittain, vaan tietenkin onnettomuuden sattuessa. Niitähän on jo tapahtunutkin. Tällä hetkellä ydinvoiman suurimmat haitat koituvat uraanin louhimisesta ja ydinjätteen säilyttämisestä, joita molempia tehdään erittäin arveluttavissa oloissa (esim. ydinjätteen säilyttäminen Venäjällä).

Lue se mun viesti vielä varmuuden vuoksi uudestaan ja kerro sitten, olinko mä siinä sitä mieltä, että ydinvoima pitää lopettaa ja fossiilisen energian käyttöä lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ovat todellakin hörhöjä, joille luonto on muotia.

Vasemmistolaiset ovat suoraan sanottua varkaista ja luusereita.

Vierailija
44/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 13:00"]

Siskoni on lääketieteen tohtori ja hän puoli tosissaan sanoo aina, että vasemmistolaisuus ja vihreys on sairaus. Hän itse kyllä on todella ympäristötietoinen, talo esim rakennettu miljoonalla eurolla niin, että aurinkokeräimiä on 19 neliötä, maalampö, jota tukee pelletit talvella jne. Liikkuu luonnossa ja arvostaa luontoa, mutta sanoo, ettei vihreällä puolueella ja luonnolla ole mitään tekemistä keskenään, vihreitä kuulemma johtaa yksinkertaiset cityhörhöt. Vasemmistolaisia arvostaa vielä vähemmän, kuulemma luusereita.

[/quote] Maalla ei tosiaan taida hirveästi vihreitä olla.

Mutta sairaus on tietääkseni joku juttu, joka haittaa eliön selviytymistä ja lisääntymistä. Työläiselle vasemmiston kannattaminen on (periaatteessa) järkevää. Oikeiston kannattaminen taas sairautta. Nationalismi on terveyttä, monikulttuuri sairautta. Heterous on terveyttä, mustasukkaisuus on terveyttä ja polygamian salliminen omalle puolisolle ei. Sairaudella tai terveydellä ei ole hirveästi tekemistä ylevien moraaliaatteiden kanssa.

Vierailija
45/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaikka lakkasit hokemasta sanaa fiksu, nuo sun kommentit on edelleen sen saman jankkaamista. Yritä enemmän! Vai alkaaka jo väsyttää? Sulla taitaa olla pitkä päivä palstailua takana?

Omaa kirjoitustyyliä ON vaikeaa muuttaa, se on fakta, mutta ei se ihan mahdotonta ole.

Vierailija
46/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherhipit ja punikit pitäisi toimittaa muualle, esim. Pohjois-Koreaa.

Vierailija
47/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:41"]

Olen vihreä. En vastusta ydinvoimaa ennen kuin energia pystytään tuottamaan ilman fossiilisia polttoaineita. En myöskään halua "lopettaa autoilua koko maassa" vaikka en itse autoilekaan. En muuten tiedä yhtään vihreää joka halaisi lopettaa autoilun koko maassa.

Rauhoittukaa.

[/quote]

Lukasepa teidän puolueohjelma läpi. Sieltä se Liikennepoliittinen kohta.

Mutta kyllä, minäkin tiedän kasapäin Vihreitä, jotka elää hokien mantraa "älä tee niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon" eli teidän tosielämän politiikalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millä arvoilla puoluetta markkinoidaan ja miksi sen perustellaan olevan edelleen tärkeä. Tuo ydinvoiman korvaaminen uusiutuvilla energiamuodoilla on kuules muidenkin puolueiden intressi, mutta ei niin että niillä haitattaisiin kehitystä ja otettaisiin käyttöön ennen kuin ne oikeasti tuottavat meidän tarvitseman energian.

Vierailija
48/48 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 00:17"]

Ydinvoiman suurimmat haittavaikutukset eivät tietenkään tule vuosittain, vaan tietenkin onnettomuuden sattuessa. Niitähän on jo tapahtunutkin. Tällä hetkellä ydinvoiman suurimmat haitat koituvat uraanin louhimisesta ja ydinjätteen säilyttämisestä, joita molempia tehdään erittäin arveluttavissa oloissa (esim. ydinjätteen säilyttäminen Venäjällä).

Lue se mun viesti vielä varmuuden vuoksi uudestaan ja kerro sitten, olinko mä siinä sitä mieltä, että ydinvoima pitää lopettaa ja fossiilisen energian käyttöä lisätä.

[/quote]

Ja höpöhöpö! Tuo ydinjätteen säilyttämisriskiä perustellaan sillä, että "kapselit saattaa hajota". Tuo, että uraanin louhiminen olisi vaarallista, juontuu noista "miekka ja kivi" aikaisista kaivoksista, joissa louhintamassat jätettiin paljaan taivaan alle. Tottakai ne siinä säteilee. Mutta nyt elämme vuotta 2013. Nykyaikaisissa kaivoksissa tiedetään tämä riski ja suojausvaatimukset on sen mukaiset, eikä uraanin kaivaminen nykyään ole sen vaarallisempaa, kuin minkätahansa mineraalin.

On ainoastaan kaksi ydinvoimaonnettomuutta, jotka ovat aiheuttaneet haittaa ympäristölle: Tsenobyl ja Fukushima. Mutta näistähän ne vastustajat aina jaksaa muistuttaa ja kun puhutaan ydinonnettomuudesta, luodaan mielikuva voimalasta, joka rajähtäessään pamauttaa koko kaupungin tuusannuuskaksi. Suurinosa onnettomuuksista, joita on sattunut parisen kymmentä, on ollut esimerkiksi hajonnut reaktori, ja haitat ovat pysyneet ihan siellä ydinvoimalan seinien sisäpuolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän