Rahapalkka 720 euroa/kk, töitä joka päivä, rikkaan suvun työpaikkailmoitus hämmentää
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006569071.html?ref=rss
Työ on kokoaikatyötä, ja töitä on työnhakuilmoituksen mukaan joka päiväksi. Lisäedellytyksenä on muuttaa samaan omakotitaloon, jossa on oma huone ja täysi ylläpito. Töitä tehdään pääsääntöisesti omakotitalossa mutta joskus myös matkoilla, esimerkiksi kesämökillä.
Verotustietojen mukaan useita miljoonia euroja lähivuosina ansainnut lähisuku tarjoaa hoitotyöstä palkkioksi 1 250 euroa kuukaudessa, josta 530 euroa pidätetään täysihoidon kustannuksiin. Näin varsinaisen rahapalkan osuus on 720 euroa kuukaudessa.
Iäkkään omaisen hoitotyötä. Kuitenkin rehellistä työtä ja nyt tulevassa koronataantumassa ei voi luvata täysin työttömälle valtiokaan oikein mitään ja jopa ruuasta voi tulla uupelo, tuossa myös se täysihoito ja oma huone!
Kommentit (848)
Vierailija kirjoitti:
Joko katsoitte Laihian maltaan FB -sivut?
"Nyt jos koskaan meidän kaikkien ostopäätökset vaikuttavat suomalaiseen työhön ja Suomen pärjäämiseen!
Tuotteemme valmistetaan Laihialla Pohjanmaalla, joten valitsemalla meidät valitset kotimaisen.
Ole osa hyvän ketjua ja osta työtä Suomeen!"
Kannattaa myös katsoa FB:stä yrityksen saama huono arvostelu ja firman kommentti siihen..
Vierailija kirjoitti:
'Palkkio työstä on: 1250€, josta osa on täysihoitoetua. Tämän arvo on 530 €/kk. Täysihoitoetu eli asunnon, ravinnon, valon ja lämmön sisältävän edun arvo on tämä 530 € kuukaudessa yhdessä huoneessa ja loput 720 € on palkkaa. Hyvä tässä yhtälössä on se, että sinulla ei ole mitään omia merkittäviä kulueriä kuten asuminen ja aterioinnit.'
Valon ja lämmön 😂😂😂 tuo kuvaa kyseisen perheen asennoitumista köyhiin ihan täydellisesti.
Ilmoituksessa oli onneksi vihjattu hieman mummelin luonteeseenkin, 'tarkka tavoistaan'.
Valo ja lämpö on sillä toteutettavissa, että työntekijälle annetaan otsalamppu ja lämpökerrasto. Siinä sitä on valoa ja lämpöä kerrakseen.
https://fi-fi.facebook.com/pg/laihianmallas/reviews/?ref=page_internal
Pieni keskutelu aiheesta oikeutetusti...
"Lomat ja lisät maksetaan lakien mukaan". Eli et saa lomarahaa etkä iltalisiä koska niitä ei ole laissa määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Avustat Caritaa selviytymään niissä tehtävissä ja asioissa, jotka hän muuten tekisi itse, mutta ei sairautensa takia siihen pysty.
No työntekijällähän saa kätevästi teetettyä myös koko huushollin siivouksen, ruuanlaiton, pyykkihuollon, pihatyöt, vieraiden kestitsemisen sun muut. Sen kun vaan sanoisi, että kuule kyllä Carita ne hoitaisi jos pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te nyt yliarvioitte voimanne jotta tämä läyhääminen vaikuttaa yhtään mihinkään.
Teitä on parhaimmillaan 2-3, jotka pidätte tätä ketjua ylhäällä.
99,9% ihmisistä ei lue tällaista pa$Kaa täältä.Ootte naurettavia.
Aika sen näyttää... siis, että kyykkääkö tulos. Ihan sama minulle, mutta mielenkiintoista seurata.
Ihan sama kyykkääkö esim. jokunen suomalainen viljelijä.
Sehän ei punavihreää kaupunkilaista kiinnosta, koska ruoka betonikuutioon tulee soijapellolta, jonka tieltä sademetsä on hakattu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te nyt yliarvioitte voimanne jotta tämä läyhääminen vaikuttaa yhtään mihinkään.
Eihän tässä sitten mitään.
P.S. Tiesitkö muuten, että Vauva.fi:n kävijämäärä mitataan sadoissa tuhansissa kävijöissä viikottain. Ja tämä keskustelu on ollut jo monta päivää suosituimpien keskustelujen listalla.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan tarjoamassa ruoassa on myös sellainen ongelma, että ruokaa ei saa itse valita samalla tavalla kuin kotonaan valitsisi. Nirsona syöjänä kokisin tuon isoksi ongelmaksi. Ellei saisi tilata sellaista ruokaa mitä itse söisi jos asuisi kotonaan.
Minä en syö muuta lihaa kuin kalaa enkä käytä maitotuotteita vaan niiden kasvisvastikkeita. Syön kasvispainotteisesti ja terveellisesti, esim. pähkinöitä (ei sis. maapähkinät) ja extra virgine-oliiviöljyä menee päivittäin. Lisäksi ruokani tulee olla gluteenitonta. Kuinkahan halukkaasti nämä laihialaiset ottaisivat ruokavalioni huomioon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sen näyttää... siis, että kyykkääkö tulos. Ihan sama minulle, mutta mielenkiintoista seurata.
Sehän ei punavihreää kaupunkilaista kiinnosta, koska ruoka betonikuutioon tulee soijapellolta, jonka tieltä sademetsä on hakattu.
Haukut nyt väärää puuta.
Asun kyllä Pohjois-Suomessa ja olen lähtöisin maalta, poliittisesti sitoutumaton. Tilanne on vielä korjattavissa. Ilmoittavat julkisesti, että ostavat hoidon hoiva-alan yritykseltä ja maksavat asianmukaisen palkan eikä ole vaateita samassa taloudessa asumisesta. Arvovalinta.
Suomessa ei oikein löydy työpaikkaa, joka tarjoisi rehellisesti kykyihin vastaavaa palkkaa tai palkkiota.
Aina mennään kuten marketissa. Yritetään ostaa mahdollisimman halvalla.
Hyvin pihiä toimintaa. Pedataan itselle reilusti enemmän ja ei jaeta tuottoa tekijöiden kesken. Se on ahneutta.
Tyypillistä on myös pitää alimiehitystä, jolloin työt tehdään ihan varmasti huonosti tai rimaa hipoen.
Tasoa pidetään matalana, kun ei uskalleta olla hyviä. Ei viitsitä maksaa että saavutettaisi laatua.
Sen verran pitää kertoa että jos halvalla ostetaan, niin aina kun silmä välttää, niin halpaa saa ja hyvin kehnolla teholla.
T: taitonsa ja tehonsa tiedostava tekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukut nyt väärää puuta.
Asun kyllä Pohjois-Suomessa ja olen lähtöisin maalta, poliittisesti sitoutumaton. Tilanne on vielä korjattavissa. Ilmoittavat julkisesti, että ostavat hoidon hoiva-alan yritykseltä ja maksavat asianmukaisen palkan eikä ole vaateita samassa taloudessa asumisesta. Arvovalinta.
Ei tosin enää kokonaan korjattavissa. Hieman paikkailtavissa toki.
Olisivat voineet aika paljon vielä tänään pelastaa, jos olisivat vetäneet tuon katastrofaalisen ilmoituksen kokonaan pois ja pyytäneet nöyrästi anteeksi röyhkeyttään. Sen sijaan eivät korjailleet ilmoituksesta niitä härskimpiä kohtia lainkaan, vaan ainoastaan jemmasivat palkkatiedot ja jättivät esimerkiksi pakollisen työmaalla asumisen ja siitä veloittamisen entiselleen.
Tämähän kertoo karua kieltään kyseisten ilmoittajien arvomaailmasta ja sitä kylmääkin kylmempää totuutta ei voi enää millään pois pyyhkiä. Eli myöhäistä rypistää kun on jo housuissa.
Hyi miten oksettavia otuksia nämä Kosket, en aio ostaa mitään heidän tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan tarjoamassa ruoassa on myös sellainen ongelma, että ruokaa ei saa itse valita samalla tavalla kuin kotonaan valitsisi. Nirsona syöjänä kokisin tuon isoksi ongelmaksi. Ellei saisi tilata sellaista ruokaa mitä itse söisi jos asuisi kotonaan.
Minä en syö muuta lihaa kuin kalaa enkä käytä maitotuotteita vaan niiden kasvisvastikkeita. Syön kasvispainotteisesti ja terveellisesti, esim. pähkinöitä (ei sis. maapähkinät) ja extra virgine-oliiviöljyä menee päivittäin. Lisäksi ruokani tulee olla gluteenitonta. Kuinkahan halukkaasti nämä laihialaiset ottaisivat ruokavalioni huomioon?
Tätä kanssa mietiskelin, että minkä hintaluokan ruokaa työnantaja on valmis kustantamaan täyshoitonsa puitteissa ja kuka tekee päätöksen mitä syödään.
Lähetin työhakemuksen, mutta en ole saanut vastausta. Taitaa heillä olla jo filippiino valittuna.
Orjan makuukarsinan raittiin ilman saannista ja sen riittävyydestä/hinnoittelusta ei mainita mitään. Ehkä niistä sovitaan sitten paikallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustat Caritaa selviytymään niissä tehtävissä ja asioissa, jotka hän muuten tekisi itse, mutta ei sairautensa takia siihen pysty.
No työntekijällähän saa kätevästi teetettyä myös koko huushollin siivouksen, ruuanlaiton, pyykkihuollon, pihatyöt, vieraiden kestitsemisen sun muut. Sen kun vaan sanoisi, että kuule kyllä Carita ne hoitaisi jos pystyisi.
Tulihan se sieltä, tuossa englanninkielisessä ilmoituksessa sanotaan, että:
You will also help her in eating, going out and other daily chores.
No professional degree is requirement to work as personal caregiver/maid in Finland
Varmasti on filippiniläinen orja jo valmiina lähtökuopissa. Ilmoitus täytyy olla 10 pv. julkisessa haussa, lain mukaan. Odotellaan, kun 10pv. on kulunut, niin ilmoitus poistuu ja filippiina piikoo jo Laihialla.
Vierailija kirjoitti:
Lähetin työhakemuksen, mutta en ole saanut vastausta. Taitaa heillä olla jo filippiino valittuna.
Sitten kun se filippiino laihialle ilmestyy, niin ei muuta kuin riistäjältä korvauksia hakemaan laittomasta suomalaisen työntekijän ohittamisesta.