Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti mökille etukäteen kertomatta

Vierailija
11.07.2020 |

Miten reagoisitte jos mies ilman ennakkoilmoitusta lähtee kaverinsa mökille viikonlopuksi ja jättää sinut hoitamaan yhteisiä lapsia? Perjantaina töiden jälkeen haki kamansa ja lähti kertomatta milloin palaa. Tänään lapsi soitti perään niin kuulemma huomenna on tulossa.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, ei kaikki välttämättä jaksa enää työviikon jälkeen sitä perhe-elämää koko viikonloppua vaan tarvitsee pienen breakin arkeen.

Oletko vähän tyhmä. Mitä jos AP tekisi noin. Kuka hoitaisi lapset.

AP on/oli pakko ottaa vastuu muuten lapset olisi heitteillä.

Vastuuton isä. Pihalle tuollainen kuvotus. Miehet on noin saatanan tyhmiä ettei ne näe kokonaisuutta. Ei tuo tule muuttumaan - valitettavasti.

Itse laitoin pihalle 2 vuoden jäljeen. Ei meinannut lähteä. Onneksi sain ulos.

- Onnellisesti erossä jo 17 vuotta -

Komppaan.

Vierailija
42/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, ei kaikki välttämättä jaksa enää työviikon jälkeen sitä perhe-elämää koko viikonloppua vaan tarvitsee pienen breakin arkeen.

Oletko vähän tyhmä. Mitä jos AP tekisi noin. Kuka hoitaisi lapset.

AP on/oli pakko ottaa vastuu muuten lapset olisi heitteillä.

Vastuuton isä. Pihalle tuollainen kuvotus. Miehet on noin saatanan tyhmiä ettei ne näe kokonaisuutta. Ei tuo tule muuttumaan - valitettavasti.

Itse laitoin pihalle 2 vuoden jäljeen. Ei meinannut lähteä. Onneksi sain ulos.

- Onnellisesti erossä jo 17 vuotta -

Sama juttu eikä kadulta yhtään. Ei tuollaista jaksa katsoa kovin pitkään.

Erottu jo 15v sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita breikkejä ottavat miehet eivät kuitenkaan ymmärrä, miksi eivät saaneet lasten huoltajuutta eron jälkeen.

Vierailija
44/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kertooko edes sen, että on kaverin mökillä?

Jos ei kerro mitään, ainoastaan katoaa, niin huolestun. Jos taas kertoo, että menee kaverin mökille, niin asia OK. Kyllä minä osaan lapset hoitaa, ei ole mikään ongelma.

...eikä mulla ole omaa elämää, ainoa sisältö siihen ovat vajaaälyiset räkänokat.

Mä olinkin eilen pari päivää Helsingissä. Ootko sä ikin ollut? Tuskin?. Kuljetkin varmaan joissain vrockseissa ja n kananpersetukka ja hevonperse. Hesassa oli ihana aurinkotuuli ja kiertelin kaikki Punavuoren pikkuliikkeet meiningillä, että vain ihastelen tavaroita, en osta mitään... oli niin rentouttavaa. Mutta sulla on pari vajaaälyistä kiljuvaa kakaraa seuranasi, onnea vaan! Kaipaatko koskaan aikuisseuraa?

Miten sä olit eilen pari päivää helsingissä?

Haluaisin itsekkin tietää miten voi päivässä olla pari päivää jossakin kun mulle se aika tuntuu olevan kovin rajallista.

Kaikille ei näköjään ole

Vierailija
45/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kysyy muilta kanoilta, että miten tähän pitää suhtautua? Jos nyt suhtautuisit niin kuin luontevalta tuntuu. Jos ei ole ok sinulle niin möksähdä ja juttele asiasta miehen kanssa. Jos taas on ok niin mikäs siinä sitten on. Kai sitä aikuinen ihminen parista lapsesta selviää, varsinkin jos ikää on jo sen verran, että koulussa ovat.

Lapsia on kolme, joista vanhin ekaluokkalainen. Ja olen viikon töistä ihan helkutin väsynyt ja en todellakaan olisi jaksanut selvitä lapsista yksin tätä viikonloppua, mutta eipä tässä vaihtoehtoja jaeltu. Ap.

Vierailija
46/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin raivona!!

Vierailija
47/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin sinun tulee tehdä. Varaa hotelli ja mene.

Vierailija
48/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kerro mitään, ainoastaan katoaa, niin huolestun. Jos taas kertoo, että menee kaverin mökille, niin asia OK. Kyllä minä osaan lapset hoitaa, ei ole mikään ongelma.

...eikä mulla ole omaa elämää, ainoa sisältö siihen ovat vajaaälyiset räkänokat.

Mä olinkin eilen pari päivää Helsingissä. Ootko sä ikin ollut? Tuskin?. Kuljetkin varmaan joissain vrockseissa ja n kananpersetukka ja hevonperse. Hesassa oli ihana aurinkotuuli ja kiertelin kaikki Punavuoren pikkuliikkeet meiningillä, että vain ihastelen tavaroita, en osta mitään... oli niin rentouttavaa. Mutta sulla on pari vajaaälyistä kiljuvaa kakaraa seuranasi, onnea vaan! Kaipaatko koskaan aikuisseuraa?

Rööperin pikkuliikkeissä kiertely rentouttavaa? Lobotomiastasiko nautit?

Vierailija
49/94 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli menossa.

Jos olisi kysellyt, nainen olisi kieltänyt tai myöntänyt.

Koska mies oli menossa, ei naisen kiellolla tai myönnöllä ollut merkitystä.

Missä ongelma?

Vierailija
50/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli menossa.

Missä ongelma?

Mitä, jos vaimokin oli päättänyt lähteä viikonlopuksi kylpylään? Ongelma on siinä, että jonkun pitäisi huolehtia niistä lapsistakin.

Vierailija
52/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli menossa.

Missä ongelma?

Mitä, jos vaimokin oli päättänyt lähteä viikonlopuksi kylpylään? Ongelma on siinä, että jonkun pitäisi huolehtia niistä lapsistakin.

Oletuksena on että nainen hoitaa.

Höh, mikä ongelma? (Sarkasmia)

Vierailija
53/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää sama mies joka lähti mökkireissulta kesken loman?

Vierailija
54/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita breikkejä ottavat miehet eivät kuitenkaan ymmärrä, miksi eivät saaneet lasten huoltajuutta eron jälkeen.

Oot aika kujalla jos kuvittelet että mieheltä voidaan viedä huoltajuus mökkireissujen takia.

Ei voida viedä vaikka olisi minkälainen tuomari käräjillä

Vierailija
55/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP kysyy muilta kanoilta, että miten tähän pitää suhtautua? Jos nyt suhtautuisit niin kuin luontevalta tuntuu. Jos ei ole ok sinulle niin möksähdä ja juttele asiasta miehen kanssa. Jos taas on ok niin mikäs siinä sitten on. Kai sitä aikuinen ihminen parista lapsesta selviää, varsinkin jos ikää on jo sen verran, että koulussa ovat.

Lapsia on kolme, joista vanhin ekaluokkalainen. Ja olen viikon töistä ihan helkutin väsynyt ja en todellakaan olisi jaksanut selvitä lapsista yksin tätä viikonloppua, mutta eipä tässä vaihtoehtoja jaeltu. Ap.

Ota ero miehestä. Sen jälkeen lapset ovat säännöllisesti hänellä tiettyinä aikoina ja sinä saat myös vetää henkeä viikonloppuisin. Itse en katsoisi tuollaista edes sitä yhtä kertaa. Kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
56/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ero miehestä. Sen jälkeen lapset ovat säännöllisesti hänellä tiettyinä aikoina ja sinä saat myös vetää henkeä viikonloppuisin. Itse en katsoisi tuollaista edes sitä yhtä kertaa. Kiitos, mutta ei kiitos.

Säännöllisesti jos mies ottaa lapsia luokseen. Pakko ei ole ottaa jos ei halua.

Esim jos on mökkireissu niin voi perua vaikka samana päivänä lapsiviikonlopun eikä toisella ole siihen mitään sanomista. Siinähän kiukuttelee sitte turhaan.

Eikä tämä ole mikään syy edes yksinhuoltajuuden hakemiseen eikä sitä niillä perusteilla edes saa. Kokemusta on.

Se on lapsen etu että lapsella on molemmat vanhemmat ja jos etä ei aiheuta vaaraa toiminnallaan lapselle niin ei ole perusteita yksinhuoltajuudelle.

Ja on myös lapsen etu jos sitä ei väkisin viedä etän luokse joka ei sitä juuri nyt halua luokseen ottaa.

Vierailija
57/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa voi pettää monella eri tavalla. Pettämistä ei ole vain toisen ihmissuhteen tai seksisuhteen hankkiminen.

Tuossa on suuri pettäminen tapahtunut. kukaan järkevä ihminen eri ryhdy suhteeseen ja hanki lapsia niin, että voinen voi vian lähteä, ilman sopimatta. Kumpikin on väsynyt, ja mies vain ottaa ja lähtee.

Erohan tuosta tulisi. En hyväksy minkäänlaista luottamuksen pettämistä.

Kyse ei ole siitä, etteikö meidänkin perheessä ole aikuisille järjestetty päivittäin, viikottain ja kuukausittain omaa aikaa, etteikö olisi omia viikonloppureissuja, omia viikon reissujatyömatkoja, harrastuksia, omien ystävien tapaamisia jne. Ne vain sovitaan yhdessä.

Vierailija
58/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinua sattuu?

Minulla on kesämökki siinä Punavuoren kupeessa eli kiva kattoterassikaksio, jonne voin koska tahansa mennä jos on semmoinen olo, että haluan kuljeskella Helsingissä. Minulla on myös varaa ostaa niistä pikkuliikkeistä, ei ole pakonomaista tarvetta vain hypistellä. Aikuiskavereita shoppailukierrokselle löytyy myös, ei tavitse tavallasi olla totaalisen yksin.

Lapseni eivät kilju, he ovat hyvää seuraa kenelle tahansa. Jos mies menee kaverin mökille, minä voin mennä lasten kanssa vaikka meidän omalle rantahuvilalle tai sitten ollaan vain kotona. Viikonloppuisin en viihdy Helsingissä, liikaa lupiineja liikenteessä.

Ja osaat hoitaa lapset? Läpy läpy. Oikea talouskone, selkeästikin. Miehellesi et voi asetella rajoja, koska se veis fyffenne mennessään.

Mitä ihmeen rajoja aikuiselle pitää asettaa?

Eikä mies erossa veisi minun rahojani minnekään, omansa vain. Hänellä varallisuutta on vähemmän kuin minulla, siksi avioehto.

Parisuhteen rajoja, tietenkin. Ei ole olemassakaan kuule sellaista parisuhdetta, jossa toiselle käy kaikki. Tai kyse on hyväksikäytöstä ja hallinnasta.

Minulle sopii ihan hyvin se, että mies lähtee kavereiden kanssa mökille tai vaikka mummolaan korjaamaan saunan kattoa. Ei ole mikään ongelma! Mutta ei tuo tarkoita sitä, että minulle parisuhteessa sopisi ihan kaikki. Parisuhteessakin kannattaa valita taistelunsa ihan kuten lasten kanssa. Pikkujutuista ei kannata nostaa isoa älämölöä, jos kokee ne merkityksettömiksi. Viikonloppu lasten kanssa ei ole minulle ongelma eikä maailmaa kaatava asia, joten miksi ryhtyisin sen takia sotimaan.

Minulla on ihan samat mahdollisuudet lähteä ilman lapsia vaikka viikoksi vaeltamaan. Jos en uskalla sallia miehelle omia päätöksiä, niin sitten joudun luopumaan myös omista valinnoistani. Sitä en halua!

Vierailija
59/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sanonut aina, että ei kiinnosta, en lähde mökille, en jaksa.... miehen on niin paljon helpompi vaan mennä ilman negatiivista kumppaniaan.

Tarkoititko omaa vaimoaan, joka huolehtii yhteisistä lapsista myös viikonloppuna arjen lisäksi?

Vierailija
60/94 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa voi pettää monella eri tavalla. Pettämistä ei ole vain toisen ihmissuhteen tai seksisuhteen hankkiminen.

Tuossa on suuri pettäminen tapahtunut. kukaan järkevä ihminen eri ryhdy suhteeseen ja hanki lapsia niin, että voinen voi vian lähteä, ilman sopimatta. Kumpikin on väsynyt, ja mies vain ottaa ja lähtee.

Erohan tuosta tulisi. En hyväksy minkäänlaista luottamuksen pettämistä.

Kyse ei ole siitä, etteikö meidänkin perheessä ole aikuisille järjestetty päivittäin, viikottain ja kuukausittain omaa aikaa, etteikö olisi omia viikonloppureissuja, omia viikon reissujatyömatkoja, harrastuksia, omien ystävien tapaamisia jne. Ne vain sovitaan yhdessä.

Kiitos tästä viestistä. Mietin että ylireagoinko, kun mietin avioeroa tämän tempun jälkeen. Ei tämä toki se ainut syy ole erota. Vuosien varrella kerääntynyt katkeruutta ja tämä nyt vain katkaisi kamelin selän. Ap.