Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi antaa tyttären perheelle rahaa

Vierailija
16.05.2013 |

enemmän kuin meille, 

Olen pitkään seurannut hiljaa tätä asiaa vierestä, kun anoppi antaa tyttärelleen rahaa lahjoina enemmän kuin meille. Nyt alkaa olla mitta täys. Tyttö sai mummonsa, eli anopin äidin hopeakaluston muka ennakkoperintönä, kun mummo oli sen halunnut tälle antaa.

Me emme saaneet sen sijaan mitään. Hopeakaluston arvo on varmaan useamman tuhannen euroa. Olen miehelle sanonut, että tästä hänen pitää puhua äitinsä kanssa. Se ei voi mennä näin, että toista lasta suositaan ja me emme saa mitään.

Miten muilla. Suosiiko anoppi tyttäriään enemmän kuin poikansa perhettä

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ostavat mun veljen perheelle kaiken polkupyöristä kaverilahjoihin. Mä olen noussut tuollaisen käytöksen yläpuolelle ja vanhempani ovat ne rahat aivan itse tienanneet eli saavat käyttää ne miten haluavat. Jos he tykkäävät veljestäni enemmän, niin senkus antakoot hänelle vaikka kaikki rahansa.

Vierailija
2/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin varmasti noin räikeästi, mutta uskon, että moni anoppi suosii tyttöään.

Joko se mummo on kuollut vai elääkö edelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Anoppi saa tehdä omilla tavaroillaan ja omaisuudellaan eläissään ihan mitä haluaa. Verottajaa kiinnostaa vaan kaikki yli 3999 eur per 3 vuotta summat/arvoinen omaisuus. Siitä joutuu maksamaan lahjaveroa.

Vierailija
4/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi AP!

Nouse asian yläpuolelle. Rahat ovat mummon rahoja ja hän saa ne käyttää juuri niinkuin parhaaksi katsoo. Itse on rahansa tienannut. Harmi, ettei näe, miten vaikuttaa sukulaissuhteisiin. Anopin tyttären vika ei ole se, miten koette anopin toiminnan. Koeta vain päästä yli.

Pahoittelen: toinen samassa asemassa.

Vierailija
5/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anopilla on läheisempi suhde tyttärensä kuin poikansa kanssa? Monesti tyttäret ovat paljon tiiviimmin vanhempiensa, erityisesti äitinsä, kanssa tekemisissä kuin pojat jotka elävät aikuisenakin passattavina.

Anna isovanhempien käyttää rahansa niin kuin haluavat ja keskity sinä omaan elämääsi.

Vierailija
6/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:13"]

enemmän kuin meille, 

Olen pitkään seurannut hiljaa tätä asiaa vierestä, kun anoppi antaa tyttärelleen rahaa lahjoina enemmän kuin meille. Nyt alkaa olla mitta täys. Tyttö sai mummonsa, eli anopin äidin hopeakaluston muka ennakkoperintönä, kun mummo oli sen halunnut tälle antaa.

Me emme saaneet sen sijaan mitään. Hopeakaluston arvo on varmaan useamman tuhannen euroa. Olen miehelle sanonut, että tästä hänen pitää puhua äitinsä kanssa. Se ei voi mennä näin, että toista lasta suositaan ja me emme saa mitään.

Miten muilla. Suosiiko anoppi tyttäriään enemmän kuin poikansa perhettä

[/quote]

Miten niin "me". Ei sinulla ole mitään tekemistä asian kanssa. Anoppi saa jakaa miten tahtoo ja sinulla ei ole siihen sanavaltaa. Miehesi voi sanoa, mutta pysy sinä sivussa.

Pahimmat riidat perinnönjaoissa tekevät miniät ja vävyt ja tässä taas esimerkki siitä.

T. lakimies

Vierailija
7/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se ei voi mennä näin, että toista lasta suositaan ja me emme saa mitään."

Taidat ajatella vain omalta näkökulmalta, et lapsen?

Noeivaan , kyllä se varmasti ärsyttäisi.

Vierailija
8/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppisi tulee tyttären perheen kanssa paremmin juttuun kuin poikansa. Mikäköhän voisi olla syynä..? Itsessähän ei mitään vikaa voi olla, vai mitä?

Vierailija
9/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä tajuat, että miehen suku voi rajata sut pois perinnöstä? Eli kannattaa alkaa miettimään omaa käytöstään. Onko kannattavaa alkaa räyhäämään asiasta.

Vierailija
10/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat yleensä ajattelevat että tyttöjä pitää auttaa varsinkin siinä vaiheessa kun perheen perustaminen alkaa. Hyvittelevät sitä että tytön mies maksaa muuten laskut. Omien poikien uskotaan pärjäävän itsekin. Mitä sä olet vanhempiesi kanssa tuonut teidän perheelle? Varmaan sun appi ja anoppi ihmettelee etteivät sun vanhemmat avusta sun kotileikkejä.

Meillä on ihan sama juttu. Mun miehen sisko saa kaikenlaista vanhemmiltaan mutta mies ei. Ja ei mua ihmetytä. Mun mies pystyy huolehtimaan perheestään kun sitten taas hänen siskonsa perhe elää jatkuvasti kädestä suuhun ja siskon mies on täys luuseri. Mun miehen äiti pyrkii koko ajan suurentelemaan tämän siskon asioita positiiviseen suuntaan, käy kaupassa tälle ja muuta. Jos asiasta sattuu mainitsemaan niin ei kuulemma koskaan ole niin tehnyt:) On vielä toinen sisko joka on vanhapiika. Ei hänkään saa mitään muuta ellei muuttoapuja ja sellaista lasketa, vaikka nekin on mun mielestä ihan hyviä apuja ne. Pystyy itse maksamaan ja hankkimaan elämänsä hänkin.

Vierailija
11/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on biologiaa. Äidit auttavat enemmän tyttärensä perhettä ja lapsia koska ovat aivan varmoja että lapsenlapset ovat hänelle geneettisesti sukua. Näin suvun yhteinen hyvä säilyy geneettisesti sukulaisten kesken ja auttaa heitä elämään paremmin. Pojan lapsista ei voi olla aivan varma.

Vierailija
12/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten tasapuolinen kohtelu kuuluu yleissivistykseen!

Vierailija
13/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:36"]

[/quote]

No oikeastaan sen hyväksyminen, että elämä ei ole tasapuolista ja oikeudenmukaista, ja että anoppi saa törsätä rahansa ja omaisuutensa ihan kuinka haluaa, on sitä yleissivistystä!

Vierailija
14/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu kelle anoppi niitä lahjojaan tai hopeitaan antaa?! Et sä voi vaatia, että yhyy yhyy me halutaan saman verran rahaa mitä muutkin saa. Anopin rahat. Ei sun.

Vierailija
15/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosii. Appivanhemmat pitävät reilusti suosikkeja. Reppanoita ja kovaäänisimpiä tuetaan. Asiansa aina hyvin hoitanut, vastuullinen ja vanhempiaan auttava ei saa kuin hyvän mielen ja vanhempien kehaisun, miten hyvin se on aina kaiken klaarannut.

Omat vanhempani ovat todella tasapuolisia. Olen siihen valtavan tyytyväinen.

Vierailija
16/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi saa käyttää rahansa ihan niinkuin haluaa, ei kerta kaikkiaan kuulu sinulle. Vaikuttaa siltä, että et sinä ole miehesi puolesta huolissasi, siis siitä, että kohtelu ei ole tasapuolista. Kun sinun mielestäsi rahat kuuluisivat sinulle :D.

Miehelläni on veli, jonka vaimo laittaa mieheni vanhemmat maksamaan aina kaiken. Kun appivanhemmat ovat siellä yökylässä (asuvat pitkän matkan päässä toisistaan), niin siellä ei tarjota edes ruokaa, kun vaimo olettaa, että heidät viedään ulos syömään. Heidän lapsensakin on samanlainen, aina pummaamassa jotain, kun menevät mummolaan. Röyhkeys pöyristyttää. Itse en IKINÄ laittaisi Pekkaa ja Maijaa maksamaan.

Vierailija
17/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa erikoinen miniä, kun anopin omalle lapselleen antamat lahjat tai rahat kuuluvat sinulle. Korkeintaan ne kuuluvat miehellesi ja silloinkin vasta anopin kuoltua ja perintöä jaettaessa - siihen sinulla ei ole osaa eikä arpaa. Joten paras vaan niellä kiukku ja kateus.

Vierailija
18/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensähän se on niin että se mitä itse ollaan saatu, tuntuu aina vähäisemmältä kuin mitä se toinen on saanut :)

Ja todellakin, ei ole sinun asia vahtia anopin rahoja. NE on edelleen sen anopin rahoja, pyyhkikööt vaikka hanurinsa niillä

Vierailija
19/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisko tämä aloitus olla kuitenkin provo? Eikai kukaan oikeesti noin tyhmä ja ahne ole? Tai no, moneen junaanhan meitä täällä on. 

Vierailija
20/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu!

Kyllä se on yksilön vapaus päättää mitä omaisuudellaan tekee! 

Ei voi elää niin että tekee päätöksen pohtien mitä toiset tästä nyt ajattelee ja ettei vaan nyt kukaan pahastu; varsinkaan se pojan vaimo ;)

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:36"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän