Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aspergereiden kuuluu hankkia lapsia

Vierailija
13.05.2013 |

Lievillä autisteilla ja aspergereillä on usein huomattavan korkea älykkyysosamäärä ja/tai jokin kapea kiinnostuksen kohde tai lahjakkuus missä nämä voi oppia todella hyväksi. Oikeissa olosuhteissa kasvaneena ja kouluttautuneena as- ja hfa-henkilö kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi joka menestyy usein huomattavan paljon nt-henkilöitä paremmin.

Aspergereiden kuuluu hankkia lapsia ja lisääntyä mahdollisimman paljon. Ihmiskunta voi paremmin jos näitä on enemmän.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ihan noinkaan, mutta ei kyllä vahingossakaan toisinkaanpäinkään.

Vierailija
2/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan lapsia. Ja minulla on asperger.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin as-ihmiset olisivat todennäköisessti huonoja vanhempia, koska eivät osaa tulkita sanatonta viestintää  ja itsekin ovat ilmeettömiä. Vaikkei lapsilla olisikaan synnynnäintä aspergeriä, heille tulisi siis todennäköisesti opittu as. Autisteista puhumattakaan.

Vierailija
4/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MitesMitenkään sosiaaliset taidot? Niitäkö ei tarvita?

Vierailija
5/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuus ja sosiaaliset taidot evät sovi muutenkaan samaan lauseen. Niin ei oo vakava puute täällä.

Vierailija
6/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, palsta-asperger taas vauhdissa! News flash, mikäli ymmärrät. Joillakin hyvin älykkäillä on as piirteitä, mutta aspergerit eivät ole normaalia älykkäämpiä. Päin vastoin. Minulla itselläni on as piirteitä ja äo on mitattu olevan 151. Kuitenkin jos asperger diagnoosin saaneet laitettaisiin älykkyystestiin, niin huolimatta siitä, että osa joku osa-alue menisi erittäin hyvin, saisivat he enemmän alle, kuin yli sadan tuloksia.

Jauha mieluumin niistä Downeista ja vauvoista.

Vierailija
7/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös asperger ja olen korkeasti koulutettu (3 akateemista tutkintoa, mm. 1 tohtorin tutkinto) ja olen toiminut yliopistolla tutkijana suurimman osan työurastani, missä olen ollut hyvä.

Mutta en missään nimessä suosittelesi aspergeria hankkimaan lapsia, sillä ainakin minulla on ollut sen verran vaikeaa tuo normaalielämä, että lasten hankkiminen olisi sulaa hulluutta. Omaan kyllä ihan hyvät ihmissuhdetaidot, mutta olen perusluonteeltani niin erakko, että normaali perhe-elämä ei käytännössä tulisi koskaan onnistumaan minun kohdallani.

IQ:tani en tiedä, mutta en ole tavannut rehellisesti sanoen koskaan mielestäni henkilöä, joka olisi älyllisesti minua ainakaan identifioitivasti parempi. Ihmiset tuntuvat kovin yksinkertaisilta ja epäloogisilta minun silmissäni. Mutta aspergereissa on myös paljon älyllisiä idiootteja.

Vierailija
8/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 21:26"]

Varsinkin as-ihmiset olisivat todennäköisessti huonoja vanhempia, koska eivät osaa tulkita sanatonta viestintää  ja itsekin ovat ilmeettömiä. Vaikkei lapsilla olisikaan synnynnäintä aspergeriä, heille tulisi siis todennäköisesti opittu as. Autisteista puhumattakaan.

[/quote]

Aspergeriksi ei voi oppia ja as-ihmisillä onkin "tavislapsia". Se joko on tai on. Sen sijaan ongelmat vanhemmuudesta voivat aiheuttaa tunne-elämän häiriöitä, mutta ei autismita tai aspergeria. Se mitä kirjoissa lukee autisteilla tai aspergereilla olevan, on suurella osalla heistä, mutta se on promille, mihin nuo kirjatiedot täydellisesti sopivat. Minulla on lievästi autistinen poika, joka elää normaalia elämää, mutta melkeinpä toivon, että pysyisi poikamiehenä. Hänellä ei ole kyvyttömyyttä tulkita sanatonta viestintää, vaan päinvastoin: Hän on erittäin yliherkkä myös sille asialle. Hän on ihan pienestä pitäen näyttänyt vaistoavan, kuka karsastaa häntä. 

Vierailija
9/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 06:27"]

Minulla on myös asperger ja olen korkeasti koulutettu (3 akateemista tutkintoa, mm. 1 tohtorin tutkinto) ja olen toiminut yliopistolla tutkijana suurimman osan työurastani, missä olen ollut hyvä.

Mutta en missään nimessä suosittelesi aspergeria hankkimaan lapsia, sillä ainakin minulla on ollut sen verran vaikeaa tuo normaalielämä, että lasten hankkiminen olisi sulaa hulluutta. Omaan kyllä ihan hyvät ihmissuhdetaidot, mutta olen perusluonteeltani niin erakko, että normaali perhe-elämä ei käytännössä tulisi koskaan onnistumaan minun kohdallani.

IQ:tani en tiedä, mutta en ole tavannut rehellisesti sanoen koskaan mielestäni henkilöä, joka olisi älyllisesti minua ainakaan identifioitivasti parempi. Ihmiset tuntuvat kovin yksinkertaisilta ja epäloogisilta minun silmissäni. Mutta aspergereissa on myös paljon älyllisiä idiootteja.

[/quote]

Ja koitas arvata miltä sä vaikutat muiden silmissä? Niinpä.

Mä saatan jopa tuntea sut. Vähän olet sellaisen hyväntahtoisen naureskelun kohde kaikessa tohinassasi älyllisistä asioista, mutta sitten ihan pienetkin vitsit, tilannekomiikka jne. menee ohi tosi helposti. Ja ne mitkä huomaat, huomaat on jo sitten niin övereitä jo valmiiksi, että muut lähinnä hyväntahtoisesti sua auttaa nauramalla mukana.

Et myöskään tajua koska loukkaat. Ja se into siihen älylliseen kilvoitteluun, ehkä se on sitä muiden puutteiden kompensaatiota. Mutta ei muut vaan aina jaksa sitä.

Vierailija
10/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 06:51"]

[/quote]

Mä saatan jopa tuntea sut. Vähän olet sellaisen hyväntahtoisen naureskelun kohde kaikessa tohinassasi älyllisistä asioista, mutta sitten ihan pienetkin vitsit, tilannekomiikka jne. menee ohi tosi helposti. Ja ne mitkä huomaat, huomaat on jo sitten niin övereitä jo valmiiksi, että muut lähinnä hyväntahtoisesti sua auttaa nauramalla mukana.

Et myöskään tajua koska loukkaat. Ja se into siihen älylliseen kilvoitteluun, ehkä se on sitä muiden puutteiden kompensaatiota. Mutta ei muut vaan aina jaksa sitä.

[/quote]

Miksi yrität pistävää ivaa käyttää aspergeriin, koska menee ohi kuitenkin? Ei kovin fiksua...

Vierailija
11/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 06:51"]

[/quote]

[/quote]

No jaa. En tunnistanut itseäni siitä, mitä sanoit. Kuten totesin, olen epäsosiaalinen enkä tarvitse aktiivista sosiaalista elämää, koska koen sen stressaavaksi. 

Olen perusluonteeltani tosikko, myönnän sen. Mutta en sanoisi, että en ymmärtäisi esim. tilannehuumoria, sillä suosikkiohjelmiani tv:ssä ovat juuri tuollaiset tilannekomediaan perustuvat sitcomit.

Lisäksi en mielestäni ole koskaan kilvoitellut kenenkään kanssa juuri missään ja se, että teen mitä teen eli ajattelutyötä johtuu siitä, että pidän siitä. Ei minua todellisuudessa kiinnosta mitä muut ajattelevat minusta.

Vierailija
12/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksilla on tosiaan vaikea ymmärtää, että jos as sanoo, ettei oikein ole samantasoista porukkaa lähistöllä, niin kyse ei tosiaan ole kilvoittelusta. Se on toteamus siinä missä joku "kaunis ilma tänään". Siksi nuo yritykset loukata ovat surkuhupaisia, koska niillä ei ole mitään tehoa. 

Vierailija
13/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitää vielä lisätä vastauksena numerolle 10: "me naureksellaan"... eli koko sakki on jämähtänyt henkisesti yläasteikäisten koulukiusaajien tasolle? 'Fiksut ihmiset jättää naureskelmatta ja antaa muiden ihmisten olla rauhassa sellaisia kuin on. Tuskinpa tuosta ihmisestäs teille mitään haittaa on, saatte vain naureskelemalla nostettua itsetuntoanne lapsellisella tavalla. 

minä en ole asperger, ainakaan myönnä, mutta suvussa on. Tässä nyt kiusaajaluonne näkee herkkähipiäisyyden sukulaisen takia...kiusaaja löytää aina syyn typerälle käytökselleen muista. Kymppi, olet kiusaaja eikä mikään oikeuta sellaiseen käytökseen. 

Vierailija
14/21 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisten ihmisen olisi syytä muistaa, että aspergeissa on monenlaisia ihmisiä. On olemassa hyväntasoisia aspergereita ja heikompia aspergereita.

Jopa hyväntasoiselle aspergerille, jolla usein on selkeää erityislahjakkuuta, elämä on tyypillisesti hankalaa. Puhumattakaan heikompitasoisista aspergereista.

Aspergereissa on myös ärsyttäviä tapauksia, jotka kokevat olevansa taviksia parempia ihmisiä. 

Vierailija
15/21 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Aspergerit ovat useimmiten ihan normaaliälyisiä, he vain paneutuvat kiinnostuksenkohteisiinsa niin intensiivisesti ja yksityiskohtaisesti, että tietävät niistä niin paljon.

Vierailija
16/21 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 07:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 06:59"]

Mitä tutkintoja sulla on?

[/quote]

Mulla on diplomi-insinöörin ja tekniikan tohtorin tutkinnot Teknillisestä korkeakoulusta ja tämän lisäksi vielä yliopistolta luonnontieteiden kandidaatin tutkinto. 

Olen siis suuntautunut opinnoissa kuten monet muutkin aspergerit eli kovien tieteiden pariin.

[/quote]

[/quote]

Eihän tuosta tule kuin kaksi tutkintoa, ellet sitten ole tekniikan tohtori siltä TKK:n ainoalta osastolta (silloin kun oli vielä TKK), jolla suoritettu tekniikan tohtorin tutkinto olisi väistämättä kokonaan eri tutkinto kuin diplomi-insinöörin tutkinnon jatko-opintoja. Muuten kyseessä olisi saman alan jatko-opinnot, vai kuinka? Korjaapas jos on vielä jokin viritelmä josta en ole tietoinen.

(Haistaa provon, valitettavasti, muuten olisi mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia enemmänkin)

t. entinen teekkari

Vierailija
17/21 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä jatkuvasti herjataan Aspbergerin perhettä? Pitääkö heistä vielä aloittaa monta ketjua??! Jos minä olisin joku heistä niin tekisin tutkintapyynnön ja herjaussyytteen näistä perättömistä ketjuista!

Vierailija
18/21 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perättömät ketjut varmaan ovatkin rikos? Sairaitahan nämä erityisihmiset ovat. Ennen heitä kutsuttiin ihan vaan vajakeiksi, hulluiksi, kaheleiksi ja mitä lie. Nyt he ovat erityislapsia ja -henkilöitä.

Vierailija
19/21 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
20/21 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 06:59"]

[/quote]

Mulla on diplomi-insinöörin ja tekniikan tohtorin tutkinnot Teknillisestä korkeakoulusta ja tämän lisäksi vielä yliopistolta luonnontieteiden kandidaatin tutkinto. 

Olen siis suuntautunut opinnoissa kuten monet muutkin aspergerit eli kovien tieteiden pariin.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän