Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä poistaisit äitiyspakkauksesta?

Vierailija
16.05.2013 |

Kela saattaa joutua karsimaan sisältöä, jos eivät saa lisää rahaa valtiolta. Mitä sinä karsisit pakkauksesta?

Meillä ei käytetty pakkausta sänkynä, eli patja meni roskiin. Myös toppapuku oli niin oudon mallinen, ettei sopinut vauvalle ollenkaan. Jäi käyttämättä. Vaatteita käytin oikeastaan kaikkia.

Tässä linkki Aamulehden uutiseen:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194813645237/artikkeli/kela+voi+joutua+pienentamaan+aitiyspakkausta.html

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippahousut.

Vierailija
2/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vaipat pois. Kestot on kalliita ja tasapuolisuuden vuoksi pitää jättää sitten myös kertsit pois.

-Liukuvoide ja kortongit pois.

-Toppapuku on hankala, meillä se ei ole käynyt yhdellekään kolmesta lapsesta vaikka ovat syntyneet eri vuodenaikoina ja olisi luullut, että edes jollekin olisi mennyt. Sitä paitsi sillä makuupussilla pääsee jo pitkälle.

-Tosiaan se pakkauksen patja on ihan älytön, kai nykyaikana jokaisella on mahdollisuus lapselleen hankkia sänky, ettei tarvitse pahvilaatikossa nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko paketin voisi lopettaa, siitä kun ei tunnu ketään nykymamma olevan kiitollinen :(

Aina saa lukea valituksia äitiyspaketsita :(

Ihmiset on niin tottuneita, että kaikki saadaan ilmatteeksi ja mitään ei arvosteta..kaikki kuuluu mulle mulle ja mulle....

eli pois koko paketin jako, samoin sen korvaavan rahan antaminen !

säästyy nekin rahat muuuuhun tärkeämpään.

Kyllä itse olen äiti ja olin aikoinaan aivan onnellinen ja ihastunut äitiyspakettiin, odotin pakettia kuinkuuta nousevaa..kun vihdoin sain sen , niin ihastelin ja hypistelin kaikkia sen sisäsltöä, myös  kaikille esittelin miten ihania siellä on kaikki :) Tuolloin kaikki tuttavani, jotka raskaana olivat , nii kutsuivat aina kylään kaikki kaverti katsomaan äitiyspakteetia ja ihasteltiin porukalla :)

niin on ihmiset muuttuneet... ei nykymammat osaa arvostaa, valittavat ja vaativat vain kaiken aikaa.

Vierailija
4/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit ja yösiteet jättäisin pois. Purulelun myös.

Puolustaisin niitä kestovaippoja - minusta on hyvä että ne ovat siellä muistuttamassa vanhempia että kertavaipoille on rahaa ja luontoa säästäviä vaihtoehtoja. Tosin yksi kestovaippa pakkauksessa riittäisi, pitäähän niitä kuitenkin ostaa lisää jos tahtoo kestovaippoja käyttää.

Vierailija
5/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppapuku oli turha, lähinnä se oli oikean kokoinen väärään vuodenaikaan. Lisäksi materiaali jotain mikrokuitua, joten yksi puklu olisi imeytynyt kivasti kankaaseen.

Ja mitä siihen laatikkoon itseensä tulee, sen sänkyideahan on siinä, että kun vauva on ihan vastasyntynyt pienempi peti luo turvallisemman tunteen. Onhan vauva tottunut olemaan aika tiiviisti äidin kylkiluita vasten. Eli mulla oli laatikko laitettuna ekat viikot pinnasänkyyn ja kun vauva oli kasvanut isommaksi, otin laatikon pois ja paapero jatkoi uniaan omassa sängyssään.

Nykyään jokaisen lapseni äitiyspakkauksessa on jokaisen lapsen ne suloisimmat ja parhaiten säilyneet vauvavaatteet odottamassa jos ikinä niille olisi mitään käyttöä. Tai edes hypistelyä :)

Vierailija
6/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-toppapuku (ketjussa on jo perusteltu miksi)

-siteet

-kortsut

-liukuvoide

-purulelu

Vierailija
7/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois toppapuku (ei sopinut meillä kenellekään kolmesta vauvasta, oli aina vääränkokoinen väärään aikaan vuodesta ja käyttävättä jäi), vaipat, siteet, liukuvoide.

Vierailija
8/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ymmärtänyt että se sänkylaatikon juju on juuri siinä että se laitetaan pinnasänkyyn alussa kun vauva on ihan pikkainen vielä ja tuntee olonsa turvallisemmaksi "ahtaammassa" tilassa.

Meillä toppapuku oli sopiva vasta n. 1,5-vuotiaana, ei se oikein lumileikkeihin soveltunut.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 09:20"]

Toppapuku oli turha, lähinnä se oli oikean kokoinen väärään vuodenaikaan. Lisäksi materiaali jotain mikrokuitua, joten yksi puklu olisi imeytynyt kivasti kankaaseen.

Ja mitä siihen laatikkoon itseensä tulee, sen sänkyideahan on siinä, että kun vauva on ihan vastasyntynyt pienempi peti luo turvallisemman tunteen. Onhan vauva tottunut olemaan aika tiiviisti äidin kylkiluita vasten. Eli mulla oli laatikko laitettuna ekat viikot pinnasänkyyn ja kun vauva oli kasvanut isommaksi, otin laatikon pois ja paapero jatkoi uniaan omassa sängyssään.

Nykyään jokaisen lapseni äitiyspakkauksessa on jokaisen lapsen ne suloisimmat ja parhaiten säilyneet vauvavaatteet odottamassa jos ikinä niille olisi mitään käyttöä. Tai edes hypistelyä :)

[/quote]

Vierailija
9/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pakkauksen voisi lopettaa! Ihan oikeasti se on aivan turha. Vaatteita on niin ihana hipistellä ei vielä riitä perusteluksi miksi ihmeessä moista kuuluisi jakaa. Vähävaraiset voisivat saada jonkun vauva-avustuksen. Kirppikset on täynnä uudenveroista vauvatavaraa, vieläpä paljon kauniimpaa kuin pakkauksessa joten kipinkapin sieltä ostamaan! Niin minäkin teen vaikka en mikään vähävarainen olekaan.

Vierailija
10/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa hyviä nuken patjoja.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 09:05"]

Meillä ei käytetty pakkausta sänkynä, eli patja meni roskiin.

[/quote]

Vierailija
11/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin nyt tämän vuoden pakettia ja vastailen sen mukaan

-villapuku

-kortsut, liukkari,siteet

-potkuhousut 

-patja

Nämä nyt taas niin makuasioita. Oman muksun äitiyspakkauksessa oli naisten kortsukin :D

4, kyllä meillä vielä tänäkin päivänä hypistellään innokkaasti kaveri porukalla, kun jollekin on vauva tulossa :)

Vierailija
12/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jäi nimenomaan ne vaatteet aika vähälle käytölle. Mutta toppapukua ja -pussia ja peittoa käytin kolmella lapsella, ja niitä harsoja. Laatikko on ollut tosi käytännöllinen myöhempinä vuosina säilytyksessä ja kyllä sitä patjaakin johonkin käytettiin, muistaakseni johonkin lattaialla makoiluun ihan pienenä. Mutta ennen kaikkea toivoisin, että ne topatut vaatteet jätettäisiin, jos vaikka sitten niitä normivaatteita ois vähän vähemmän?

Vierailija
13/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se patja on kiva laatikossa. Tuskin palanen vaahtomuovia myöskään paljon maksaa, se ei ehkä ole eka säästökohde :). meillä vauva näytti pinnasängyssä kuin citykanilta keskellä stadionia, varmaan tuntui vauvastakin olo orvolta niin isolla aukiolla, levoton oli sängyssään. Pedattiin sitten laatikkoon peti ja laatikko sänkyyn, johan alkoi yöt sujua!

Haalari on hölmö, on sopiva vain hyvin pienelle osalle vuoden aikana syntyneistä. Toisaalta ymmärrän tarpeen, onhan ne hintavimmasta päästä vaatehankintoja monessa perheessä. Mutta muuttaisin sen toppapussiksi hupun ja hihojen kera. tai sitten niin, että niitä olisi vaikka kahta kokoa, riippuen syntymän ajankohdasta kumpi pakettiin laitettaisiin.

Kestovaipat aivan turhia. Ja tosi kalliita! Harvalla menee käyttöön. Jos on niistä alunperin kiinnostunut, on varmasti ottanut selvää asioista ja sen kokeiluvaipan varmaan voi hankkia itsenäisestikin. Jos taas ei alunperinkään kiinnosta, ei se äitiyspakkauksen vaippa/vaipat varmasti saa myöskään kiinnostumaan. Tilalle mieluummin vaikka iso kasa harsoja, joita taatusti tarvitaan kun puklua pukkaa!

Kummallisen väriset vaatteet pois! Pakkauksessa on monena vuonna ollut todella poikamaisia vaatteita. lähtivät meillä suoraan kierrätykseen, koska malli ja väri oli todella outo tytölle. Miksei voisi olla ihan neutraalia valkoista enemmän? Ne, jotka ovat kiinnostuneita retron keltaisesta, ärtsyn vihreästä jne. voinevat niitä spesiaalivärejä sitten itse hankkia.

Nyt meille tulleessa pakkauksessa oli villahaalari, vanuhaalari ja toppahaalari. Kaikki samaa kokoluokka. Ei mitään järkeä. Niin ja vielä makuupussikin siihen päälle. Näistä ehdottomasti joku haalari pois!

Vierailija
14/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se patja toimi meillä hoitoalustana ja myöhemmin kylmässä alustana ja  nyt jäähallissa peffan alustana. Se on ollut tarpeen monessa. Tosiaan toppapuku ei sopinut ja siitä meni loskat läpi yms. 

Vierailija
15/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsut kun ne on liian pieniä miehelleni

Vierailija
16/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit saisi jättää pois, ei mitään käyttöä vakituisessa parisuhteessa, jäävät laatikon pohjalle.Toppapuku on ok, mutta koko pitäisi olla saajan valittavissa. Usein puku on käyttäjäänsä nähden väärän kokoinen vrt.lapsen syntymän ajankohtaan!

Vierailija
17/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en poistaisi mitään vaan lisäisin mukaan vauvakirjan, johon kirjata muistoja lapsuusajasta. Tosin ymmärrän ettei kaikki sellaista halua tai edes jaksa täytellä.

Vierailija
18/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei patjaa pois! Meillä se on ollut aina tarpeellinen, kun on leikattu siitä sopivan kokoinen ensisänkyyn.

Minä karsisin sisävaatteista, niitä on jäänyt aina käyttämättä. Pari valkoista hyvää kietaisubodyä voisi olla ja alaosia. Sukat ja pikkutumput on kanssa kivat ja makuupussi aivan ehdoton. Nämä ovat tietysti makuasioita, mutta kyllä minua ainakin harmitti kaikki ne, mitä pakkauksesta jäi käyttämättä, kun ei kukaan niitä edes sitten ilmaiseksi halunnut ottaa.

Vierailija
19/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela joutuu varmaan aika pian poistamaan koko pakkauksen. Joten suosittelen jo nyt koko pakkauksen lopettamista. Muualla maailmassa lapset saadaan puettua ja hoidettua ilman ilmaisia pakkauksia!

Sitä paitsi lähinnähän nämä ilmaistuotteet aiheuttavat arvostelua ja kritiikkiä. 

Itse en ole yhtään pakkauksen tuotetta koskaan käyttöön ottanut. Rumia ja epäsopivia. No thanks.

Vierailija
20/55 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuvoide ja kondomit. Kortsujen viesti etenkin tuntuu jotenkin hassulta: tähän maahan ei tartte äitiyspakkausta tarvitsevia enempää (vaikka väkiluku pienenisi eikä ikääntyvistä sukupolvista huolehtimaan ole tarpeeksi nuorta väkeä), koittakaahan nyt muistaa tämä ehkäisy. Eikä se seksi nyt muutenkaan varmaan synnäriltä tullessa heti ole mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä