Mies lähti mökille etukäteen kertomatta
Miten reagoisitte jos mies ilman ennakkoilmoitusta lähtee kaverinsa mökille viikonlopuksi ja jättää sinut hoitamaan yhteisiä lapsia? Perjantaina töiden jälkeen haki kamansa ja lähti kertomatta milloin palaa. Tänään lapsi soitti perään niin kuulemma huomenna on tulossa.
Kommentit (94)
Tsiisus. Meillä ei edes ole lapsia mutta raivostuisin silti tuosta ettei puhuta menoista tai edes ilmoiteta etukäteen. Onko hänellä ollut siis aiemmin ollut tapana neuvotella asioista vai onko tämä normaalia käytöstä häneltä?
Ja vaikka yleensä en kannustakaan silmä silmästä -kostoihin, niin nyt todellakin varaat ilmoittamatta ensi viikonlopuksi hotellin tai jonkun kylpyläreissun!!
Huonosti reagoisin. Perheessä ja parisuhteessa ei voi toimia noin, ennaltailmoittamatta ja keskustelematta. Mökkiviikonloppu kavereiden kanssa on ok, mutta siitä pitää infota etukäteen ja varmistaa, että se on puolisolle ja perheelle ok. Sentään nyt heinäkuu eli meidän suomalaisten lomakuu ja kaikenlaisia perheen yhteisiä juttuja tapana silloin tehdä.
Plus en ostellut niistä liikkeistä siksi, ettei ois varaa, vaan sen takia, että en halua enää yhtään lisää roinaa kaappeihin. Varaa ois itsellänikin, ennemminkin en osta siksikään, että kun laitan jotain uusiksi, haluan designerin mukaan suunnittelemaan, ettei taastuu tehtyä hutilstoja :D Ja ihan OMILLA rahoilla, ei miehen. Tai firman.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus. Meillä ei edes ole lapsia mutta raivostuisin silti tuosta ettei puhuta menoista tai edes ilmoiteta etukäteen. Onko hänellä ollut siis aiemmin ollut tapana neuvotella asioista vai onko tämä normaalia käytöstä häneltä?
Ja vaikka yleensä en kannustakaan silmä silmästä -kostoihin, niin nyt todellakin varaat ilmoittamatta ensi viikonlopuksi hotellin tai jonkun kylpyläreissun!!
Ja tällä ap todistaa mitä? Että on kypsä aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
AP kysyy muilta kanoilta, että miten tähän pitää suhtautua? Jos nyt suhtautuisit niin kuin luontevalta tuntuu. Jos ei ole ok sinulle niin möksähdä ja juttele asiasta miehen kanssa. Jos taas on ok niin mikäs siinä sitten on. Kai sitä aikuinen ihminen parista lapsesta selviää, varsinkin jos ikää on jo sen verran, että koulussa ovat.
Kai sä tajuat itsekin että kyse ei ole pärjäämisestä vaan siitä että perheessä on tärkeää neuvotella asioista? Lapset on yhtä paljon ap:n miehen, ei todellakaan ole ok 5 min varoitusajalla lähteä määrittelemättömän pituiselle reissulle ja olettaa että toinen menettää kaiken vapaa-aikansa siksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää että jos kerran tuo on perheessä sopiva tapa toimia niin silloin molemmat voivat toimia niin. Two way street. Mies sai vapaan viikonlopun nyt, on ihan reilua että ap saa ensi viikonlopun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää että jos kerran tuo on perheessä sopiva tapa toimia niin silloin molemmat voivat toimia niin. Two way street. Mies sai vapaan viikonlopun nyt, on ihan reilua että ap saa ensi viikonlopun.
Eli todistaa kypsyytensä tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP kysyy muilta kanoilta, että miten tähän pitää suhtautua? Jos nyt suhtautuisit niin kuin luontevalta tuntuu. Jos ei ole ok sinulle niin möksähdä ja juttele asiasta miehen kanssa. Jos taas on ok niin mikäs siinä sitten on. Kai sitä aikuinen ihminen parista lapsesta selviää, varsinkin jos ikää on jo sen verran, että koulussa ovat.
Kai sä tajuat itsekin että kyse ei ole pärjäämisestä vaan siitä että perheessä on tärkeää neuvotella asioista? Lapset on yhtä paljon ap:n miehen, ei todellakaan ole ok 5 min varoitusajalla lähteä määrittelemättömän pituiselle reissulle ja olettaa että toinen menettää kaiken vapaa-aikansa siksi aikaa.
Kyllä meillä vaimo ilmoitti pari vuotta sitten, että lähtee kaverinsa veneelle viikonlopuksi. Ja ihan parin tunnin varoitusajalla. Mikäpäs siinä kun olin muutenkin kotosalla koko viikonlopun niin en kokenut mielestäni vääryyttä.
Ei kävisi mulle, nyt kun on pieniä lapsia. Jos aikoo olla koko viikonlopun poissa, niin viikon varoajalla tahtoisin tiedon tästä.
Just tänään ilmoitin miehelle viikonloppureissustani joka on marraskuussa.
No ei tietenkään ole okei lähteä ilmoittamatta ja kysymättä käykö puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kertooko edes sen, että on kaverin mökillä?
Jos ei kerro mitään, ainoastaan katoaa, niin huolestun. Jos taas kertoo, että menee kaverin mökille, niin asia OK. Kyllä minä osaan lapset hoitaa, ei ole mikään ongelma....eikä mulla ole omaa elämää, ainoa sisältö siihen ovat vajaaälyiset räkänokat.
Mä olinkin eilen pari päivää Helsingissä. Ootko sä ikin ollut? Tuskin?. Kuljetkin varmaan joissain vrockseissa ja n kananpersetukka ja hevonperse. Hesassa oli ihana aurinkotuuli ja kiertelin kaikki Punavuoren pikkuliikkeet meiningillä, että vain ihastelen tavaroita, en osta mitään... oli niin rentouttavaa. Mutta sulla on pari vajaaälyistä kiljuvaa kakaraa seuranasi, onnea vaan! Kaipaatko koskaan aikuisseuraa?Mihin sinua sattuu?
Minulla on kesämökki siinä Punavuoren kupeessa eli kiva kattoterassikaksio, jonne voin koska tahansa mennä jos on semmoinen olo, että haluan kuljeskella Helsingissä. Minulla on myös varaa ostaa niistä pikkuliikkeistä, ei ole pakonomaista tarvetta vain hypistellä. Aikuiskavereita shoppailukierrokselle löytyy myös, ei tavitse tavallasi olla totaalisen yksin.
Lapseni eivät kilju, he ovat hyvää seuraa kenelle tahansa. Jos mies menee kaverin mökille, minä voin mennä lasten kanssa vaikka meidän omalle rantahuvilalle tai sitten ollaan vain kotona. Viikonloppuisin en viihdy Helsingissä, liikaa lupiineja liikenteessä.Ja osaat hoitaa lapset? Läpy läpy. Oikea talouskone, selkeästikin. Miehellesi et voi asetella rajoja, koska se veis fyffenne mennessään.
Mitä ihmeen rajoja aikuiselle pitää asettaa?
Eikä mies erossa veisi minun rahojani minnekään, omansa vain. Hänellä varallisuutta on vähemmän kuin minulla, siksi avioehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe ei ole vankila. Ei ihme, että eroja tulee, kun justiinat kuvittelevat yksin päättävänsä perheen elämästä.
Tuo riippuu paljon siitä minkä verran teillä on tapana kulkea omilla teillään kertomatta puolisolle. Kuulostaa tosin vähän oudolta, olisihan varmaan viimeistään autossa ollut aikaa laittaa tekstari: Moi, menen Peran kanssa mökille, palaan sunnuntaina, pusi.
Teet tietysti miehelle saman tempun niin katsotaan sitten tajuaako miten typerästi toimi. Eli pakkaat laukut valmiiksi ja heti kun mied tulee kotiin otat tavarasi ja lähdet pariksi päiväksi hotelliin kertomatta minne menet ja kuinka pitkäksi aikaa.
Mulle tuossa ei olisi mitään ihmeellistä. Miehen työt ovat ennustamattomat ja olen tottunut siihen, että hän menee, tulee ja matkustaa omien aikataulujensa mukaan. Minä käyn tavallisessa päivätyössä ja hoidan kodin ja lapset. Mies hoitaa silloin, kun on kotona ja silloin voi lähteä vaikka kaupungille tai kaveria tapaamaan. Moni nainen on totaaliyksinhuoltaja ja ei valita eikä varsinkaan uhriudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, ei kaikki välttämättä jaksa enää työviikon jälkeen sitä perhe-elämää koko viikonloppua vaan tarvitsee pienen breakin arkeen.
Ehdotus: älä pariudu tai lisäänny. Ikinä. Vaikka tolla asenteella ei taida kyllä olla pelkoakaan...
Juu, vela olen ja sinkku myös tällä hetkellä. Mutta ymmärrän kyllä miten ihminen voi olla työviikon jälkeen väsynyt. Olen itse nukkunut viime yönä n. 12 tuntia, heräsin iltapäivällä ja join kahvit, palstailin muutaman tunnin ja sitten kävin sohvalle pötkölleen ja nukahdin muutamaksi tunniksi ja nyt yritän jollain tavalla heräillä ja syön vanukasta, lähden kohta käymään syömässä jos sade vähän hellittäisi.
Niin en todellakaan ihmettele jos joku ei jaksa enää sitä lapsiperhehulinaa viikon jälkeen, ei puhettakaan että hankkisin lapsia.
Aah, taas löytyi yksi näitä "I live to work" tapauksia jotka uuvuttavat itsensä töissä. Yhteiskunnassa pitäisi vakavammin puuttua tähän. Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö ja pitkällä tähtäimellä kaikki perustuu siihen. Jokainen joka jättää lapset hankkimatta ei ajattele kuka eläkkeet maksaa.
Vaikka tekisit miten paljon töitä ja olisi hyvä palkka niin siitä huolimatta eläkkeelle jäädessäsi on jälleen vähintään yksi veronmaksaja vähemmän jos lapset jäi sen työuran jalkoihin.
Niitä olemassa olevia eläkerahoja voidaan myös venkslata sijoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kertooko edes sen, että on kaverin mökillä?
Jos ei kerro mitään, ainoastaan katoaa, niin huolestun. Jos taas kertoo, että menee kaverin mökille, niin asia OK. Kyllä minä osaan lapset hoitaa, ei ole mikään ongelma....eikä mulla ole omaa elämää, ainoa sisältö siihen ovat vajaaälyiset räkänokat.
Mä olinkin eilen pari päivää Helsingissä. Ootko sä ikin ollut? Tuskin?. Kuljetkin varmaan joissain vrockseissa ja n kananpersetukka ja hevonperse. Hesassa oli ihana aurinkotuuli ja kiertelin kaikki Punavuoren pikkuliikkeet meiningillä, että vain ihastelen tavaroita, en osta mitään... oli niin rentouttavaa. Mutta sulla on pari vajaaälyistä kiljuvaa kakaraa seuranasi, onnea vaan! Kaipaatko koskaan aikuisseuraa?Mihin sinua sattuu?
Minulla on kesämökki siinä Punavuoren kupeessa eli kiva kattoterassikaksio, jonne voin koska tahansa mennä jos on semmoinen olo, että haluan kuljeskella Helsingissä. Minulla on myös varaa ostaa niistä pikkuliikkeistä, ei ole pakonomaista tarvetta vain hypistellä. Aikuiskavereita shoppailukierrokselle löytyy myös, ei tavitse tavallasi olla totaalisen yksin.
Lapseni eivät kilju, he ovat hyvää seuraa kenelle tahansa. Jos mies menee kaverin mökille, minä voin mennä lasten kanssa vaikka meidän omalle rantahuvilalle tai sitten ollaan vain kotona. Viikonloppuisin en viihdy Helsingissä, liikaa lupiineja liikenteessä.Ja osaat hoitaa lapset? Läpy läpy. Oikea talouskone, selkeästikin. Miehellesi et voi asetella rajoja, koska se veis fyffenne mennessään.
Mitä ihmeen rajoja aikuiselle pitää asettaa?
Eikä mies erossa veisi minun rahojani minnekään, omansa vain. Hänellä varallisuutta on vähemmän kuin minulla, siksi avioehto.
Parisuhteen rajoja, tietenkin. Ei ole olemassakaan kuule sellaista parisuhdetta, jossa toiselle käy kaikki. Tai kyse on hyväksikäytöstä ja hallinnasta.
En ilahtuisi, Eikä näin onneksi tee. Meillä on kolme lasta ja harrastuksia ja pelejä viikonloppuisin, viikolla suunnitellaan kuka menee ja minne. Jos mies lähtisikin ex tempore mökkireissulle olisi hirveä säätäminen ja mun pitäs olla parissakin paikassa yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, ei kaikki välttämättä jaksa enää työviikon jälkeen sitä perhe-elämää koko viikonloppua vaan tarvitsee pienen breakin arkeen.
Oletko vähän tyhmä. Mitä jos AP tekisi noin. Kuka hoitaisi lapset.
AP on/oli pakko ottaa vastuu muuten lapset olisi heitteillä.
Vastuuton isä. Pihalle tuollainen kuvotus. Miehet on noin saatanan tyhmiä ettei ne näe kokonaisuutta. Ei tuo tule muuttumaan - valitettavasti.
Itse laitoin pihalle 2 vuoden jäljeen. Ei meinannut lähteä. Onneksi sain ulos.
- Onnellisesti erossä jo 17 vuotta -
Ja osaat hoitaa lapset? Läpy läpy. Oikea talouskone, selkeästikin. Miehellesi et voi asetella rajoja, koska se veis fyffenne mennessään.