Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

joutuuko täysi-ikäinen työssäkäyvä lapsesi maksamaan rahaa kotiin?

Vierailija
14.05.2013 |

meillä nyt asia ajankohtainen ja olisi kiva kuulla muiden käytäntöjä

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en lastani riesana ajattelekaan, niin minusta on kohtuullista, että jos kolme perheenjäsentä käy työssä, jokainen kantaa kortensa kekoon (tosin ajattelin laittaa pojalta saamani rahat hänelle säästöön hänen tietämättään). Tämä ei ole vielä ajankohtaista, mutta parin vuoden päästä kun koulu loppuu....

Vierailija
62/65 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suunnitelma kustantaa kaikki lapselle niin kauan kun opiskelee. Pahoin pelkään ettei opinnot peruskoulun jälkeen maistu. Sitten on kyllä etsittävä työtä, palkasta maksettava ainakin 50% suoraan säästötilille. Luulen nimittäin että opinnot jossain vaiheessa kiinnostaa, ja silloin ei välttämättä ole enää luonnollista elättää aikuista lasta.

Ollaan myös kerätty pesämunaa lapsille, mutta esikoisen suhteen alkaa vaikuttaa että opintoja voidaan tukea vasta pitkän ajan kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin eroni jälkeen vuoden verran vanhempieni luona.

Vastineeksi asumisesta, ruuasta ja auton lainaamisesta hoidin kauppareissut vanhempieni puolesta, tein ruuan koko porukalle ja siivosin. Minun mielestäni järjestely oli hyvä. Minulle ei tullut sellaista oloa että elän toisten loisena, vaikka kolmekymppisenä asuin vanhempieni luona ja pystyin säästämään palkkani siihen että sain hankittua omaan kämppääni kaiken tarpeellisen. Erossa kun kaikki huonekalut, auto yms. olivat jääneet miehelle kun en ollut alkanut tappelemaan niistä. Minun mielestäni on ihan kohtuullista vaatia osallistumaan jollain tavalla, mutta ei välttämättä rahallisesti jos vanhemmilla ei ole mitään rahapulaa.

Vierailija
64/65 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:33"]

No tottakai maksaa osan asumiskuluista ja ruuista jos kerran täysiä päiviä töissä käy. Sellaista se elämä on nimittäin aikuisena. Jos ei huvita maksaa voi muuttaa omilleen. Siinä sitten oppii ettei tilistä jää tuhlausrahaa juuri nimeksikään kun on vuokrat ja laskut maksettu. Asia ei ole meillä ihan vielä ajankohtainen mutta

varmaa on että täysi-ikäistä työssäkäyvää miestä en enää ala elättämään, vaan niinkuin mainoksessa sanotaan: "Mä olen hommani hoitanut jo aikoja sitten!"

[/quote]

Puistatus mikä tyyppi. Huh huh .  et olisi ansainnut lapsia ollenkaan

Vierailija
65/65 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen tilanne, mutta kyllä varmaankin perisin jotakin pikkurahaa. Se on nimittäin ikävä tehdä joka päivä töitä ja laittaa palkka vuokraan, laskuihin ja ruokaan, jos on tottunut siihen että palkalla ostellaan merkkivaatteita ja matkoja. Siinä ehtii nopeasti tulla vääristynyt suhde työntekoon.

Siinähän sitä sitten oltaisiin, ja monet nuoret ovatkin, kun ollaan totuttu ajattelemaan työnteko päivisin = luksuselämä iltaisin, ja sitten muutetaan ypöyksin omilleen makselemaan vessapaperia ja sähkölaskuja - pikavippifirmat kiittävät useaa nuorta siinä elämänvaiheessa.

Tiedän oikeastaan erään henkilön, jonka tytär asui 23-vuotiaaksi asti äitinsä luona, tienasi keskimäärin kaksitonnia kuussa, muttei maksanut pennin hyrrää kuluja - palkka meni vaatteisiin, juhlimiseen, matkusteluun, kavereille tarjoamiseen. Jossakin vaiheessa äiti kyllästyi elättämään tytärtään, ja ilmoitti alkavansa periä tältä vuokraa (asuivat vuokralla). Siinä vaiheessa tytär tuumasi että nyt on aika muuttaa omilleen, ja muuttikin. Elätti itseään vajaan vuoden, valittaen koko ajan miten typerää on raataa niska limassa ja silti joutua elämään vaatimattomasti - kunnes hänellä sitten tuli mitta täyteen, lopetti työt ja alkoi sossupummiksi, jota lienee yhä tänäkin päivänä.