Marimekon kuosin nimi?
Minulla on verhot sellaista Marimekon kangasta, jossa on vaalealla(luennonvalkoisella pohjalla noin sentin mittäisiä ruskeita ja vihreitä "heiniä" - siis vain viivoja sellaisissa noin sentti*sentti nipuissa. Kokonaisväritys on eläväinen beigenruskea. Ihan kaunis ja rauhallinen, eläväinen kangas, mutta ei kovoin "marimekkomainen" - en olisi tunnistanut marimekoksi, ellei kankaan reunassa olisi lukenut niin.
Kuka tietää kuosin nimen?
Kommentit (5)
Kiitos, mutta pikaisen googlaamisen perusteella ei ollut. Tyyli on kyllä vähän sama, mutta tässä ne "heinämäiset" viivat ovat ihan suoria ja ruskeat ja vihreät menevät päällekäin.
Luulen, että kuosi ei enää ole myynnissä.
Se nimi lukee siellä kankaan reunassa siinä missä valmistajakin.
Mulle tulee tuon heinän lisäksi mieleen myös tuuli tai lumimarja, mutta ne ne nyt tuskin on.
Onko ne heinät yhdessä isossa sumpussa? Siis päällekkäin & lomittain muodostaen sellaisen rykelmän?
Jos kankaan reunassa on marimekon logo, pitäisi sen kankaan nimenkin vuosilukuineen siinä samassa rivissä olla...
No sen reunassa olevan logon kanssa ongelma on se, että kyseessä oli verhot ja eilen tein niistä jotain muuta. Olin keskittynyt työhön ja huomioin juuri ja juuri sen marimekon, mutta en tullut katsoneeksi kuosin nimeä. Työn päätteeksi keräsin tilkut - mukaanlukien reunapalat logoteksteineen ja kuosin nimineen - roskikseen. Nyt yön nukuttuani mietin, että olisihan se kuosikin toki ollut kiva tietää.
Joo ha viivat on sumpuissa, päällekäin ja lomittain niin että alla menee beigenruskeita viivoja sumpuissa kahteen suuntaan ja päällä vihreitä sumpussa kolmanteen suuntaan. Ja ehkä tuo käyttämäni sana "heinä" on aika harhaanjohtava. Se oli mun yleismielikuva kankaasta, että siinä on "kuivaa heinikkoa", mutta ei ne oikeasti ole mitään heiniä, sentin mittaisia suoria viivoja vain. Kuovio on siis oikeasti täysin abstrakti, eikä esitä mitään. Vain paljon lyhyitä viivoja ristiin rastiin.
ap
Olisiko Heinä?