Miehille (ja miksei seksuaalisesti aktiivisille naisillekin)
Kommentit (93)
Monelle asiat näyttävät olevan itsestäänselviä. Mutta kyllä minuakin kiinnostaa millainen lupa on pätevä.
Olen ollut tilanteessa, missä partneri oli suostuvainen, sanoi haluavansa, voihki nautinnosta, ei todellakaan ollut jähmettynyt, kaikki vaikutti normaslilta ja kiihkeältä. Jälkeenpäinkin sanoi halunneensa.
Kunnes kaksi päivää myöhemmin sanoi, ettei halunnut ja väitti minun raiskanneen.
Joten kertokaa millainen lupa pitää etukäteen saada, että se on pätevä! Pelkkä sana ei riitä, sillä se voi muuttua.
Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Monelle asiat näyttävät olevan itsestäänselviä. Mutta kyllä minuakin kiinnostaa millainen lupa on pätevä.
Olen ollut tilanteessa, missä partneri oli suostuvainen, sanoi haluavansa, voihki nautinnosta, ei todellakaan ollut jähmettynyt, kaikki vaikutti normaslilta ja kiihkeältä. Jälkeenpäinkin sanoi halunneensa.
Kunnes kaksi päivää myöhemmin sanoi, ettei halunnut ja väitti minun raiskanneen.
Joten kertokaa millainen lupa pitää etukäteen saada, että se on pätevä! Pelkkä sana ei riitä, sillä se voi muuttua.
Olen nainen.
Millä todistat ettet painostanut.
Terveellä järjellä ajateltuna kaikki on selvää, lainsäädäntö vain ei aina noudata tervettä järkeä.
Ylinopeutta ei saa ajaa, tämä selvä. Entä jos alkaisit saamaan sakolappuja ja hommasi olisi todistaa ettet ajanut ylinopeutta.
Ehkä kätevintä suostumuksen saatuaan on pyytää kumppania sanomaan turvasana, johon pysäytetään välittömästi toiminta. Vaikka ei olis mitään S/m-kinkyilyä, niin toi turvasanan sopiminen luo molemmille olon, että tämän saa keskeyttää ja siihen on yksinkertainen keino.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kätevintä suostumuksen saatuaan on pyytää kumppania sanomaan turvasana, johon pysäytetään välittömästi toiminta. Vaikka ei olis mitään S/m-kinkyilyä, niin toi turvasanan sopiminen luo molemmille olon, että tämän saa keskeyttää ja siihen on yksinkertainen keino.
Pelkkä ei riittä
Mutta millä todistat ettei niin sanottujos iskee morkkis
Minusta on ihan loistavaa, että suostumusten kysymiseen kannustetaan. Aiemmin pidettiin jotenkin creepynä sitä, että mies aktiivisesti ottaa naisiin yhteyttä ja suoraan ehdottaa seksiä. Nyt se on ei ainoastaan ok vaan kuuminta hottia. Säästyy aikaa, kun ei tarvitse muotosyistä käydä treffeillä vaan voi tiedustella suostumusta suoraan, kun jossain näkee isorintaisen naisen.
Onko tästä nyt tietoa, että tuleeko jokin virallinen mobiiliappi? http://paivanbyrokraatti.com/2018/03/23/suostumus/
Ongelma on dokumentointi. Nainen voi muuttaa mieltään jopa jälkikäteen. Oletteko huomanneet koskaan, että mieli on häilyväinen? Parempi pysyä kaukana, vaikka riski siinäkin on, jos nainen haluaisi ja pakit saatuaan suutuspäissään tekee perättömän ilmiannon.
Onko nyt kuitenkin niin, että suostumuksen katsotaan sisältyvän avoliittoon/avioliittoon? Vai pitääkö omalta vaimoltakin ottaa erillinen suostumus? Mitä jos haluaa aamulla herättää toisen hieman eroottisesti?
Molemminpuolinen luottamus on tärkeää. Ollaan poikaystävän kanssa tehty niin, että aina ennen viikonloppua kumpikin siirtää 10 euroa toisen tilille ja laittaa tiedonantokohtaan esimerkiksi ”suostun seksiin kanssasi 24.-27.7”. Silloin uskaltaa panna menemään, pankin tilitiedothan eivät katoa mihinkään. Eikä maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika hyvä kysymys, jos suostumusta pitää kysyä.
Ekaa kertaa kun mies ja nainen keskenään päätyy sänkyyn, niin yleensä ei puhuta mitään. Ainoa puhe on naisen aah, aah kun kaulaa suutelee, siitä sitten luonnollisesti seksiin....
Suostumus pitää saada! Yrittäkää nyt ymmärtää! Niin sanoo laki kirja nykyään!
Ei riitä että olettaa toisen reaktiosta, olettama voi olla väärin!Pitää toisen sanoa kyllä haluan seksiä selvällä suomen kielellä!
Tämä on kyllä aika huolestuttavaa. Olen harrastanut seksiä joitakin kertoja, mutta kertaakaan ei ole ollut mitään virallista suostumusta.
Mitä jos jonpikumpi osapuoli on vaikkapa 17-vuotias? Holhooja allekirjoittaa suostumuksen??
Suutelimme kiihkeästi
Ei riitä, hän saattoi käyttää kieltä pelosta.