Mies lähti mökille etukäteen kertomatta
Miten reagoisitte jos mies ilman ennakkoilmoitusta lähtee kaverinsa mökille viikonlopuksi ja jättää sinut hoitamaan yhteisiä lapsia? Perjantaina töiden jälkeen haki kamansa ja lähti kertomatta milloin palaa. Tänään lapsi soitti perään niin kuulemma huomenna on tulossa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, ei kaikki välttämättä jaksa enää työviikon jälkeen sitä perhe-elämää koko viikonloppua vaan tarvitsee pienen breakin arkeen.
Ehdotus: älä pariudu tai lisäänny. Ikinä. Vaikka tolla asenteella ei taida kyllä olla pelkoakaan...
Juu, vela olen ja sinkku myös tällä hetkellä. Mutta ymmärrän kyllä miten ihminen voi olla työviikon jälkeen väsynyt. Olen itse nukkunut viime yönä n. 12 tuntia, heräsin iltapäivällä ja join kahvit, palstailin muutaman tunnin ja sitten kävin sohvalle pötkölleen ja nukahdin muutamaksi tunniksi ja nyt yritän jollain tavalla heräillä ja syön vanukasta, lähden kohta käymään syömässä jos sade vähän hellittäisi.
Niin en todellakaan ihmettele jos joku ei jaksa enää sitä lapsiperhehulinaa viikon jälkeen, ei puhettakaan että hankkisin lapsia.
Pointti tässä olikin, ettei mies kertonut lähtevänsä eikä milloin palaa. Perheellinen ei voi toimia niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keskustelijoista on sitä mieltä, että on ok jos puoliso lähtee välillä jonnekin. Mutta kun tässä ei ole siitä kyse, vaan Ap:n puoliso lähti ilmoittamatta etukäteen! Vai onko sekin tosiaan kaikille ok? Varsinkin lapsiperheissä?
Kyllä mä olisin tosi ihmeissäni jos mun mies vain lähtisi ja jostain matkalta laittaisi viestiä, että on mökille menossa. Mä varmaan alkaisin miettiä, että onko se suuttunut mulle jostakin tai mitä hemmettiä? Ja meillä ei ole edes lapsia.
No ei tietenkään ole ok. Mutta nämä passiivis-agressiiviset minä vien lapset höpinätkin ovat outoja. Eikö noissa perheissä puhuta koskaan mitään mistään? Ihmiset vain menevät js tulevat, oho ero tuli?
Miksi aloittajan pitäisi enää puhua miehen kanssa, kun mieskään ei viitsi edes reissustaan sanoa paria sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP kysyy muilta kanoilta, että miten tähän pitää suhtautua? Jos nyt suhtautuisit niin kuin luontevalta tuntuu. Jos ei ole ok sinulle niin möksähdä ja juttele asiasta miehen kanssa. Jos taas on ok niin mikäs siinä sitten on. Kai sitä aikuinen ihminen parista lapsesta selviää, varsinkin jos ikää on jo sen verran, että koulussa ovat.
Kai sä tajuat itsekin että kyse ei ole pärjäämisestä vaan siitä että perheessä on tärkeää neuvotella asioista? Lapset on yhtä paljon ap:n miehen, ei todellakaan ole ok 5 min varoitusajalla lähteä määrittelemättömän pituiselle reissulle ja olettaa että toinen menettää kaiken vapaa-aikansa siksi aikaa.
Kyllä meillä vaimo ilmoitti pari vuotta sitten, että lähtee kaverinsa veneelle viikonlopuksi. Ja ihan parin tunnin varoitusajalla. Mikäpäs siinä kun olin muutenkin kotosalla koko viikonlopun niin en kokenut mielestäni vääryyttä.
No sun vaimo kuitenkin ilmoitti lähtevänsä. Ap:n mies ei kertonut mitään vaan lähti. Kyllä minusta aika paskamaisesti toimittu.
Ja sä uskot, että tämä on nyt menny 100% AP:n kuvailemalla tavalla? Yleensä tuppaa olemaan liioittelu (ellei valehtelua), jos kokee tulleensa loukatuksi. Itse en nyt täysin purematta niele kaikkea AP:n mainitsemaa.
Ei ole ok eikä kävisi päinsä meidän parisuhteessa. Emme kiellä toisiltamme omia menoja mutta koska kumpikin on yhtä arvokas osa suhdetta ja menot samanarvoisia, ilmoitamme niistä etukäteen ja tarkistamme että toisella ei ole ko ajankohtana mitään suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, ei kaikki välttämättä jaksa enää työviikon jälkeen sitä perhe-elämää koko viikonloppua vaan tarvitsee pienen breakin arkeen.
Ehdotus: älä pariudu tai lisäänny. Ikinä. Vaikka tolla asenteella ei taida kyllä olla pelkoakaan...
Juu, vela olen ja sinkku myös tällä hetkellä. Mutta ymmärrän kyllä miten ihminen voi olla työviikon jälkeen väsynyt. Olen itse nukkunut viime yönä n. 12 tuntia, heräsin iltapäivällä ja join kahvit, palstailin muutaman tunnin ja sitten kävin sohvalle pötkölleen ja nukahdin muutamaksi tunniksi ja nyt yritän jollain tavalla heräillä ja syön vanukasta, lähden kohta käymään syömässä jos sade vähän hellittäisi.
Niin en todellakaan ihmettele jos joku ei jaksa enää sitä lapsiperhehulinaa viikon jälkeen, ei puhettakaan että hankkisin lapsia.
Joillain on jaksamista enemmän kuin sinulla. Olen johtaja ison organisaation johtoryhmässä, taatusti sinua koulutetumpi ja kovapalkkaisempi. Oikein hyvin jaksan hoitaa vaativan työni. JA myös ne ihanat lapseni.
Sinusta vaan ei ole kun et pysty, jaksa etkä viitsi.
Tässä se syy miksen palkkaa veloja.
Vierailija kirjoitti:
Joko mies tuli?
Joo, tuli eikä nyt ollenkaan ymmärrä miten voin olla näin suuttunut. Hänelle kuulemma olisi ollut ihan ok jos minä olisin häipynyt samalla tavalla. Niin varmaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies tuli?
Joo, tuli eikä nyt ollenkaan ymmärrä miten voin olla näin suuttunut. Hänelle kuulemma olisi ollut ihan ok jos minä olisin häipynyt samalla tavalla. Niin varmaan. Ap.
No nyt alat järkkään salaa ittelles tollasta nyt-mä-lähen-enkä-tiedä-koska-tuun-reissua. Katotaan sitten miten käy.
- Pistä miehelle viesti, että lähdet nyt risteilylle ilman lapsia, moido.
- Tee itse sama seuraavana vkl.
- Tee kiva ylläri ja muuta lasten kanssa pois ennenkuin ehtii mökiltä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En reagoisi mitenkään. Salaa alkaisin tehdä järjestelyjä eroa varten. Jos ero vaatisi mm. sen, että minä muuttaisin asunnosta pois, niin alkaisin käymään omia tavaroitani lävitse, ja heittämään turhat pois yms.
Pitäisin listaa siitä, että miten mies lähtee ja tulee ilmoittamatta, ja jättää lasten hoidon minulle. Listaisin neuvolat, koulunkäyntiin liittyvät asiat, ruoanlaitot yms, jotka vain minä olen hoitanut. Tämä sitä varten, että on esittää faktaa siitä, että puoliso ei ole ottanut vastuuta lapsista. Tekisin siis jonkin sortin päiväkirjaa asioista jotka olen hoitanut, ja mies on jättänyt lupauksistaan huolimatta tekemättä. Kerron omille sukulaisille, ja miehen sukulaisille tyynenä mitä mies on taas jättänyt tekemättä. Pyydän sukulaisia apuun, kun mies on taas lähtenyt ilmoittamatta omille teilleen, ja itse pitää päästä lääkäriin yms. Varaisin vaikka yksityiseltä lääkäriajan. Kyllä keski-ikäisessä naisessa on aina sen verran kremppaa, että lääkäriasian saa tehtyä ilman että tekisi tikusta asiaa.
Kun olen käynyt keskustelut asianajajan kanssa, miettinyt mitä haluan avioerossa vaatia, millaiset tapaamisjärjestelyt yms ovat minulle hyväksi, käynyt muutaman kerran terapeutin luona pohtimassa, että mitä todella haluan, ja olen jo vihastani tyyntynyt, niin isken: Avioerohakemus, niin että mies saa sen virallisia reittejä, anomus oikeudelle yhdyselämän lopettamisesta ( mikä se virallinen termi onkaan) ja miehen poismuuttamiselle. Mieshän ei ole osallistunut perhe-elämään, joten lapsille on paras, että että he jäävät asumaan tuttuun kotiin, ja lisäksi heille on paras, että jäävät asumaan kanssani.
Sanallakaan en siis ilmaise, että haen eroa, haluan suhteen loppuvan, ennen kuin se ero tulee. Toki ovat miehen sukulaisetkin jo nähneet, että mies on ihan itse eron aiheuttanut.
Minulle tuo, että mies lähtee ilmoittamatta on viesti siitä, että mies ei halua olla parisuhteessa.
Jonkinlainen voimafantasia?
Lähinnä ihmettelen, miksi et puhu miehesi kanssa? Toisaalta puhut kyllä kymmenien muiden ihmisten kanssa. Tämä tuntuu myös olevan tärkeää, että eron syy osoitetaan koko suvulle. Riippuen toisen osapuolen asenteesta, saattaa hänkin kertoa oman ihan yhtä todellisen version asiasta. Harva sukulainen haluaa olla osana jonkun parisuhteen valtapeliä.
Lähipiirin eroissa en ole koskaan kysynyt kenen syy tämä oli, eihän se kuulu muille.
Parissa erossa lapseton pari erosi ja miehet löysivät uuden kumppanin, jonka kanssa myös lapsia. Yhdessä erossa oli myös lapsia ja isä hoitaa lapsensa hyvin, kuten hoiti parisuhteenkin aikana.
Pohjattomasta katkeruudssta kärsivät yleensä perheen lapset, jotka eivät ole voineet valita kumpaakaan vanhemmustaan.
Miksi puhuisin miehen kanssa. Mieshän on tuollaisella käytöksellä osoittanut, että häntä ei kiinnosta lasten hyvinvointi, häntä ei kiinnosta yhteinen perhe-elämä, häntä ei kiinnosta yhteinen sopiminen. Mies on sanonut silloin suhteen irti puhumatta. Ei ole minun tehtäväni puhua,kun kerran mies on noin voimakkaasti näyttänyt sen, että ei suhteessa ja perheessä halua olla. Puhuminen on halpaa, teot näyttävät lopulta sen, että onko mies sitoutunut parisuhteeseen, toisen huomioon ottamiseen ja perheeseen.
Totta kai kerron syyn, jos tarvitsen apua. Jos mies on tehnyt noin kerran tai kaksi, niin on mitä luultavimpaa, että oharit jatkuvat oli sitten erottu tai ei. On hyvä, että lapsilla on turvaverkko niistä miehenkin sukulaisista. Jos he luulevat, että mies hoitaa hommansa, niin sieltäkään ei tule niin paljon apuja. Kun tietävät, että lapset eivät saa esim. läsnäoloa isältään, niin järkevä setä antaa sitäkin enemmän veljenlapsilleen esim. kalastusretkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies tuli?
Entäs siitä että jos sä olisit myös tehnyt suunnitelmat ilman lapsia samalle viikonlopulle... mitäs siihen sanoo? Hän olis kiltisti jättänyt menemättä mökille...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies tuli?
Kysyitkö mitä sitten tapahtuu, kun kumpikin häipyy yhtäaikaa kertomatta siitä toisilleen? Koska jos ei tiedä toisen menoista noin voi käydä ihan helposti.
Pitkät keskustelut käytiin ja ymmärsi kyllä että pieleen meni nyt. Ottaa vieläkin päähän, joten todennäköisesti mökötän nyt vielä pari päivää ja olen sitten otollisen tilaisuuden tullen juuri niinkin lapsellinen, että teen saman tempun miehelle. Ap.
Ja edelleen olet tuon miehen kanssa syystä että?