Mihin 1. ja 2. luokkalaiset kesällä?
Kun teillä ei ole lomaa, niin ovatko yksin kotona vai järjestättekö hoitajan vai miten teette?
Kommentit (9)
Leirejä, leirejä, leirejä... ekaksi kaksi viikkoa yhdellä leirillä, sitten isovanhemmille muutamaksi päiväksi, sitten hoitaja kotiin. Sitten on hajoitettu isän kanssa lomat niin, että ollaan koko perhe yhdessä lomalla kaksi viikoa, sitten taas vähän leiriä ja sitten on taivuttava tekemään yksi etäpäivä vielä itse... Koko tämä riemu: 1200e!
Pari viikkoa leirillä, pari isovanhempien kanssa mökillä, 5 viikkoa meidän vanhempien kanssa lomalla (mä aloitan viikkoa aiemmin, mies jatkaa vielä viikon mun palattua töihin), elokuussa saavat sen koulunalusviikon lorvia keskenään kotona.
Joinain vuosina mulla on ollut lapsenlikka, liian pieniä on musta 1. ja 2. luokkalaiset olemaan päivät itsekseen kotona.
No eipä ole lapsilla hauskaa, jos joutuu koko ajan olemaan jossain leirillä tai muuten poissa kotoa. Meillä lapset ovat ihan kotona vaan ja hyvin pärjäävät. Johan nuo ovat oppineet yksinkin olemaan ja toimimaan, kun koululaisia ovat. Nukkuvat pitkään, osaavat toki jo tehdä aamupalan, lounaaksi syövät välipalaa (hedelmiä, jogurtteja tms.), katselevat telkkua tai leikkivät pihassa/leikkipuistossa kodin lähettyvillä, lueskelevat kirjoja. Kun toinen vanhemmista ehtii kotiin, hän tekee ruokaa.
Vitoselle voisi sanoa, että sinuna en huutelisi mitään. Eiköhän se ole lapsista hauskempaa olla turvallisella ja jännällä leirillä kuin yrittää yksin toimia koko päivä viikosta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:36"]
Kun teillä ei ole lomaa, niin ovatko yksin kotona vai järjestättekö hoitajan vai miten teette?
[/quote]Lapset voi mennä kesäsiirtolaan vaikka yhdeksi kuukaudeksi ja sitten loppu aika mummolassa tms.
Mellä tuon ikäiset olivat ensin mummolassa pari viikkoa ja stten alkoikin vanhempien loma ja loman jälkeen tehtiin etätöitä. Muutamana päivänä lapsien kaverin äiti katsoi perään ja ruokki, ihan naapurissa.
Nyt ovat kolmosella ja nelosella ja teen etänä, mies tekee myös sen mitä pystyy etänä. Ja mummolle menevät viikoksi
Olin palkattomalla + lomalla koko kesän kun lapsi oli 1.luokalla.
Meillä onneksi mummo on toka luokkalaisen kanssa. Itselläni ei lomaa ole ollenkaan, koska kesätöihin on mentävä. Lapsi lähtee mummolaan koulun loputtua ja tulee sitten elokuussa kotiin. Mummo asuu eri paikkakunnalla. Välimatkaa onneksi vain reilu 100 km, niin nähdään kuitenkin joinakin vkonloppuina.
Isän kanssa kolme viikkoa, minun kanssani kolme viikkoa, isosiskon 16v kanssa alkukesä kesäleiriviikon jälkeen, loppukesästä teen etänä viikon ja risat.