Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti saisit vapaapäivän?

Vierailija
16.05.2013 |

Kuinka nopeasti sinun olisi mahdollista saada vapaa työpäivä, siis klo 8- 15? Löytyykö lähipiiristäsi joku joka voi tulla päivänkin varoitusajalla lapsenhoitajaksi, tai jos olet työelämässä, miten nopeasti saat järjestettyä työsi niin että voit pitää vapaata? Minulla olisi pakollinen meno tuollaisena aikana ja aikaa sopinut henkilö ei voinut mitenkään ymmärtää etten voi tulla jo maanantaina tai että ylipäätään tuollaisen ajankohdan järjestäminen einole uhan helppoa. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti varmasti siitä mitä tekee. Minä saisin hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, vaikka edellisenä päivänä tai ehkä vielä samana aamuna. Ellei kyseessä ole päivä, jolloin on joku tärkeä palaveri tai muuten vain superkiireistä töissä, mutta enimmäkseeen työni on hyvin pitkälti sellaista, että ei ole tarkoin määriteltyjä deadlineja ja voin tehdä työtäni omaan tahtiin ilman mitään palveluaikoja tms. Toki töitä riittää ihan se 40 tuntia viikossa, eli jos päivän olen pois niin tottakai se tarkoittaa sitä että muina päivinä ollaan sitten pidempään ja pidetään lyhyempi ruokatunti tms.

Vierailija
2/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen jatkaa, että teen siis eräänlaisia toimistohommia, joten sijaista ei tarvita noin lyhyisiin poissaoloihin. Tottakai tilanne on ihan eri vaikka opettajana, kaupan alalla tai muussa palveluammatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työnantajalle hyvin perustellen voisin pitää rästivapaan ehkä piankin, päivästä riippuen seuraavana päivänä tai viimeistään seuraavalla viikolla; ja riippuis tietyisti osaston muusta työvoimatilanteesta. Olen esimiesasemassa itse, joten olisi lähinnä järjestelykysymys, mutta ei se mitenkään itsestäänselvää olis.

Lapset on arkisin päiväkodissa, se ei olisi ongelma, mutta tukiverkkoja meillä e juuri ole, joten jos olisin vielä hoitovapaalla, lapsenvahdin järjestäminen olisi pitkän linjan projekti. Isommille (yli 4v) voisin harkita esim. Mannerheimin lastnsuojeluliittoa, pienempiä en viitsisi ihan vieraalle jättää muuten kuin hätätilanteessa (kerran mun oli pakko itse päästä pikaisesti lääkäriin viikonloppuna, silloin hälytin hätiin ystävän, jota lapset eivät olleet tavanneet: pienempi oli 2v. Hyvin sekin meni.)

Saanko udella, mikä ihmeen meno tuollainen on ja mikä tyyppi ei tajua, ettei ihan noin vaan töistä "oteta" vapaata?

Vierailija
4/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin omalla ilmoituksella ottaa sen vapaan, ellei kalenterissa ole sovittuja menoja. Pomolle voi soittaa ja sumplia myös niitä kalenterissa jo olevia palavereja, mutta silloin pitää esittää jonkinlainen perustelu.

Jos projektissa on hengenhätä ja tulenpalava hoppu, niin heti seuraavassa lauseessa kannattaa sitten jatkaa, että tekee illalla niitä kiireisimpiä hommia ns. "omalla ajalla". Jos projektilla on rauhallista, niin laitan tunnit saldoon ja saldoja ei seuraa muut kuin minä itse.

Jos nyt soitettaisiin.... voisin ihan hyvin lähteä samantien hoitamaan omia asioita loppupäiväksi.

Nämä vapaat työajat on pienen asiantuntijaorganisaation työsuhde-etuja :)

Vierailija
5/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma vaikuttaa työhaastattelulta, josta ei tietenkään halua kertoa nylyisessä työpaikassa.

Vierailija
6/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänlainen työhaastattelu kyseessä. Olen siis kotiäitinä nyt ja lastenvahdin järjestäminen edes viikon päähän on haastavaa miehen työnkuvan vuoksi ja isovanhemmat ovat myös työelämässä vielä, joten sieltäkään ei saa apua. Täällä ei mll:kaan pysty osoittamaan hoitajaa alle viikossa. Töissäollessanikaan alkuviikolle olisi mahdoton järjestää vapaata, työhöni kun liittyi paljon asiakastapaamisia joilla oli lakisääteinen ilmoitusaika, eli niitä ei noin vain siirretty. Ihmetyttää tosiaan tämän ajanvasaajan asenne, kin omakin työnsä perustuu ihan yhtälailla ennalta sovittuihin asiakastapaamisiin.

Vierailija
7/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin tarvittaessa vapaapävän huomiselle (olettaen, että ihan hätätilanteessa olisin puhelimen päässä). Lapset ovat jo niin isoja, että pärjäisivät omillaankin, mutta tarvittaessa äitini tai anoppini voisi tulla heitä "hoitamaan".

Harmi, jos tilanteesi on tuollainen, mutta työhaastattelijan on mahdollista myös nirsoilla.

Vierailija
8/8 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä voin pitää vapaapäivän oman harkintani mukaan. Voisin luultavasti järjestää esim. ensi maanantain vapaaksi, vaikka olenkin silloin päivystysvuorossa, mutta enköhän saisi vaihdettua päivää jonkun muun kanssa (ns. päivystysvuoro 1-2 päivänä viikossa). Tosin joskus saattaa kalenterissa olla jotain palavereija, workshoppeja tms, joiden vuoksi ei oikein voisi pitää vapaapäivää, mutta jos nyt olisi ihan pakko, niin eiköhän se onnistuisi. Mutta syyn pitäisi kyllä olla hyvä, turhaan en vapaapäiviä pitäisi.