Apua, epäilen lapseni olevan basisti.
Hei
Huomasin tänään viisikuisen poikani tekevän sormillaan sylissä sellaista rapsutusliikettä, jossa sormet ikäänkuin lähenevät tosiaan ja sitten taas aukeavat ilmassa. Ajattelin ylpeänä kuinka taitava poikani onkaan jo noin pienenä.
Sattumalta kuitenkin näin televisiosta vanhan 80-luvun rockvideon, jossa näytettiin lähikuvaa bassoa soittavasta kaverista ja hänen sormien liike vaikutti pelottavan paljon samanlaiselta.
En ole uskaltanut kertoa tästä vielä miehelleni, sillä hän on kitaramiehiä eikä varmaan ottaisi asiaa kovinkaan kevyesti, sillä hänen suurinta hupiaan on basistivitsieen kertominen.
Sitten tuli mieleen, että voisiko tämä olla kuitenkin vain joku heijaste joka häviää itsestään ajan mukana. Olen aivan toivoton. Onko ainoa vaihtosehto teipata sormet yhteen ja toivoa lapsesta edes rumpalia, auttakaa!
Kommentit (144)
No niin! Minä olen niiiiiiin monta kertaa tästä kirjoittanutkin, että ei ole olemassa turvallista rock -rajaa raskausaikana!! RADIO KIINNI, jos välitätte lapsistanne! Yksikin biisi voi huonolla tuurilla johtaa lapsen basismiin. Mutta mammat vähät välittävät neuvolan neuvoista. :-(
Moni myös ylpeilee, kuinka heillä kuunnellaan rock -musiikkia myös lasten läsnäollessa. Muka vaan se yksi-kaksi biisiä ja ollaan niin sivistyneitä. Minä olen nähnyt, mitä se "yksi" biisi oikeasti tarkoittaa: luukutetaan räkä poskella rokkia lasten kuullen koko ilta. Lapset hoitoon, jos on pakko kuunnella sitä rokkia!!!! Vai pitäisikö aikuistua vähän, ennen lasen hankintaa!? Itse jätin rock -musiikin heti pois plussattuani. Imetysaikana minulle väitettiin, että voi kuunnella huoletta pari biisiä, rytmi ei välity rintamaitoon kuin pieninä annoksina, mutta minusta aikuisen ihmisen tulee laittaa lapsi etusijalle ja unohtaa rock pikkulapsiajaksi ainakin.
Lapset altistetaan myös ilma-instrumenttien soiton katselulle aivan liian varhain. Kun lapsi näkee äitinsä vetelevän Smoke on The Wateria kolmatta kertaa putkeen... Miksi pitää hankkia lapsia, jos ei voi olla edes muutamaa vuotta ilman rock -musiikkia???????
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 22:08"]
Muistaakseni tätä voidaan hoitaa lievissä tapauksissa ihan vain ruokavaliolla. Vakava-asteiset tapaukset tuskin selviävät jokapäiväisestä elämästä ilman lääkitystä.
[/quote]
Yleinen harha on se, että basistilapsen voi hoitaa terveeksi kansalaiseksi syöttämällä lapselle kalanmaksaöljyä. Väärin. Se on geeneissä, ei sitä voi parantaa. Oireita toki voi livittää esim huuliharpputerapialla. Jotkut radikaalit kasvattavat nämä geenit omaavat lapset aikuisiksi tynnyrissä, jotta eivät kertaakaan kasvunsa aikana altistu musiikille ja näin ollen bassonsoitollekaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:54"]
Siis ihan oikeesti mitä vittua ihmiset? :DD
[/quote]
Herran siunausta vaan sinulle. Luovu voimasanojen käytöstä, ja elä herran nuhteessa. Taidat olla basisti joka on tällaiseen ketjuun eksynyt. Ei se bassonsoitto ole sinun vikasi! Olet vain altistunut nuorena murrosikäisenä nykynuorison rokkenroll musiikille :( Ja sitten sait kipinän bassonsoittoon. Ja nyt olet hämmentynyt nuorimies, joka häpeää itseään basso piilossa kaapissa.
Heitä basso mäkeen ja mene sunnuntaina kirkkoon, tulee tervehenkistä harrastustoimintaa sinunkin elämään. Tsemppiä!
baptisti lapsi on tuosta seuraava selkeesti pahempi muoto taudista.
Hyvä, että perheessä on koko komppi omasta takaa... :-)
Menkää ajoissa terapiaan. Meidän pojalla aikoinaan oli eräänlaisia pakkoliikeitä ja käheää huutoa vartalojännityksen kera. Setäni epäili, että lapsesta tulee isona kanttori. Ei hän paljoa erehtynytkään, sillä lapsesta tuli punkbändin solisti.
Pahoin pelkään, että menoa tuo on. Olen itse basisti ( joskin kovien terapia-, lääkitys- ja ehdollistamiskuurien jälkeen oppinut jopa vuosien myötä kirjoittamaan ). Olen koittanut pitää basismiani kurissa ja nurkassa lojuvaa bassoa olen lapsille selitellyt lähinnä vähätellen "koristeena".
Erään kerran kuitenkin sorruin ja lätkyttelin oikein kunnon peukkusetin siinä heikkona hetkenäni. Sieltä tuli Stanley Clarkea, Fleaa ja -täytyy tunnustaa- hittipoljennossa ihan Mark Kingiäkin. Noh, ajattelin ettei kukaan sitä huomannut, kunnes paria päivää myöhemmin pieni, viaton, kaksivuotias poikani tuli olohuoneessa vastaan leikkikissa käsissään, lätkytteli sitä peukalollaan ja rallatteli: "pampapamppampam - kato, kissapasso".
Silloin itkin, enkä ole edelleenkään voinut katsoa itseäni peilistä. En ole sitä vielä löytänyt.
Tämä on tosi vakavaa aika sairralta tapukselta vaikuttaa :D
Tänä aamuna oli uutisissa siitä miten basismi on yleistynyt sen myötä kun lääkärit ovat oppineet tunnistamaan potilaissaan mahdollisen basismin. Myös ls-ilmot ovat lisääntyneet naapureiden tekemien lapsiin kohdistuneiden basismi-epäilyjen vuoksi. Sosiaalitoimi onkin varautunut palkkaamalla lisää henkilökuntaa ja tarjoamalla työkykyä ylläpitävää toimintaa henkilökunnalleen. Ihmisiä tahtoivat muistuttaa siitä ettei basismi ole peruste lastensuojelulullisiin toimenpiteisiin. :D
Vitsinä ihan hauska.
Mutta jos oikeasti tekee jotain odottamattomia pakkoliikkeitä niin Incl voi olla paljon vakavampi tauti kuin basisti...
Onks tää av-palsta joku outojen ihmisten keräilykeskus? Mun lähipiirissä ei ole yhtään basistia ja kun olen töissäkin kysellyt, ei nekään tunnista oireita saati sitte että tuntis edes jonkun joka tuntis jonkun basistin. Että vähintään joka toisella on nettotulot yli 7000 euroa kuussa tai että niiden oma tai tutun lapsi on basisti.
HALOO!!! Mä kävin just kattoo tilastoja, ja näitä basisteja on Suomessa yhteensä 187. Nykyään tosi kuka tahansa tuntuu voivan kutsua itseään basistiksi, ainakin täällä av-palstalla. Mut se, että oikeen käden peukalo liikkuu, voi tosiaan olla vaan joku ohimenevä juttu. Ei aina tarvi ajatella pahinta!!!
Sit vielä tää, että lakisääteinen Kelan korvaus annetaan vaan niille, joilla on todettu että ne ei voi mitään sille. Yks mun tuttu on Pohjolan vakuutuslääkäri, ja se vaan huokaisi kun otin tän esille. Vakuutusyhtiöt ei korvaa edes diagnosoidusta basismista. Ja tää mun tuttu lisäsi: Elämäntapabasisteille ei tule mitään korvauksia, mistään.
Voi vetti kun lukee näitä niin hämmästyy välillä että onko kaikilla toi yläkerta kondiksessa. Mulla toistaiseksi koskaan ei tiedä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 22:41"]
Valitettavasti kyseessä lienee perinnöllinen geeni. Olen tehnyt havainnoivaa tutkimusta muutaman vuoden ja huomannut seuraavaa: nörtin ja blondin lapsesta tulee suurella todennäköisyydellä basisti. Jostain luonnon oikusta sitten taas basistin ja blondin lapsesta näyttää tulevan nörttejä. Olisikin mielenkiintoista kuulla, että tuleeko nörtin ja basistin rakkaussuhteesta blondeja..?
[/quote] Monilla nörteillä matikkapää
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:57"]
Ennen kuin miehen kanssa hankkii lapsia pitää AINA testata se mies basistigeenien varalta. Helpoin tapa on kuiskia miehen korvaan "Lemmy, Lemmy, Lemmyyyy" ja katsoa syttyykö silmissä valo. Jos syttyy niin paskat geenit :(
Pettymyksiä tulee jos ei perimää kartoita.
[/quote]
Reps:)
Ole tyytyväinen että jos tulee vain pelkkä basisti niin nou hätä, mutta jos tulee bemarikuski olisin enempi huolissani!
Voih :( Otan osaa
Minun lapsestani tuli rumpali
Basisti on bändin kovin tyyppi, se pääsee kaikkiin bileisiinkin....
Kyllä peli on lopullisesti menetetty, jos noin pienenä jo esiintyy basismin oireita. Nuorena tulee sitten kehiin viina, huumeet ja siveettömät naiset. Poikasi päätyy multiin joko alkoholimyrkytyksen tai yliannostuksen vuoksi jo paljon ennen, kun täyttää 27. Siinä välissä sitten psykoosi ja kannabispiikit.
Mitään ei ole enään tehtävissä.