Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen täysavuttomuus lastenhoidossa ärsyttää!

Vierailija
15.05.2013 |

Meillä kaksi lasta 1 ja 3v. Ovat villejä ja energisiä ja tappelevat keskenään, joskus myös leikkivät nätisti. Hoidan heitä kotona 7 pv. viikossa ja mies on 7pv. viikossa töissä. Kerran viikossa haluaisin käydä jumpassa joka kestää matkoineen 1.5 tuntia. Mutta melkein joka kerta kun lähden vaikuttaa siltä että täällä vallitsee täyskaaos silloin kun olen poissa ja melkein joka toinen kertaa soittaa mut sieltä kotiin kun esim. esikoinen on purrut taaperoa ja mies vaan huutaa ja panikoi ja lapset itkee. Esikoinen on usein aggressiivinen siskoaan kohtaan kun mies hoitaa heitä. No enhän siinä vaiheessa mistään jumpasta voi nauttia ja kotiin vaan. Huoh.  Minusta naurettavaa että aikuinen ei osaa kontrolloida tilannetta kahden pienen lapsen kanssa. Mitä mieltä olette, pitääkö minun sitten olla kotona 24t. päivässä eikä koskaan mennä mihinkään vai jättää lapset ja mies ja antaa kaaoksen ja turvattomuuden vallita sillä aikaa kun olen jumpassa ja toivoa että oppii? Ollaan kyllä keskusteltu tavoista toimia ja siitä kuinka tärkeä henkireikä tämä 1 tunti minulle on mutta kun tuntuu siltä että ei nyt vaan osaa sisäistää näitä ohjeita. Olen väsynyt. :(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun sun olisi pitänyt antaa miehelle lastenhoitovastuuta päivästä nolla alkaen.

Hankala noita opittuja rutiineja on lähteä myöhemmin muuttamaan.

Vierailija
2/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaat puhelimeen siellä jumpassa? "Unohda" luuri kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu. Kyllä se mies pärjää niiden kanssa, oikeastaan luulen että toi soittaminen sulle pienimmistäkin asioista vaa sotkee tilannetta entisestään. Oletko sanonut, että hänen pitää ilmoittaa sinulle tuollaisista pikkuasioista?

Annapa sen hoitaa joskus tuollaiset tilanteet itse. Kyllä ihan varmaan saa pidettyä lapset kurissa niin, etteivät pure toisiaan sairaalakuntoon.

Vierailija
4/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille enempi vastuuta. Vaikka sitten niin että otat toisen lapsen mukaan esim kauppaan, kai se yhden lapsen kanssa sentään pärjää, ainakin ois helpompi harjoitella.. Itse en kyllä suostuis siihen että ukko ois noin paljon töissä. Tai ainakaan en ois tehny lapsia noin pienellä ikäerolla jos kerta miehestä ei oo mitään apua. 

Vierailija
5/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yrittänyt saamaan hänet ottamaan vastuuta mutta on ollut niin paljon töissä ja niin väsynyt tullesaan kotiin että ei jaksa. Mutta väsynyt olen minäkin. Ja jumppa auttaa jaksamaan. Joo, luurin unohdusta olen miettinyt tai pois sulkemista. Mutta sitten huolestuttaa mitä siellä kotona tapahtuu. Kun soittaa niin yleensä mies huutaa ja lapset itkee. Ja en todellakaan ole pyytänyt soitamaan pikkuasioista.

Vierailija
6/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pärjätä taloudellisesti jos mies ei ole töissä noin paljon. Voisihan olla vähemmänkin mutta sitten pitäisi olla sossun asiakkaita ja mies ei siihen suostu. Hyvin olen pärjännyt näiden kanssa ja tiesin alusta asti että tämä tulisi olemaan meidän järjestely mutta on se nyt naurettavaa jos en yhdeksi tunniksi voi jumppaan mennä, puhumattakaan muista tapaamisista, aina pitää ottaa ainakin yksi lapsi mukaan. Pärjää kyllä yhden kanssa, se on se tappelu ja aggressivisuus jota ei ollenkaan siedä vaan mene täyspaniikkiin (tähän on omat lapsuudentrauma syyt).

Vierailija
7/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoa tuollainen mies tarvii. Aikuinen mies panikoi kun 3-vuotias puree 1-vuotiasta? Näytäpä hänelle tämä vastaus: RYHDISTÄYDY HYVÄ MIES, ne ovat pieniä lapsia! Haloo. aikuisen on pysyttävä rauhallisena paljon tiukemmissakin tilanteissa kuin tuo! Jos taapero puree, häntä kielletään napakasti mutta rauhallisesti, otetaan pois tilanteesta ja tarvittaessa estetään fyysisesti vaikka sylissä pitämällä jatkamasta toisen satuttamista. Aikuinen pystyy todellakin estämään pientä lasta kielletystä toiminnasta ilman että kukaan saa traumoja. Lapsen huuto siinä tilanteessa on luonnollista, hän on uhmaikäinen ja protestoi tottakai kun ei saa tahtoaan läpi. Se on kehitysvaihe! Lapselle pitää ilmoittaa selkeästi, mieluiten rauhallisesti, ja tarvittaessa estäen, että pikkusisarusta ei satuteta, piste. Huuto loppuu kyllä aikanaan, ja sitä pikemmin mitä nopeammin hän näkee että aikuinen tarkoittaa mitä sanoo eikä romahda lapsen temppuilusta. 

Vierailija
8/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa siihen puhelimeen. PISTE.

Yksi puolitoistatuntinen ei ole paha rasti kenellekään, joten anna vaan se vastuu isälle, kyllä se oppii olemaan panikoitumatta, kunhan muistat kertoa, että lapsenne ovat villejä myös sinun aikana, eikä vain miehen hoitovuorolla, kuten kirjoitit, ovat villejä ja energisiä, tappelevat paljon... Kasvatusta vaan kehiin myös sinun puolelta vähän enemmän.

Vierailija
9/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa siihen puhelimeen. Olet opettanut miehellesi, että heti kun kotona on tilanne päällä, sinut soitetaan ratkaisemaan asia. Älä vastaa, niin miehen on pakko ratkaista tilanne itse.

Mutta sivuhuomautuksena; jos miehesi on tosiaan töissä 7 päivää viikossa, milloin hän pitää lomaa ja lepää? Ihminen tarvitsee hermojen lepuutusta välillä. Ehkä tuo panikoiminen ja avuttomuus juontuu stressistä ja uupumuksesta. Mies haluaisi hengähtää illalla, mutta lasten tappelu saa sitten pasmat ihan sekaisin. Pidemmän päälle suosittelisin kyllä sitä sossunasiakkuutta... 

Vierailija
10/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samaa mieltä olen. Että todella naurettavaa. Ei kyllä mihinkään hoitoon suostu. Eli suosittelet siis vaan jumppaan lähtemistä ja miehelle pärjäämisen opettelua?

ap

Vierailija
11/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä me ollaan yritetty sanoa. Lopeta se vastaaminen. Jos ne lapset siihen menehtyy, se on sitten jo evoluutiota.

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 09:45"]

No ihan samaa mieltä olen. Että todella naurettavaa. Ei kyllä mihinkään hoitoon suostu. Eli suosittelet siis vaan jumppaan lähtemistä ja miehelle pärjäämisen opettelua?

ap

[/quote]

Vierailija
12/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mies on todella väsynyt ja varmaan uupunutkin. Sossuun ei varmaan tarvi mennä kun ensi vuonna tilanne taas muuttuu kun esikoinen täyttää 4v. ja menee päiväkotiin, minä vuorostani töihin ja mies on lupautunut jäämään vielä vuodeksi kotiin nuoremman kanssa. Varmaan tekee hyvää kaikille. :)

Vierailija
13/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi uskoa. että noin avutonta miestä onkaan. Sano sille miehelle, että aikuinen mies osaa ottaa 3-vuotiaan 1-vuotiaan kimpusta ilman hermoromahdusta. Älä vastaa puhelimeen.

Missä jumpassa muuten muka edes saa vastata puhelimeen kesken tunnin? Puhelimen voi jättää pukukoppiin. Kyllä se mies pärjää lyhyen hetken vaikka lapset huutaisivat yhtä soittoa koko ajan.

Vierailija
14/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 09:55"]

Niin, mies on todella väsynyt ja varmaan uupunutkin. Sossuun ei varmaan tarvi mennä kun ensi vuonna tilanne taas muuttuu kun esikoinen täyttää 4v. ja menee päiväkotiin, minä vuorostani töihin ja mies on lupautunut jäämään vielä vuodeksi kotiin nuoremman kanssa. Varmaan tekee hyvää kaikille. :)

[/quote]

Mitenkähän se pärjää sen pienen kanssa...?

Vierailija
15/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. No se jää nähtäväksi. Kyllä se yleensä yhden kanssa on pärjännyt koko päivänkin jos jossain olen käynyt toisen kanssa. Mutta huom. tämä pieni on silloin uhmaikäinen ... :-I

Vierailija
16/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]Samaa mieltä, että ilmoitat vain että puhelin on jumpan ajan kiinni, tulet kun jumppa loppuu. Mä olen opettanut ja antanut vastuuta miehelleni heti alusta asti, vaikka monesti on tehnyt mieli puuttua, olen antanut sen "räveltää" rauhassa. Nykyään se osaa jo aika hyvin(: Miehille se ei ole niin luontevaa, joten ne joutuu hiukan karaistumaan siihen pärjäämiseen. Varsinkin työpäivän jälkeen ajatellaan helposti, että mies olisi oikeutettu vaan oleskelemaan omissa oloissaan. Mä olen sanonut mun miehelle, että meillä se ei ole mikään meriitti; Mäkin olisin töissä ilman tätä nyyttiä joka päätettiin yhdessä tehdä, ei hän pelkästään mun lapsi ole. Kun sinä saat hiukan happea- varsinkin liikunta edistää äidin hyvinvointia huomattavasti, niin lapsesikin voivat paremmin.

Vierailija
17/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 09:50"]

No sitä me ollaan yritetty sanoa. Lopeta se vastaaminen. Jos ne lapset siihen menehtyy, se on sitten jo evoluutiota.

ap

[/quote]

[/quote]

Ex-mieheni teki samaa viettäessään isäviikonloppua lasten kanssa. Soitti että nyt nää itkee, tuu hakemaan pois. Jossain vaiheessa tuli mitta täyteen ja ilmoitin etten enää aio vastata puheluihin. Jos jotain todella vakavaa tapahtuu, esim että lapsi loukkaa itsensä ja viedään sairaalaan, voi siitä lähettää tekstiviestin ja soitan heti takaisin. 

Vierailija
18/39 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kai sitten teen, ilmoitan että suljen puhelimen ja pärjäile kunnes tulen takaisin. Tänään iltana jumppa, katostaan kuinka käy. :)

Vierailija
19/39 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Eilen lähdin sitten jumppaan ja ilmoitin että puhelin pysyy pois päältä jumpan ajan. Kun tulin kotiin taaperolla oli syvä purujälki naamassa ja mies oli tietenkin panikoinut ja työntänyt esikoisen taaperon päältä ja esikoinen oli lyönyt päänsä johonkin sohvalla lojuvaan leluun. Ei hyvin ollut mennyt ei. :(

Vierailija
20/39 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta ei kannattaisi ainakaan tuollaisen miehen kanssa hankkia lapsia kahden vuoden välein. Oletko varma, ettei miehesi valehtele, mitä tapahtui? Onko mahdollisesti väkivaltainen lapsia kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän