Jos matkustaisit yli 200 kilometrin päähän lomalle, olisitko perillä kaksi vai kolme yötä?
Jos matkustaisit yli 200 kilometrin päähän lomalle, olisitko perillä kaksi vai kolme yötä?
Kommentit (21)
Kolme yötä, koska matka niin pitkä. Kahden yön tapauksessa jäisi vain yksi kokonainen päivä lomailulle ja ne kaksi muuta päivää matkustamiseen.
Olisin mielelläni vähintään kolme tai neljä yötä, mutta miehen veljen vaimo on epämiellyttävä tiukkapipo, eikä niille saa mennä kuin kahdeksi yöksi. Ja sekin aika kiukutellaan. Siis se vaimo kiukuttelee ja osoittaa mieltään.
200km on niin lyhyt matka että päiväseltäänkin voi käydä oikein hyvin.
Riippuu 100% kohteesta. Omien vanhempien luona hermo pettää yleensä about 24 tunnin sisällä joten on yleensä viisainta sopia että ollaan siellä vaan yön yli.
Helsingissä on museoita, huvipuisto, eläintarha, puutarhoja, puistoja, saaristoa ja tapahtumia monelle päivälle. Jossain Vimpelissä (summamutikassa valittu paikkakunta) ei välttämättä löydy viihdykettä samalla tavalla.
200 km ei ole mitään, ei tarvi olla ollenkaan yötä, jos ei välttämättä halua
Itse katson aina taulukosta, jossa on matkan pituus ja kutakin pituutta vastaava aika, paljonko kunkin pituisella matkalla pitää olla perillä. Eikö sinulla ole tuollaista taulukkoa?
Tasan 200,0 km mittaiselle matkalle taulukkoni näyttää aikaa 58 tuntia ja 28 minuuttia. Jos siis saavun kohteeseen aamulla tai aamupäivällä, olen kaksi yötä, mutta jos saavun myöhään illalla, olen kolme yötä. Jos saavun iltapäivällä tai alkuillasta, joudun lähtemään kohteesta keskellä kolmatta yötä.
Riippuu, moneenko hotelliyöhön on varaa. Ei kai kukaan nykyisin yövy toisten ihmisten nurkissa?
Riippuu paikasta, kuten sanottukin jo. Ja joku vähän päälle 200 km ihan päivän reissu yleensä jos ei ole mikään tosi erityinen kohde.
En yhtään yötä yleensä, tuon mittainen reissu (200km tai vähän päälle) hoituu päivässä. Tietty jos on paikka jossa on paljon näkemistä ja tekemistä niin sit sen mukaan. 2-3 yötä sellaisessa paikassa.
No esim kaverin mökille mennessä 2 yötä riittää, kyllä nyt muutenkin tuollainen matka menee viikonloppureissuna ees taas varsikin jos iso osa reittiä olisi motaria. Tosin minulle se menopaluureissu on osa huvia ja harvoin tylsistyn automatkoilla, varsinkaan ratin takana jos radio ja reissukaveri pitää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin mielelläni vähintään kolme tai neljä yötä, mutta miehen veljen vaimo on epämiellyttävä tiukkapipo, eikä niille saa mennä kuin kahdeksi yöksi. Ja sekin aika kiukutellaan. Siis se vaimo kiukuttelee ja osoittaa mieltään.
No en ihmettele. Miksette mene hotelliin? Vai oletteko niin pihejä?
Vierailija kirjoitti:
No esim kaverin mökille mennessä 2 yötä riittää, kyllä nyt muutenkin tuollainen matka menee viikonloppureissuna ees taas varsikin jos iso osa reittiä olisi motaria. Tosin minulle se menopaluureissu on osa huvia ja harvoin tylsistyn automatkoilla, varsinkaan ratin takana jos radio ja reissukaveri pitää seuraa.
200km menee ilman moottoritietäkin kahessa tunnissa...
Vierailija kirjoitti:
Höhlä kysymys. Riippuu lomakohteesta. Jos kaupunkilomalle hotelliin, niin yksi-kaksi yötä. Jos isovanhemmille lasten kanssa niin kaksi-kolme yötä. Jos ystävän luo, niin yhden yön.
Kun ollaan noin lähellä, niin ehdottomasti yöksi kotiin.
Matkustin juuri Pohjois-Pohjanmaalta Turkuun kahdeksi yöksi. Meno- ja tulomatkalla pysähdyin myös Tampereella neljän tunnin ajan.
Kerkesin käydä kahdessa museossa, sekä kahdessa kirkossa (en ole uskonnollinen, mutta kirkot muuten kiinnostavat), istua kahvilassa ja muuten vain vaellella kaupungissa. Sanoisin, että kolme yötä olisi ollut käytännöllisempi, mutta en tällä kertaa siitä kolmannesta halunnut maksaa.
Päiväreissunahan tuo etäisyys tulee helposti kuitattua. Lähtee kotoota aikaseen ja takaspäin myöhään niin ehtii koko päivän seurustella suvun tai kaverin kanssa.
Kuten moni onkin jo kommentoinut, jos haluaa olla vieraisilla yötä niin kohteen mukaan. Joskus riittää yksi yö, joskus kaksi tai kolmekin menee hujauksessa. Itse en tykkää olla kenenkään nurkissa yhtä yötä pitempään oli tilanne mikä tahansa. Nukun todella huonosti muualla kuin omassa sängyssä, tarkoittaa että kahden unettoman yön jälkeen en ole enää kivaa seuraa XDD
Höhlä kysymys. Riippuu lomakohteesta. Jos kaupunkilomalle hotelliin, niin yksi-kaksi yötä. Jos isovanhemmille lasten kanssa niin kaksi-kolme yötä. Jos ystävän luo, niin yhden yön.