Hyi että kun tää lomaviikko on ollut kuin koronaeristyksessä olisi :(
Ulkona on täysin harmaata. Välillä saattaa aurinko pilkahtaa kunnes sataa taas kaatamalla.
Kirjastot, kylpylät jne. ovat sentään auki, mutta ei ole oikein rahaa maksullisiin menoihin kun korona romautti talouden.
Lapset hyppii seinille ja tappelee, vaikka keksisin niille mitä. Kaikki kaverit on mökeillä tai reissussa eikä huvituksiin ole edelleenkään sitä rahaa.
Ahdistaa ihan hirveästi ja tämä on kuin huhtikuu taas. Sillä erotuksella, ettei lapsilla ole etäkoulua ja itsellä ei töitä.
Hukkaan menee kauan odotettu kesäloma näillä keleillä :(
Kommentit (27)
Me ollaan tänään pelattu kirjastosta lainattuja lautapelejä, tehty maja metsään kun sade oli tauolla, leivottu ja saunottu saunavuorolla, ehkä vielä tehdään poppareita ja katsotaan koko perheen elokuva. Niin kai sama olla kotona koronan tai sateen takia mutta voi kotonakin olla kivaa, ja pääsee uimaan ja saa mansikoita vaikka vähän sataisi.
Kerätä käpyjä jouluaskarteluja varten... Oh my lord.
Vierailija kirjoitti:
Kotona on mukava olla. Varsinkin sadesäällä, kun ei tule sitä ”kaunis ilma, pakko olla ulkona”-tunnetta. Nettiä, kirjoja, telkkaria, päikkäreitä. Illalla saunaan. Mahtavaa.
Mulla tuntuu että aurinko on niin vahva energia että vaikka olisi sisällä niin se lataa minut rakenteiden ja ikkunan kautta. Mun ei ole pakko olla ulkona vaikka siellä olisi 30c ja aurinkoa vaan tunnen hyvää oloa sisälläkin.
Ilman aurinkoa ei ole elämää.
Suursiivous vaan käyntiin. Koskaan ei ole niin siistiä, etteikö voisi siivota vielä vähän lisää. Ylimääräisen kaman karsinta käyntiin. Ylimääräistä tavaraa on aina. Kun siivous on tehty, sitten voitte leipoa ja kokata pakastimen täyteen niin ettei työn ja koulun alkaessa tarvitse täällä aloittaa taas ketjua siitä, kuinka ei ole aikaa siivoamiseen ja ruuan laittoon.
Lenkkeilkää vaikka kahdesti päivässä. Pieni sade ei sitä estä.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun maassa, jossa on tällä hetkellä enemmän koronaa kuin oli huhtikuussa. Olo on vähän epäuskoinen. Että tähän meni sekä kevät että kesä. Keväällä oli ihan totaalinen lockdown ja liikkuminen rajoitettua. Nyt on talouden ja työllisyyden takia monet paikat auki. Mutta eipä paljoa kiinnosta mennä mihkään. Sää kyllä on aurinkoinen ja liiankin lämmin, mutta täällä mä kökötän 50 neliön kerrostaloasunnossa neljättä kuukautta. Hohhoijaa. Tänään 697 uutta tartuntaa, kevään piikkipäivä oli vähän yli 500. Melkein itkettää vähän. :D
Tsemppiä. Kuulostaa aika piinaavalta.
Oltaispa kaikki ulkonaliikkumiskiellossa koronan vuoksi.
Sadevaatteet päälle ja ulos. Ei se sen vaikeempaa oo. Voi käydä katselemassa luontoa ja vaikka kerätä käpyjä jouluaskartelua varten, poimia kukkia, arvuutella kasvien ja puiden nimiä jne jne. Kyllä tekemistä on jos vaan viitsii. Eikä maksa mitään.