Tunnetko ketään, jolla on eristäytynyt persoonallisuushäiriö?
Kommentit (7)
Juu, ei pysty ylläpitämään ihmissuhteita koska ei jaksa nähdä ihnisiä usein ja monet kyllästyvät tähän, antaa itestään kylmän kuvan ja feidailee kun tarttee omaa tilaa ja aikaa paljon sekä ahdistuu jos jokin ihmissuhde muuttuu liian läheiseksi eli pitäisi nähdä usein, tällöin saattaa vaihtaa numeronsa ja kadota moneksi kuukaudeksi ilmeentyen takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Ei avaudu omista asioistaan paljon mutta on hyvä kuuntelija.
Viihtyy kaikista parhaiten kun on ihmisiä ympärillä mutta jotka saa poistettua ympäriltään tarvittaessa, eli haluaa että on kavereita ja läheisiä mutta niiden kanssa jatkuva sosiaalinen ylläpito ei onnistu. Skitsoidi luonne samassaa mikä on tällekkin häiriölle aika yleistä että on jonpikumpi tai molemmat. Herkkä ja taiteellinen.
No itse tässä kirjoittelen vaikka pitäisi leikkä lapsen kanssa mutta kun ei vaan kykene kiinnostumaan. Haeskelen irtopiirteitä joilla voin yrittää mustamaalata puolisoani etten itse näytä niin persoonallisuushäiriöiseltä kuin mitä olen. Jos ei ihan natsaa niin keksitään vähän lisää.
No itse tässä kirjoittelen vaikka pitäisi leikkä lapsen kanssa mutta kun ei vaan kykene kiinnostumaan. Haeskelen irtopiirteitä joilla voin yrittää mustamaalata puolisoani etten itse näytä niin persoonallisuushäiriöiseltä kuin mitä olen. Jos ei ihan natsaa niin keksitään vähän lisää.
Eikös eristäytynyt persoonallisuus ole käytännössä sama kuin skitsofrenian nk. negatiiviset oireet, mutta ilman positiivisia oireita eli psykoottisuutta? Osa skitsoideistahan sairastuu myöhemmin skitsofreniaan.
Täytän varmaan kriteerit edelleen. Elin 5 vuotta täytenä erakkona. Nykyisin ylläpidän kevyitä ihmissuhteita, mutta kukaan ei ole mulle läheinen tai tärkeä. En itsekään ole sitä kellekään enkä haluakaan olla.
Itselläni on. Ei ole kavereita, eikä niiden hankkiminen kiinnosta. Lapsuuden perhettä näen vain velvollisuudentunnosta, enkä edes usko kykeneväni ikävöimään heitä, jos sattuisivat kuolemaan. Ihmiset ovat ihan yhdentekeviä. Seksuaalinen kanssakäyminen muiden kanssa ei kiinnosta eli olen neitsyt. Tunne-elämäni on aika rajoittunutta enkä osaa ilmaista tunteita.