Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta ihmisestä?

Vierailija
12.05.2013 |

Tunnen erään naisen, joka on äärettömän kontrollifriikki. Kontrolloi itseään, painoaan (on todella hoikka, naureskelee lihavien ihmisten tahdonpuuttelle), hiukset, kynnet, meikit, iho, vaatteet, korut, asusteet.. Kaikki aina viimeisen päälle hienosti ja suorassa. Oman terveyden ja nyt myös lapsen terveyden suhteen lähinnä neuroottinen, lääkäriin mennään joka vaivasta. Kontrolloi kotiaan; sisustus todella hieno, kuin sisustuslehdestä. Kun vieraita tulee, niin jopa oma ja lapsen asustus on sävytetty kauden trendiväreihin. On fiksu ja ottaa asioista selvää, kaivaa taustat kaikesta selville. Esiintyy asiantuntijana asiassa kuin asiassa. Ostaa, ostaa ja ostaa. Aina pitää saada uutta. Tavaralla ei ole arvoa. Kaiken voi myydä tai antaa pois.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen.

Vierailija
2/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää sen ajatuksen että mitä hittoa se sulle kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No että enpä korvaani lotkauttais tuommoselle. Herättää lähinnä ajatuksen, että mitä hermoa tää sinussa tökkii, jos jaksat moisesta välittää. Anna shopata. Hanki parempaa seuraa.

Vierailija
4/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin, että hänelle sellaiset asiat ovat tärkeitä. Onneksi en ole itse niin pinnallinen, vaan minulle merkitsevät myös muut asiat/ihmiset/tunteet jotakin

Vierailija
5/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lähes samanlaisen. Pikkusieluinen emäntä, haluan todellakin pitää hänet kaukana itsestäni.

Vierailija
6/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että meillä jokaisella on ongelmamme. Itsekin olen neuroottinen, mutta eri asioista. Jos kiinnostuksenkohteet eivät ole yhtään samanlaiset, en viettäisi aikaa tällaisen ihmisen kanssa. Tuskinpa hän minustakaan kiinnostuisi, koska olen esim. lihava.

Vierailija
7/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanella on varmana hyvin vaikeaa. kaikkea kun ei kuitenkaan voi aina kontrolloida. toivottavasti oppii joskus ottamaan vahan rennommin... . ja ettei naureskele muille jos ei halua itselleen naureskeltavan.

Vierailija
8/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton.

Vierailija
9/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, että miksi tämä ihminen ärsyttää sinua?

Tiesitkö, että ärsyyntymisesi viestii siitä, että tämä ihminen nostaa itsestäsi esiin jotain sellaista, mistä et pidä itsessäsi/myönnä sen olemassaoloa itsellesi?

Vierailija
10/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa mielenterveysongelmille esim. neuroosille...

Vierailija
11/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni korjaus. Ei tämä ihminen ärsytä minua, vaikka joku näin rivien välistä tulkitsi. Aidosti ihmettelen mistä tällainen pakonomainen kaiken kontrollointi juontaa juurensa? Pakko olla fiksuin, hoikin, rikkain, kaunein..? En ymmärrä. Ehkä joku voisi auttaa ymmärtämään. Mutta että sinänsä ei ärsytä, emme ole juuri edes tekemisissä.

ap

Vierailija
12/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaupallisen alan immeinen? Materialisti?

Vierailija
13/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, miksi hän on tuollainen, mutta itsellä ei voimat mitenkään riittäisi tuollaiseen ei vain riittäisi. Toisaalta ei ne ole niin tärkeitä, että käyttäisin ko asioihin energiani. Miksi hän on sellainen, jaa-a. En tiedä jaksaisinko tuhlata aikaani sen arvoituksen ratkaisemiseen. 

Mutta sen tiedän, että kierrän jokapaikan asiantuntijat kaukaa, varsinkin jos he ovat hiemankaan ylenkatsovia, kun ovat niin osaavia. Olkoot osaavia ja jaksavia minun puolestani, minulla ei ole mitään yhteistä sellaisten ihmisten kanssa (paitsi jos ymmärtävät sotkuista kotia, väsymystä, laiskottelua jne.)

Vierailija
14/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselle tulee mieleen, että tässä on nainen, joka kilpailee koko ajan itsensä ja muiden kanssa "paremmuudesta". Eli häntä motivoi se ajatus, että koti on hieno, siisti ja sisustus kallis ja aina trendikäs. On valmis uhraamaan paljon vaivaa, ja aikaa siihen, että koti ja lapset ja itse näyttävät mahdollisimman hyviltä aina ulospäin.

Tällaisen ihmisen seura on rasittavaa. Koska vertailee itseään ja oman elämänsä paremmuutta kokoajan jollakin tasolla ja tavalla muihin. Vaatteet ja koti pitää aina olla viimeisen päälle, eikä osaa relata ja nauttia ilman materian tuomaa mielihyvää, mikä on lähinnä säälittävää (ja pinnallista).

Tällainen ihminen etsii ja luulee löytäneensä elämälleen tarkoituksen ja merkityksen materialistisilla asioilla; kodin jatkuvalla ja loputtamalla sisustamisella ja laitolla, lapsien vaatteilla ja omalla ulkonäöllä jne.

Itse ajattelen, että tällainen ihminen on joutunut loukkuun nykyajan naistenlehtien aivopesulle ja mainostajien viestille: että tavaroiden ja trendijuttujen ostaminen tekisi onnelliseksi tai menestyneeksi, että ainainen laihduttaminen ja oman ulkonäön vaaliminen tekisi sinut ihailluksi ja rakastetuksi. Näinhän asia ei ole. Rakkaus, onni ja tyytyväisyys eivät vaadi täydellistä ulkonäköä, uusimpia muotivaatteita, ihanimpia koteja tai koulumenestyviä lapsia. Onni on hyvät ja rakastavat läheiset välit rakkaimpiin, hyvä vanhemmuus ja tyytyväisyys ja tasapainoisuus itsensä ja elämänsä kanssa, joita ei pienet vastoinkäymiset horjuta.

Ihminen joka joka hetki miettii, mitä vielä puuttuu ja pitää hankkia, ei ole onnellinen.Onnellisuus on tyytyväisyyttä siitä mitä on.

Vierailija
15/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:41"]

Tällaisen ihmisen seura on rasittavaa. Koska vertailee itseään ja oman elämänsä paremmuutta kokoajan jollakin tasolla ja tavalla muihin.

[/quote]

Bingo. Keskusteluissa aihe kääntyy aina häneen ja siihen miten jokin asia on hänellä.

Vierailija
16/16 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:41"]

Tällaisen ihmisen seura on rasittavaa. Koska vertailee itseään ja oman elämänsä paremmuutta kokoajan jollakin tasolla ja tavalla muihin.

[/quote]

Bingo. Keskusteluissa aihe kääntyy aina häneen ja siihen miten jokin asia on hänellä.

[/quote]

Se ei kylläkään liity aloituksen kaltaisiin henkilöihin -vain. Eli siis siisteihin, raataviin kontrollifriikkeihin, mitä ap lähinnä ihmetteli. Myös laiska joka ei välitä mistään eikä osta kuin ihan tarpeeseen, voi olla tuollainen. Toki lisämausteena lisää rasittavuutta.