Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi antaa tyttären perheelle rahaa

Vierailija
16.05.2013 |

enemmän kuin meille, 

Olen pitkään seurannut hiljaa tätä asiaa vierestä, kun anoppi antaa tyttärelleen rahaa lahjoina enemmän kuin meille. Nyt alkaa olla mitta täys. Tyttö sai mummonsa, eli anopin äidin hopeakaluston muka ennakkoperintönä, kun mummo oli sen halunnut tälle antaa.

Me emme saaneet sen sijaan mitään. Hopeakaluston arvo on varmaan useamman tuhannen euroa. Olen miehelle sanonut, että tästä hänen pitää puhua äitinsä kanssa. Se ei voi mennä näin, että toista lasta suositaan ja me emme saa mitään.

Miten muilla. Suosiiko anoppi tyttäriään enemmän kuin poikansa perhettä

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas. Minulle ei tulisi mieleenkään kytätä mitä anoppi antaa kenellekin lapselleen, oma asiansa. Ei ole minun äitini eikä hänen omaisuutensa ole minun eikä sen puoleen miehenikään vaikka hänen äitinsä on. Toivon että omat vanhempani käyttävät eläessään omaisuuttaan mielensä mukaan ja elävät mahdollisimman hyvää elämää, toivon samaa myös anopilleni. Suututtaa ne jotka kyttäävät milloin joku kupsahtaa että pääsevät sitten vonkumaan perintöä ja riitelemään siitä.

Vierailija
22/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:36"]

Kyllä lasten tasapuolinen kohtelu kuuluu yleissivistykseen!

[/quote]

No niin on! Mutta tässä olikin kyse ihan aikuisista ihmisistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennakkoperintöä tarvitse antaa kaikille perillisille yhtä aikaa. Miehesi ottaa vain asian esille kun äitinsä on kuollut ja hopeiden arvo hyvitetään hänelle silloin. Anoppisi vain halusi varmistaa, että hopeat menevät sille jolle hän ne toivoi (ei sulle).

Vierailija
24/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että suunnilleen kaikki tänne kirjoittaneista on sitä mieltä, että on ihan ok suosia jotakuta lapsista. Ettei vaan olisi käenpoikaparvi itse asialla...

Vierailija
25/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut mitään perintöä ja tosiaan mä en ole se, jota meidän suvussa suositaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen käyttäköön ITSE TIENAAMANSA rahat miten haluaa. Ne ei ole mun rahoja, mä en voi valittaa.

Vierailija
26/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani auttavat taloudellisesti veljeäni ja hänen perhettä koska veljeni on työtön ja minä töissä. Aikuisena ihmisenä ymmärrän tämän täysin jamielestäni se on ok, mutta se harmittaa että mummot eivät sitten kohtele lapsenlapsiaan tasavertaisesti. Lapset eivät välttämättä ymmärrä tai jos ymmärtää niin voi heitä silti harmittaa asia.

Minun äidilläni on sellainen tapa että jos esim. lapsellani on synttärit tai nimipäivä niin lahjat hän ostaa tuplana, eli antaa myös veljeni lapselle, mutta eipä homma mene toisinpäin.

Sama taas anopin kanssa, mutta ehkä vieläkin härskimmin hän suosii yhtä lastenlastaan mm. anoppi on avannut tälle säästötilin johon tallettanut jo isoja summia, mutta meidän lapsi ei ole ikinä saanut penniäkään. Ja aina sen huomaa jos satutaan olemaan samassa paikassa miehen siskon perheen kanssa kuinka anopin huomio on 100% miehen siskon lapsessa ja ei välitä meidän lapsesta, ja sehän tässä pahinta onkin jos huomiota ei osaa jaksaa tasapuolisesti. Tavaran aina voi "korvata" mutta isovanhempien huomiota ei!

Vierailija
27/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi arvasi että miniä olisi laittanut astiat vain rahoiksi, se taloudellinen arvo kun on tärkeintä. Tytär ehkä näkee astiaston ennen kaikkea muistona mummostaan, tunnearvo on paljon suurempi kuin rahallinen arvo.

Vierailija
28/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 11:10"]

Mä en ole saanut mitään perintöä ja tosiaan mä en ole se, jota meidän suvussa suositaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen käyttäköön ITSE TIENAAMANSA rahat miten haluaa. Ne ei ole mun rahoja, mä en voi valittaa.

[/quote]

No, mun mielestä jälkikasvun tasapuolinen kohtelu on kunnia-asia. Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
29/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut, että hermot tuollaisessa menee, jos alkaa vanhempien ja appien lahjoja ja antamisia laskea. Ei ne tasan mene kuitenkaan ja miksipä pitäisikään. Toiset lapset tekee enemmän vanhempiensa hyväksi ja auttavat enemmän kuin toiset. Mistä tiedät, ettei nuo tyttärenrahalahjat ole vaikka vaivanpalkaakin jostain? Parempana säilyy elämänlaatu kun tekee itse sen oman onnensa eikä koko ajan tuijota mitä muilla on ja itsellä ei.  

Vierailija
30/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:13"]

enemmän kuin meille, 

Olen pitkään seurannut hiljaa tätä asiaa vierestä, kun anoppi antaa tyttärelleen rahaa lahjoina enemmän kuin meille. Nyt alkaa olla mitta täys. Tyttö sai mummonsa, eli anopin äidin hopeakaluston muka ennakkoperintönä, kun mummo oli sen halunnut tälle antaa.

Me emme saaneet sen sijaan mitään. Hopeakaluston arvo on varmaan useamman tuhannen euroa. Olen miehelle sanonut, että tästä hänen pitää puhua äitinsä kanssa. Se ei voi mennä näin, että toista lasta suositaan ja me emme saa mitään.

[/quote]

Hei, minua ennen jurppi tällainen enemmän, mutta en kyllä koskaan olisi mennyt sanomaan tällaisesta. Kyllä, anoppi on antanut enemmän tyttärensä perheelle, laskennallisesti varmaan 100 000 € edestä. Eli tällaista palvelua:

hoitanut lapsia siivonnut, ostanut ja tehnyt ruokaa monta vuotta tyttärensä KOTONA aivain ilmaiseksi. Jos tytär olisi ostanut nämä markkinoilta, niin varmasti tuo 100 000 € olisi mennyt hyppiin keikkuin. Tämän hoidon lisäksi tyttären lapset ovat olleet anoppilassa yökylässä enemmän kuin meidän lapset!!! Kaikken paras verrattuna tähän oli anopin kommentti minun TYÖmatkasta (mies oli silloin työttömänä) :"Jos X ei olisi ollut kotona, et olisi päässyt työmatkalle". Eli eipä meille olisi tuossakaan tilanteessa hoitoapua herunut. Mies väittää, että jos me oltaisiin asuttu samalla paikkakunnalla (mummolaan 20 km matkaa), niin äitinsä olisi hoitanut samalla tavalla meidän lapsia, paskat se neljää lasta yhtäaikaa pyörittänyt! 

Ja kyllä se anoppi on muutakin käyttötavaraa ostanut enemmän tyttärelleen ja tuntuu että myös hänen lapsilleen, mutta eipä kiinnosta. Ei kiinnosta ronkua tavaraa. Mieskin on sellainen, että jos äitinsä olisi tarjoamassa ja ostamassa jotain, niin lykkää vaan sitä ostoa..Jollain vaan on sellainen tapa, että ottaa kaiken (ruokakassit sun muut) vastaan. Itse jätin sen tavan (omalta äidiltäni) pois jo aika aikaisin :) Lisäksi tuo kälyn perhe on just sellainen, että mistään eivät halua maksaa, siis hoitomaksujan sun muita kunnalle.

Mutta eniten on suututtanut tuo epätasapuolisuus tuossa lastenhoidossa, siis jos joskus silloin tällöin (muutaman kerran vuodessa) on meidän lapsia kysytty mummolaan yöksi, on tullut sellaisia tilanteita vastaan että ei, koska tyttären lapset ovat tulossa (vaikka siis muutenkin hoidossa siellä jatkuvasti). Ja kyllähän tuo jurppii, jos rahallistakin arvoa ajattelee...

Ihan turha selittää, että tytär ja hänen lapset ovat äidilleen tärkeimpiä. Kyllä ne lapset ovat ihan yhtälailla miehenkin, siis anopin pojan! Että kyllä se mies on ihan yhtä vahva ja tärkeä vanhempi lapsilleen, sitä kautta myös isän puolen mummon pitäisi olla tasapuolinen.

Vierailija
31/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vielä jatkaa, itse aion pitää siitä huolen että annan aikuisena omien lasten perheille ja heidän lapsilleen huomiota tasapuolisesti. Ja jaan jaksamiseni esim. lasten lasten hoitoon tasapuolisesti. Tiedän kyllä että täysin tasapuolinen on hankala olla, mutta en kyllä noin 100-0 epätasapuolinen aio olla kuin anoppi.

Vierailija
32/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia rahoja saa jakaa miten haluaa. Esim. tarpeen mukaan tukeminen on fiksua, eli annetaan niille ketkä apua tarvitsevat.

Vierailija
33/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää jos pikkulapsille pitää ostaa samanlaiset karkit ja lelut ja lahjat, ettei vaan olisi "epäreilua". Aikuisten lasten puolisot ja perheet.... Ei h---tti.

Vierailija
34/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle anopilleni terveisiä :D Tuommoinen kusipää sinäkin olet kuten ap:n anoppi. Mutta yllätys yllätys, me olemme päässeet asian yli.

Tee mitä lystäät, mieheni ei aio tulla edes hautajaisiisi ja tulee kieltäytymään perinnöstä. Olet niin sysipaska kusipää, että edes rahasi ei kelpaa.

Vierailija
35/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:04"]

Omalle anopilleni terveisiä :D Tuommoinen kusipää sinäkin olet kuten ap:n anoppi. Mutta yllätys yllätys, me olemme päässeet asian yli.

Tee mitä lystäät, mieheni ei aio tulla edes hautajaisiisi ja tulee kieltäytymään perinnöstä. Olet niin sysipaska kusipää, että edes rahasi ei kelpaa.

[/quote]

Eipä kyllä kuulosta siltä, että olisitte päässeet asian yli ;)

Vierailija
36/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös anoppi lahjoittaa ja ostelee kaikenlaista miehen siskon perheelle. Viimeksi osti itselleen uuden tvn ja antoi vanhan, uudehkon, miehen siskolle. Ja heti kun astuimme sisään ovesta, niin hän alkoi tätä kiekumaan, mulla on uusi telkkari ja entisen annoin Lissulle...

Sama juttu käynyt taannoin monien muidenkin juttujen kanssa.

Mulle ihan sama, mä en anopin roinaa ole vailla. Mutta huomaa, kun mies pahoittaa mielensä. Viimeksikin hän kysyi, että miksi sen telkkarinkin annoit Lissulle, olisi hänkin sen voinut ottaa. Anoppi siihen, että kun ne halusi sen makuuhuoneeseensa.

Ihan sama, vaikka anoppi lahjoittaisi tyttärelleen paidan päältään. Mutta pitääkö kääntää veistä oman poikansa haavassa ja vielä mainostaa tälle joka ikistä "lahjoitustaan"?

Vierailija
37/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 11:08"]

Mielenkiintoista, että suunnilleen kaikki tänne kirjoittaneista on sitä mieltä, että on ihan ok suosia jotakuta lapsista. Ettei vaan olisi käenpoikaparvi itse asialla...

[/quote]

Pointti on se, että rahoillaan kukin tekee mitä lystää.

Siitä voi joko pitää tai olla pitämättä.

Ja ainoa lapsi olen, kukkuu vaan sinne!

Vierailija
38/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:03"]

Säälittävää jos pikkulapsille pitää ostaa samanlaiset karkit ja lelut ja lahjat, ettei vaan olisi "epäreilua". Aikuisten lasten puolisot ja perheet.... Ei h---tti.

[/quote]

Taas tahallaan ymmärretään väärin.

Ei kysymys ole viivoittimella vetämisestä vaan että suurin piirtein katsotaan, että lahjonta menee tasan. Ei niin, että jotakin suositaan vain siksi, että äiskä tykkää enemmän kuin muista jälkeläisistään.

Vierailija
39/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos anoppi olisi antanut sen mumon perintötavaran ap:lle, olisi täällä juttu, että kaikkea vanhaa tavaraa ja roinaa se anoppi meille raahaa, miksi se ei ymmärrä, että itse päätetään, mitä meille hankitaan.

Moniko palstalla on kodellut omia lapsiaan tismalleen tasapuolisesti? Onko jokainen lapsi saanut samanlaisen määrän tavaraa, aina uutena hankitun pyörän jne. vai olisiko niin, että toinen lapsi on joutunut tyytymään vaikka esikoisen hyppykiikkuun ja keinuhevoseen?

Vierailija
40/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:13"]

enemmän kuin meille, 

[/quote]

Hei, minua ennen jurppi tällainen enemmän, mutta en kyllä koskaan olisi mennyt sanomaan tällaisesta. Kyllä, anoppi on antanut enemmän tyttärensä perheelle, laskennallisesti varmaan 100 000 € edestä. Eli tällaista palvelua:

hoitanut lapsia siivonnut, ostanut ja tehnyt ruokaa monta vuotta tyttärensä KOTONA aivain ilmaiseksi. Jos tytär olisi ostanut nämä markkinoilta, niin varmasti tuo 100 000 € olisi mennyt hyppiin keikkuin. Tämän hoidon lisäksi tyttären lapset ovat olleet anoppilassa yökylässä enemmän kuin meidän lapset!!! Kaikken paras verrattuna tähän oli anopin kommentti minun TYÖmatkasta (mies oli silloin työttömänä) :"Jos X ei olisi ollut kotona, et olisi päässyt työmatkalle". Eli eipä meille olisi tuossakaan tilanteessa hoitoapua herunut. Mies väittää, että jos me oltaisiin asuttu samalla paikkakunnalla (mummolaan 20 km matkaa), niin äitinsä olisi hoitanut samalla tavalla meidän lapsia, paskat se neljää lasta yhtäaikaa pyörittänyt! 

Ja kyllä se anoppi on muutakin käyttötavaraa ostanut enemmän tyttärelleen ja tuntuu että myös hänen lapsilleen, mutta eipä kiinnosta. Ei kiinnosta ronkua tavaraa. Mieskin on sellainen, että jos äitinsä olisi tarjoamassa ja ostamassa jotain, niin lykkää vaan sitä ostoa..Jollain vaan on sellainen tapa, että ottaa kaiken (ruokakassit sun muut) vastaan. Itse jätin sen tavan (omalta äidiltäni) pois jo aika aikaisin :) Lisäksi tuo kälyn perhe on just sellainen, että mistään eivät halua maksaa, siis hoitomaksujan sun muita kunnalle.

Mutta eniten on suututtanut tuo epätasapuolisuus tuossa lastenhoidossa, siis jos joskus silloin tällöin (muutaman kerran vuodessa) on meidän lapsia kysytty mummolaan yöksi, on tullut sellaisia tilanteita vastaan että ei, koska tyttären lapset ovat tulossa (vaikka siis muutenkin hoidossa siellä jatkuvasti). Ja kyllähän tuo jurppii, jos rahallistakin arvoa ajattelee...

Ihan turha selittää, että tytär ja hänen lapset ovat äidilleen tärkeimpiä. Kyllä ne lapset ovat ihan yhtälailla miehenkin, siis anopin pojan! Että kyllä se mies on ihan yhtä vahva ja tärkeä vanhempi lapsilleen, sitä kautta myös isän puolen mummon pitäisi olla tasapuolinen.

[/quote]

Ne on miniän lapsia ja mikään ei takaa, kuka niiden isä on. Toiseksi se, että turha niitä on hyysätä. Jos miniä löytää uuden miehen, vie lapsensa mennessään ja ei isän vanhemmat niitä näe enää. 

Satsaa mieluummin tyttönsä lapsiin, koska tietää niiden varmasti olevan sukua ja toiseksi, jos tyttö eroaa, mummi saa silti nähdä lapsenlapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi