Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätös abortista pitäisi tehdä,ei vaan meinaa onnistua!!

Vierailija
13.05.2013 |

Mulla on melko kohtalon ivallinen tilanne elämässä tällä hetkellä. Olen viime joulukuussa tehnyt abortin, tilanne tuolloin, oli se, että olin juuri eronnut lapseni isän kanssa ja totuttelin elämään kaksin poikani kanssa. Yhden illan suhde, käytössäni ei ollut mitään ehkäisyä ja PAM olin raskaana. Ennenkuin kukaan alkaa kyselemään miksi olen niin tyhmä etten käytä ehkäisyä, niin syy on usean vuoden lapsettomuus. Tämä ainoa ihana poika joka minulla on, on saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla. Tämän vuoksi aborttiin päätyminen joulukuussa oli minulle erittäin raskas ja kova paikka, enkä sitä todellakaan tehnyt kevyin peruistein tai kevyin mielin, tein sen, koska ajattelin etten ole itse kykenevä huolehtimaan toisesta pienestä lapsesta kaiken elämänmuutoksen ym keskellä. Nyt reilu 5kk myöhemmin olen raskaana jälleen.. käytössäni abortin jälkeen on ollut ehkäisylaastari, jonka juoduin lopettamaan kuukausi sitten jatkuvien hiivatulehdusten vuoksi, sain lääkärille uuden ajan uutta ehkäisyvaihtoehdon miettimistä varten vasta 3vkon päähän. Tänä aikana jonka olin ilman ehkäisy harrastin seksiä tasan yhden kerran, sen jälkeen otin jälkiehkäisypillerin mutta siitä huolimatta olen nyt siis raskaana. Moraalisaarnoja en kaipaa, koska uskokaa, että ruoskin itseäni tämän tilanteen vuoksi aivan tarpeeksi ilman teitäkin, abortti ei ole koskaan ollut aiemmin elämässä minulle edes vaihtoehto, oman lapsettomuuden vuoksi olen ollut sitä vastaan, mutta joutunut kerran jo pyörtämään omat vahvat periaatteeni koska ajattelin sen olevan kuitenkin kahdesta vaihtoehdosta lopulta se parempi, mutta entäs nyt?

Edellisestä kerrasta ei ole paljon aikaa, senkään vuoksi abortin tekeminen ei tunnu oikealta, lisäksi pelko ja syyllisyys siitä etten ensin ole voinut millään tulla raskaaksi ja nyt se yhtäkkiä onnistuu estelyistä huolimatta saa ajatukset melko sekaisin.. myöhemmin elämässä tahtoisin toisen lapsen, mutta lapsen niin, että sillä olisi myös molemmat vanhemmat ja tasapainoinen turvallinen koti, nyt tällä lapsella ei olisi kuin äiti ja isoveli.. lisäksi taloudellinen tilanteeni ei ole kovinkaan häävi ja töihin minun pitäisi palata takaisin marraskuussa mutta mikäli päätän pitää tämän lapsen menee työmahdollisuudetkin monelta osalta ohi suun... onko kellään ollut koskaan samanlaista tai samankaltaista tilannetta? miten olette päätyneet ratkaisuunne ja mikä se on ollut? mulla on perjantaina aika raskauden keskeytykseen mutta ajatukset aivan sekaisin ja tuntuu että aika loppuu kesken enkä osaa minkäänlaista kunnon päätöstä asian suhteen tehdä....

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen päätöksen, mikä tuntuu enemmän oikealta. Valitset huonoista vaihtoehdoista vähemmän huonon. Jos päätät pitää lapsen, uskon että pärjäät. Elämä on sellaista, jotenkin yleensä vain löytää sen tien selvitä vaikka tuntuu ensin vaikealta.

Vierailija
2/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei saa moralisoida, mutta...

En toki tiedä ikääsi, mutta millainen ihminen harrastaa seksiä yhden illan jutussa ilman ehkäisyä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa minua moralisoida, en vain juuri nyt kaipaa sitä, koska käsitän tilanteen vääryyden ihan itsekkin. Ja harrastin suojaamatonta seksiä täysin tutun ja turvallisen miehen kanssa, jonka kanssa olen siis tapaillut muutaman kuukauden ajan, suhde ei sen vakavempi ole vielä, mutta sen verran turvallisesta kumppanista on kyse, ettei tautia tarvinnut pelätä. Raskautta kylläkin pelkäsin, sen vuoksi otin jälkiehkäisypillerin, mutta syystä tai toisesta ei toiminut minun kohdallani aivan niin kuin olin ajatellut.

Vierailija
4/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et pysty tekemään päätöstä, koska olet jo päättänyt... abortti ei ole sulle vaihtoehto näemmä.

Varaa aika toimenpiteeseen. Tiedäthän, että sä voit kieltäytyä siitä ihan viimeiseen asti. Näin sulla olisi kuitenkin aika varattuna toimenpiteeseen, mutta jos et jostian syystä sitä pysty viemään loppuun niin oikeus myös jatkaa raskautta.

Ja kun tarpeeksi kauan pähkäilet, niin yhteiskunta päättää sun puolesta. 

Jos päädyt keskeytykseen, niin olet silloinkin tehnyt parhaan mahdollisen ratkaisun tilanteessa, jossa ei oikeita valintoja ole. Voimia.

Vierailija
5/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä tämä tuleva isä on asiasta?

Vierailija
6/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tuleva isä on... miten sen nyt nätisti ja asiallisesti sanoisin.. Hän sano, että teet niinkuin parhaaksi näät, hänelle käy kaikki vaihtoehdot. Miehellä on ennestään kaksi lasta, joista hän ei välitä tippaakaan, miehelle on elämässä tärkeintä vain oma napa, jatkuva ryyppääminen ja rellestäminen, edelleenkin, vaikka hänellä on jo ikää lähes 40vuotta, eli vastuullista ja kunnollista isää hänestä ei todellakaan saa tai roolimallia. Lisäksi en voisi laskea mitään hänen apunsa varaan. Hän on luonteeltaan juuri sellainen mies, jolla ei oikeasti pitäisi olla yhtäkään lasta, kamala sanoa, mutta näin ajattelen. Hän on ollut minulle ihan mukavaa biletys seuraa ja vapaa-ajan vietto seuraa, ei muuta, hänen luonteensa vuoksi en vakavaa suhdetta välillemme ole missään kohtaa edes harkinnut. Ja juuri tämän vuoksi otin jälkiehkäisypillerin, koska ajattelin ettei tuollaisen miehen kanssa ainakaan voi lasta tehdä, ei edes vahingossa ja kuinkas sitten kävikään....

Vierailija
7/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:39"]

Saa minua moralisoida, en vain juuri nyt kaipaa sitä, koska käsitän tilanteen vääryyden ihan itsekkin. Ja harrastin suojaamatonta seksiä täysin tutun ja turvallisen miehen kanssa, jonka kanssa olen siis tapaillut muutaman kuukauden ajan, suhde ei sen vakavempi ole vielä, mutta sen verran turvallisesta kumppanista on kyse, ettei tautia tarvinnut pelätä. Raskautta kylläkin pelkäsin, sen vuoksi otin jälkiehkäisypillerin, mutta syystä tai toisesta ei toiminut minun kohdallani aivan niin kuin olin ajatellut.

[/quote]

Niin, kukahan meistä koskaan kaipaa moralisointia? Oikeasti? Mutta jos joku sitä ansaitsee, niin sinä. No, ehkä sä tästä sitten opit, jos et muuta, niin vähän parempaa elämänhallintaa ja sitä, että et todellakaan ole sanasi mittainen nainen.

Vierailija
8/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa elämänhallintaa? miten? viittaatko siihen ettei aloittaja ole käyttänyt kondomia? voihan kondomikin hajota ja silloin turvaudutaan jälkiehkäisyyn,eikö?

Vierailija
9/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuttu ja turvallinen" tarkoittaa toivon mukaan sitä, että hän on käynyt sukupolitautitesteissä? Taudit ovat usein oireettomia, ne eivät näy päälle päin ja niitä on ihan "tutuilla ja turvallisilla", tavallisilla ihmisilläkin.

Vierailija
10/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä menen nurkan taakse ja oksennan.

Oletko sä ap kuullut siitä, miksi kondomi on niin tarpeellinen satunnaisissa suhteissa? Ai täysin turvallisen miehen kanssa? Oletko käynyt aids-testissä, onko testattu hepatiitti..? Kato taudit ei näy päällepäin ja kondomilla hoituu sekä niiden että lasten ehkäisy.

Sanon nyt teinityyliin, että vitun vitun tyhmä urpo. Eikä kuulu mun tyyliini yleensä. Sorry. Kasva kuule aikuiseksi. Mä tajusin noi asiat jo 16-veenä, sittemmin todettu laiskat munasarjat, eronnut olen, ja kumi on käytössä.

Vierailija
11/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:46"]

Parempaa elämänhallintaa? miten? viittaatko siihen ettei aloittaja ole käyttänyt kondomia? voihan kondomikin hajota ja silloin turvaudutaan jälkiehkäisyyn,eikö?

[/quote]

suojaamaton yhdyntä = ei kondomia

Opettele lukemaan.

Vierailija
12/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:39"]

[/quote]

Niin, kukahan meistä koskaan kaipaa moralisointia? Oikeasti? Mutta jos joku sitä ansaitsee, niin sinä. No, ehkä sä tästä sitten opit, jos et muuta, niin vähän parempaa elämänhallintaa ja sitä, että et todellakaan ole sanasi mittainen nainen.

[/quote]

Juuri näin. Ap, ajattele jatkossa aivoilla, älä pillulla.

Vierailija
13/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Hankit lapsen jonkun urpon kanssa sen takia, että sun mielestä aborttien välillä pitäisi olla joku tauko? Joo. Tee niin kuin parhaaksi näet.

Vierailija
14/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, mä en ole hankkimassa lasta kenenkään urpon kanssa, vaan aivan yksin jos päätän lapsen pitää, juuri siksi päätöksen teko myöskin on melko hankalaa.

Ja kyllä, olemme olleet sukupuolitauti testeissä, sitä pelkoa ei ole ollut että tauti tulisi.

Vierailija
15/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sä ap että siittiöt jotenkin varastoituu elimistöön ja sitten vasta tullaan, raskaaksi kun varasto on täynnä?

Kysyy blondi nro 11.

Ja kuten sanoin, ne taudit ei näy päällepäin, eli ryyppäävä ja rellestävä ei takuulla ole ollut sulle mitenkään uskollinen etkä tiedä, mitä tauteja se kantaa jo ennestään.

Ilmeisesti sun hedelmällisyydessäsi ei ole mitään vikaa, mutta ehkä sun ja ex-miehesi kemiat eivät vaan kirjaimellisesti sopineet toisiinsa ja siksi et tullut raskaaksi kuin hoidoilla. No, oli miten oli:

Jos tilannetta järjellä miettii: lapsen isä on ryyppäävä huithapeli, sulla rahatilanne persuksista ja yksi lapsi elätettävänä jo. Miksi se huithapelin lapsi pitäisi tähän maailmaan tuoda? Sun syyllisyyden tunteenko vuoksi? Onko se hyvä kasvupohja lapsen elämälle? Olen itse juopon lapsi, ja olisin miljoona kertaa mieluummin raittiin ja osallistuvan isän lapsi. Mietippä sitä. Sillä juopolla on muistaakseni nykyään oikeus vaatia isyystestejä ja tapaamisoikeuksia lapseen, joten aina ei sitten riitäkään se, että kieltää isyyden selvittämisen. Mene sinne aborttiin.

Ja sen jälkeen:  laitata nyt helkutissa vähintään se kierukka. Jotain järkeä touhuihisi. Et muka tartte tähän moraalisaarnoja, mutta minusta juuri sinä niitä vasta tarvitsetkin, kun tuntuu, että joskus teineillä on enemmän järkeä kuin sulla just nyt.

Rohkeutta tehdä se abortti ja ottaa oppia. Älä seukkaa, ole vuosi ihan itteksesi ja mieti kuka olet ja mitä haluat elämältä. Äläkä ainakaan harrasta suojaamatonta seksiä...Siunausta.

Vierailija
16/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eikös täällä Suomessa ole kuitenkin sosiaaliturva melko hyvä? Ei ole lapsensaanti taloudellisesta puolesta kiinni, vaan enemminkin muista seikoista. Itse olen turhia abortteja vastaan, eli jos vähänkään epäilet katuvasti aborttia, niin sitä ei kannata tehdä...

Vierailija
17/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä näihin tauteihin tulee, niin tiedän kyllä että ko.mies on puhdas, sen verran tiiviisti ollaan tekemisissä ja sen verran pienissä ympyröissä liikutaan ettei sitä mahdollisuutta nyt ole että mies olisi vieraissa käyny. ja rohkeutta mulla on tehdä abortti, sen olen jo kerran tehnyt, kysymys onkin nyt siitä että pystynkö siihen enää kuitenkaan, onko se kuitenkaan oikea ratkasu tällä kertaa..

koen tehneeni väärin sen kerran kun menin sänkyyn ilman kondomia, tämän vuoksi otin jälkiehkäisypillerin, koska koin että se on siinä kohtaa vastuullisinta mitä voin tehdä. no, ajassa en enää taakse päin pääse, mutta nyt kaipasinkin apua tai mietteitä ihmisiltä joilla on ollu vastaava tilanne joskus elämässä enkä niinkään teiltä joiden ainoa tarve on saada tuomita toisia. Kyllä mulla riittää syyllisyydentunteita itselläni ihan tarpeeks ilman teitäkin, kiitos vaan!!!

Vierailija
18/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:46"]

[/quote]

Kondomi ei voi hajota, jos sitä ei ole edes käytetty. Parempaa elämänhallintaa siten, että ehkäisyasiat on oikeasti kunnossa, eikä tuollaista pelleilyä. 

Ehkä sitä seksiäkään ei tarvitse harrastaa täysien idioottien kanssa?

Vierailija
19/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähdetä sitä ainoaa lasta jota tulet kantamaan.....

Vierailija
20/39 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieraat ihmiset voi keskustelupalstoilla sua oikeasti auttaa. Se on vain itse tehtävä ratkaisu. Pystytkö tarjoamaan lapselle hyvän elämän ja haluatko hänet? Tulethan sitten kertomaan, mihin ratkaisuun päädyit.