Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuom. ihmettelee: Miksi Suomessa haaveillaan koko ajan ulkomaan matkoista?

Vierailija
14.05.2013 |

Surkea sää? Kallis maa? Työelämä paskaa? Ihmiset tympeitä? Vai mikä on hätänä?

Ja lottovoittajat muuttaisi heti pois Suomesta. Ihmeelliseltä kuulostaa jos maa on "paras" maailmassa :)

Minäkin matkustan, mutta työpaikka hyvässä yrityksessä ja arki yleensä on niin mukavaa etten kyllä viikkoa pidempää matkaa halua tehdä. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveillaanko? Mä tykkään matkailla kotimaassakin. Matkailen kyllä myös ulkomailla (ja olen kahdesti asunutkin), mutta harvakseltaan. 

Vierailija
22/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:17"]

Surkea sää? Kallis maa? Työelämä paskaa? Ihmiset tympeitä?

[/quote]

Juuri niin. Missä maassa muuten asut?

[/quote]

Eräässä Keski-Euroopan maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan ulkomaanmatkja ihan vaan itseäni sivistääkseni. Haluan tutustua erilaisiin kulttuureihin ja nähdä nähtävyyksiä "livenä". En pidä Suomea mitenkään paskana maana, enkä haluaisi muuttaa täältä pois. Kolmen vuoden työkomennus Malesiaan on tiedossa tulevaisuudessa, silloin aion kyllä matkustaa sen alueen maissa niin paljon kun vaan työt antaa periksi.

Vierailija
24/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:22"]

Niin..tuntuu ainakin tämän palstan perusteella, että lomamatkat ovat tärkeitä ainakin säiden takia. Meillä on niin, että lämpimien tai kauniiden säiden takia ei tarvitse matkustaa ulkomaille kesäaikaan. Lämmintä kesää kestää täällä kotonakin toukokuusta syyskuun loppupuolelle. Toki muuten tykätään mekin matkustaa. Enemmän kuitenkin tehdään lyhyempiä reissuja - asutaan ihan Keski-Euroopan sydämessä ja joka suuntaan on lyhyt matka :) Suomeen ei tulla tänä kesänä lainkaan.

Talvella sitten saatetaan tehdä pidempi reissu lähinnä Karibian suuntaan ja täällä kotimaassa jokunen lyhyempi laskettelumatka.

[/quote]

Eli toisin sanoen matkustelette itse enemmän kuin Suomessa asuvat keskimäärin? :D

Vierailija
25/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nämä ihmettelevät ulkosuomalaiset asuvat jossain tarkemmin määrittelemättömässä Keski-Euroopan maassa :D

Vierailija
26/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:17"]

Surkea sää? Kallis maa? Työelämä paskaa? Ihmiset tympeitä? Vai mikä on hätänä?

Ja lottovoittajat muuttaisi heti pois Suomesta. Ihmeelliseltä kuulostaa jos maa on "paras" maailmassa :)

Minäkin matkustan, mutta työpaikka hyvässä yrityksessä ja arki yleensä on niin mukavaa etten kyllä viikkoa pidempää matkaa halua tehdä. 

[/quote]

Missä on sanottu että suomi olisi paras maa maailmassa?

t. toinen ulkosuomalainen

[/quote]

Suomessa oli ainakin suuret otsikot jostain Newsweekin tutkimuksesta joku vuosi sitten.

[/quote]

Ja pöljät uskoo johonkin lehtijuttuun??

:=DDDDD

[/quote]

Pöljää on mielestäni se, että kaikki kuitataan sillä, että "Häh, se olis lehtijuttu, ei siihen voi luottaa!"

Se oli Newsweekin tutkimus, jossa vertaili maiden turvallisuutta tms, ei pelkkä lehtijuttu. Mutta on vastaavanlaisia tuloksia julkaiseet muutkin tahot; esim. Rauhansäätiö (The Fund for Peace) sai saman tuloksen ja ihan tuossa pari viikkoa sitten Pelastakaa Lapset julkaisi tutkimuksensa äitien olosuhteista maailmassa ja Suomi oli kuulemma paras maa äideille.  

Vierailija
27/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:29"]

Aina nämä ihmettelevät ulkosuomalaiset asuvat jossain tarkemmin määrittelemättömässä Keski-Euroopan maassa :D

[/quote]

Miksi kertoa palstan räävittäväksi tarkemmin asuinpaikkaansa?

Vierailija
28/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se johtuu siitä että on varaa matkustaa. Rahat aina polttelee taskunpohjalla joten pakko lähteä ulkomaille niitä käyttämään. Ja jos jonkun kakkosasunnon ostaa eteläeuroopasta niin pakko siellä on käydä, vaikka eläkkeellä vasta sitten ehtii olla pidempiä aikoja. 

Vierailija
29/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ulkosuomalainen,

miksi ei saisi haaveilla ja suunnitella? asutko itse paratiisissa, mistä et halua ikinä pois?

minäkin olen ollut viimeiset 14 v ulkomailla, mutta matkustelen koko ajan. suomessakin käyn pari kertaa vuodessa. irtiotot on tärkeitä, vaikka olisi kuinka hyvä duuni ja paras kotimaa.

Vierailija
30/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:30"]

[/quote]

[/quote]

Älä kerro, Kerava on kyllä aika räävitön.

Vierailija
31/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:26"]

Asuinmaassani mm. naapurit ja työkaverit matkustaa maan sisällä mm. vuorille jne.

Ja matkoista ei haaveilla, puhuta ja leuhkitä monta kuukautta ennen kutenb Suomessa niin kuin se olisi joku elämän suurin sisältö, sitten matkalle ja matkan jälkeen Suomeen naama tympeänä töihin odottamaan taas seuraavaa matkaa.

t. ap

[/quote]

Mitäs sinä muka tiedät puheista Suomessa, jos et edes käy täällä? Et mitään. Yhdessä viestissä kerroit matkustelevasi - täh, eikös sun pitänyt kököttää oikein Euroopan sydöämessä :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
32/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Nyt sun täytyy avata tätä logiikkaasi hieman, ei nimittäin auennut mulle yhtään. Eli tuntuisiko susta pahalta, jos ihmiset esim. esittäisivät uudesta kotimaastasi jotain ikäviä väitteitä vai?

Vierailija
33/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole Suomessa asuessani huomannut tuollaista leuhkimista. Päin vastoin, erittäin usein kaveripiirissä ja työpaikalla kävi ilmi, että joku on tyyliin seuraavana päivänä lähdössä reissuun. Itse asun nyt Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset matkustavat ja puhuvat matkoista ihan samalla tavalla kuin Suomessakin. Tosin täällä matkustaminen on helpompaa, kun naapurimaihin voi mennä ihan autolla. 

No joo, vaivauduin nyt vastaamaan tähän trolliin. Ikäerohullu kun on terrorisoinut palstaa viime aikoina niin mietin ihan pari päivää sitten, että ulkosuomalaistrollaaja on ollut kumman hiljaa pidemmän aikaa (tai mä en ainakaan ole nähnyt). No, kas vain, sieltähän se provoilija taas nosti päätään (tai yksi niistä). IHan outoa, että joku joutuu hakemaan elämäänsä sisältöä tällä tavoin. Ja vähän säälittävääkin.

Vierailija
34/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei olekaan pitkään aikaan ollut ulkosuomalainen ihmettelee -provoja!

Vierailija
35/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No älä sinäkään räävi meidän asuinmaatamme. Eikös ihmiset siellä Euroopan sydämessä ole aika sivistymättömiä omissa ympyröissä kökkijöitä.

Vierailija
36/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:31"]

hyvä ulkosuomalainen,

miksi ei saisi haaveilla ja suunnitella? asutko itse paratiisissa, mistä et halua ikinä pois?

minäkin olen ollut viimeiset 14 v ulkomailla, mutta matkustelen koko ajan. suomessakin käyn pari kertaa vuodessa. irtiotot on tärkeitä, vaikka olisi kuinka hyvä duuni ja paras kotimaa.

[/quote]

Asun kyllä paratiisissa, ei tee juurikaan mieli pois. Käyn kyllä Suomessa tapaamassa vanhempiani ja ystäviä.

Vierailija
37/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:33"]

Asuinmaassani mm. naapurit ja työkaverit matkustaa maan sisällä mm. vuorille jne.

Ja matkoista ei haaveilla, puhuta ja leuhkitä monta kuukautta ennen kutenb Suomessa niin kuin se olisi joku elämän suurin sisältö, sitten matkalle ja matkan jälkeen Suomeen naama tympeänä töihin odottamaan taas seuraavaa matkaa.

t. ap

[/quote]

Mitäs sinä muka tiedät puheista Suomessa, jos et edes käy täällä? Et mitään. Yhdessä viestissä kerroit matkustelevasi - täh, eikös sun pitänyt kököttää oikein Euroopan sydöämessä :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

[/quote]

Lyhyitä matkoja ja Suomessa käyn tapaamassa vanhempiani ja ystäviä. Tiedän kyllä Suomen systeemit mitä ne on.

Vierailija
38/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

[/quote]

Ja naapureiden ja työkavereiden perusteella osaat sitten lykätä kaikki maan asukkaat yhteen kategoriaan? Mahtaa olla pieni maa teillä!

Itse olen asunut Saksassa ja Ranskassa isäntäperheissä puoli vuotta sekä ollut Espanjassa ja Kreikassa yhdet kesät couchsurfaamassa. Sen verran tutustuin paikallisiin ihmisiin, että ainakin sen kokemuksen perusteella voin sanoa, että kyllä muuallakin haaveillaan matkailusta ihan samalla lailla. Vaikka miten paratiisissa asuisi, omassa kodissa kullan kalliissa, niin kyllä ihminen haluaa nähdä muitakin paikkoja ja se on ihan luonnollista. Niin sitä oppii myös arvostamaan sitä omaa kotiseutuaan.

Vierailija
39/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi matkustelen koska pidän siitä ja pois en muuttaisi Suomesta jos lottovoitto tulisi vaan rakennuttaisin kunnon linnan perheelleni. Ja matkustelisin edelleen koska haluan nähdä maailmaa.

Vierailija
40/73 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 10:36"]

No joo, vaivauduin nyt vastaamaan tähän trolliin. Ikäerohullu kun on terrorisoinut palstaa viime aikoina niin mietin ihan pari päivää sitten, että ulkosuomalaistrollaaja on ollut kumman hiljaa pidemmän aikaa (tai mä en ainakaan ole nähnyt). No, kas vain, sieltähän se provoilija taas nosti päätään (tai yksi niistä). IHan outoa, että joku joutuu hakemaan elämäänsä sisältöä tällä tavoin. Ja vähän säälittävääkin.

[/quote]

Hei, ei se ole mikään yksi tyyppi, mäkin tein joskus useita "ulkosuomalainen ihmettelee" -avauksia illan aikana. Vedin ne aivan tosi överiksi, mutta silti tulkitsin, että joku vastasi tosissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä