Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle huomautellaan eikö olisi aika leikata pitkät

Vierailija
11.07.2020 |

hiukset kun ikää 50v. Onko se(kin) ikäkysymys.
Ei ole hapsottava siimatukka.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ovat. Pidä huolta ihanista kutreistasi =)

Vierailija
2/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niin on huomautellut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna huomatella. Ikä ei ole ikinä syy leikata hiuksia eikä varsinkaan kananperseiden letkautukset.

Vierailija
4/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit lähinnä. Ja kiinnikin pitäisi aina kuulemma pitää kun on epäsiistin näköistä muuten. Ikäni ollut pitkät hiukset ja on vastakin.

Vierailija
5/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No leikkaa vain, jos pitää asiaa noin tosissaan miettiä. Kuten kaikessa muussakin varmaan yrität miellyttää niitä arvostelijoita.

Ja sitten ehkä hetken päästä purat pahan mielesi niihin "kapinallisiin", jotka eivät tuollaisista säännöistä piittaa?

Kun siis se arvostelu aiheutti sinussa häpeäntunteen, jonka seurauksena alistuit heidän mielipiteeseensä ja se aiheutti katkeruutta. Se katkeruus sitten purkautuu kateutena ja vihana niitä kohtaan, jotka kehtaavatkin pitää pitkiä hiuksia. Kun siis alistuihan sinäkin häpeän uhalla leikkauttamaan hiuksesi. Alistuit vihalle, joten kykenet muihinkin vain kohdistamaan sitä saamaasi eli vihaa.

Toinen vaihtoehto olisi olla piittaamatta arvostelijoista ja sen voimalla voisit ehkä olla armollisempi muitakin kohtaan?

Vierailija
6/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauta pirtsakka ja sopivan räväkkä kirkkaanpunainen violettiraitainen kananpersetukka. Olen varma, että kaikki iäkkäämmät naiset kehuvat sinua kilpaa.

Vierailija
7/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teet? Jos kokkaat tai olet muuten ruokatarvikkeiden kanssa tekemisissä, niin hiukset kiinni ja myssy päähän.

Vierailija
8/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa. Lapsista mukava tehdä kampauksia. Olenkin usein mukana kampaamoleikissä 😊

Vierailija
9/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo yli 60v, suht paksut, pitkät hiukset. Ei vielä harmaatkaan.

Kukaan ei koskaan ole kehoittanut leikkauttamaan, vaikka tapaan töissäni paljon ihmisiä.

Ei sen puoleen, en leikkauttaisikaan;D

Vierailija
10/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Niin tuttua. Menin nelikymppisenä uuteen työhön ja koko sen n.8 vuotta mitä siellä olin, niin tukkaani ihmeteltiin.

Minulla semmoinen hirmuinen hiustenkasvu. Hiukset kasvavat todella nopeasti. Minulla oli tosi pitkä ja suht paksu ponnari työpaikkaan mennessä ja vakiopäivittely mukavilta työkamuilta oli, että kyllä näyttäisit niin paljon nuoremmalta, jos leikkaisit hiukset.

Viidentenä vuotena leikkasinkin polkkatukan ja se oli ihana omastakin mielestä. Ihan random kampaamossa ihan nuori tyttö tavattoman taitavasti leikkasi. Sitten alkoi päivittely siitä kuinka paksu tukka minulla on, vaikka taitavan leikkauksen ansiota, että niin hirmupaksulta näytti. Minulla ei kuitenkaan ole varaa jatkuvasti käydä kampaajalla, joten parissa vuodessa kasvoi taas vyötäröpituuteen melkein ja sai olla. Nutturaa tykkään pitää ja sitäkin päivitellään. Muttei mitään pahansuopaa toki ole ollut🙂.

Joten ap. Jos itse pidät pitkistä hiuksistasi, niin älä kiinnitä ihmeempää huomiota kun saattaa kateutta vähän olla. Kauniit hiukset keski- ikäisellä kuitenkin vähemmistö.

Vierailija
11/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin huomautellaan kaikesta mahdollisesta. 

Vierailija
12/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat naisen kruunu. Minulla on koko tuttavapiirissäni ainoana pitkä tukka. Muut ovat leikkauttaneet itselleen sellaisen räväkän poikatukan. Minullekin vihjaillaan, että eikö olis helpompi kun olis lyhyt, että kannattais sunkin leikata uus tyyli. Ikää minulla 40v.

En todellakaan aio lyhentää. Sitten pitäis rampata parin viikon välein kampaamossa että sais pidettyä sen tyylin hyvänä. Nyt käyn ehkä kerran pari vuodessa siistimässä latvat.

Töissä hiukset on ponnarilla tai letillä. Vapaalla ollessani annan kutrien hulmuta. Ehkä mun tukka on siksi niin paksu ja vahva, kun en jatkuvasti rääkkää sitä värillä, föönillä ja kaikilla tököteillä. Hyvä shampoo ja hoitoaine, terveellinen ruokavalio sekä lääkkeetön ja hormooniton (eli tällä tarkoitan hormoonitonta ehkäisyä) elämä.

Vierailija
13/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverit lähinnä. Ja kiinnikin pitäisi aina kuulemma pitää kun on epäsiistin näköistä muuten. Ikäni ollut pitkät hiukset ja on vastakin.

Omat työkaverini huomauttaisivat ulkonäöstä vasta sitten, kun tuntisivat kovaa myötähäpeää. Lähinnä esimies velvoitettaisiin huomauttamaan.

Kannattaa sinunkin harkita, ovatko työkaverisi mahdollisesti oikeassa.

Vierailija
14/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala huomautella heille, että olisi aika alkaa opetella käytöstapoja, tossa iässä ei ole kohteliasta enää toisten hiuksista urputtaa.

Vierailija
15/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen samaa hokemaa äidiltäni ja siskoltani, jotka ovat kumpikin tätitukkaisia.

Hiukseni ovat aina olleet samanlaiset. Pitkät, paksut ja suorat.

Siskoni alkoikin sitten itse kasvattaa pitkää tukkaa.

Vierailija
16/16 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle vaan kukaan huomauttele. Päinvastoin kasvatin pitkät hiukset vasta yli viisikymppisenä, annoin samalla niiden harmaantua, enkä ikinä ole saanut näin paljon kehuja hiuksistani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä