Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pienituloinen perhe oli niin tohkeissaan kun olivat lähdössä 1.5 viikoksi kiertämään Suomea kesälomallaan

Vierailija
11.07.2020 |

Jotenkin hellyttävää mutta toisaalta surullista ja masentavaa. Kun on itse matkaillut ympäri maapalloa Etelä-Amerikan ja Indo-Kiinan sademetsistä Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän historiallisille nähtävyyksille, New York ja Tokio kaluttu läpi useampaan kertaan, jne. niin vähän koomista miten joku on noin tohkeissaan jostain Vaasasta ja Porista.☺

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetuttaa raskaasti tommoiset aloitukset. Ääliö!

Vierailija
42/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, muistathan, ettei mielikuvitus matkoja lasketa 😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AP:nkin kannattaisi käydä Vaasassa, Porissa ja muuallakin Suomessa. Maailmankatsomus avautuisi kotimaankin osalta.

Vierailija
44/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva lauantai-provo.

Vierailija
45/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onnellisin kun olen takapihallani ja kuuntelen luonnon ääniä. Sisäinen rauha, kiitollisuus ja tyytyväisyys. Sieluni ei vaadi matkustelua eikä tapahtumia. Mindfulness vallitsee.

Vierailija
46/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko onnellinen?

Ei ole. Ei muuten kokisi tarvetta ylentää itseään. Tai siis koittaa ylentää. Nolasit vaan itsesi ap.

Vierailija
47/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti brovo. ap voi kuitenkin vetää kortonkin päähänsä

Vierailija
48/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap koskaan päässyt kiertämään kotimaata? Ihania kohteita pullollaan!

Vierailija
49/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon ap provoilija, mutta itse paljon ulkomailla kolunnut ja rahasta ei kiinni matkailu, mutta kotimaassa on nykyään aivan mielettömiä kohteita.

Savonlinnan/Puumalan ympäristö varsinkin.

Osittain arvokasta eli nykyään ei ne köyhät eivät voi matkailla välttämättä Suomessa kuten jossain halpamaassa.

Matkustakaa ja arvostakaa kotimaanmatkailua.

Vuokratkaa mökki ja olkaa viikko seudun ympäristöön tutustuen.

Vierailija
50/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen kun kauan sitten lomailtiin kotimaassa (pistäydyttiin toki Ruotsinkin puolella). Teltat ja makuupussit lainattiin sukulaisilta, evästä otettiin mukaan ja kun ne loppuivat  ostettiin kaupasta ruokaa ja keitettiin trangialla  tai paistettiin nuotiolla makkaraa. Rahaa oli tosin vähän ja auton romukin alkoi temppuilla pois tullessa ja jännättiin sen kestämistä, kun rahaakin oli vain polttoaineeseen. Ehkä joka kolmas yö yövyttiin leirintäalueella, muuten ajettiin vain jonnekin järven rantaan.

Oli se ikimuistoisen ihana reissu, vaikka varmaan aika on kullannut muistoja (kuten voi unohtuneen jäätävän itikkahyökkäyksen telttaan eräänä yönä) ja haalistanut valokuvatkin.

Vierailija
51/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin rakastan roadtripejä. Ennen koronaa meni helposti neljä-viisi viikkoakin, yleensä Jäämerellä, missä ei ole turhia ihmisiä. Toivottavasti taas ensi vuonna.

Vierailija
52/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ap:n aloitus on todiste siitä, että matkailu ei välttämättä avarra vaan ihminen tulee takaisin yhtä tyhmänä kuin ennenkin.

Vierailija
53/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin ap tuntee Suomen? Vaionko kotimaanmatkailu jäänyt lapsipuolen asemaan, kun on pitänyt käydä syöttämässä itseään moskiitoille ja ripuloimassa jossakin Vinkuintiassa? Esimerkiksi laivaristeilyille lähtevät tänä kesänä vain typerykset tungeksimaan väkipaljoudessa ja hankkimaan koronaa.

Vierailija
54/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap:n kaltaiset "maailmanmatkaajat" lentelevät milloin mihinkin, mutta kun heiltä kysyy millaista oli siellä tai tuolla, niin he eivät osaa kertoa kohteesta juuri muuta kuin oliko hotellissa hyvä vai huono ruoka.

Vierailija
55/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina Inkeri Ankeinen strikes back.

Mistä tiedät sen perheen tulot?

Mistä tiedät, missä he ennen ovat matkustelleet tai aikuiset erikseen ennen perheen perustamista?

Mistä tiedät noin tarkkaan heidän suunnitelmansa?

Ilmeisesti joku niissä heidän suunnitelmissaan hiertää sinua tai aiheuttaa kateutta kuitenkin tai itse et ole kovinkaan onnellinen, kun tällaisen aloituksen teit. Möllötätkö itse kotona kuitenkin?

Harmittaako se, että asut alueella, jossa asuu pienituloisia perheitä? Miksi se harmittaa?

Vierailija
56/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti provo, mutta siinäpä joku kerskuu nähneensä lentokenttiä, muutaman hotellin ja turistien suosimia alueita.

Lentokenttiä on vähän vaikea välttää reissatessa.

Sen sijaan hotelleissa emme ole lomilla juurikaan olleet 30 vuoteen joitain kaupunkilomia lukuunottamatta (viimevuodet huoneistoissa niissäkin).

Helsinkikin on turistikohde vaikka paljasjalkaisena stadilaisena en sitä ajattelekaan. Onneksi maailma on täynnä pikkupaikkoja joissa enemmistö sentään on alkuasukkaita;)

Vierailija
57/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassakin on monta mukavaa matkakohdetta.

Vierailija
58/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin ap tuntee Suomen? Vaionko kotimaanmatkailu jäänyt lapsipuolen asemaan, kun on pitänyt käydä syöttämässä itseään moskiitoille ja ripuloimassa jossakin Vinkuintiassa? Esimerkiksi laivaristeilyille lähtevät tänä kesänä vain typerykset tungeksimaan väkipaljoudessa ja hankkimaan koronaa.

Mä matkailin ennen koronaa aina ulkomailla ympäri maapalloa. Myönnän, että Suomi ei tuntunut niin kiehtovalta. Tänä kesänä nautinkin Suomessa lomiani ja täytyy sanoa, että Suomi on aivan upea, hieno, kiehtova lomakohde jopa suomalaiselle. Täältäkin löytyy huikean kauniita paikkoja ja eksotiikkaa. Olin enmakkoluuloinen ennen, myönnän. Ihan hyvillä mielin oon nyt sitten reissannut Suomessa siis, patikoinut, samoillut metsissä, uinut, viettänyt rantaelämää, kåynyt pikkupaikkojen kahviloissa ja shoppaillut pikkupaikkakunnilla. Ehkä tästä tulee tapa jatkossakin ulkomaanmatkojen rinnalle.

-Ohis

Vierailija
59/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa provo tai ei, niin se että pitää verrrata itseään muihin  ja ylipäätään keksiä tällainen juttu, on aina sitä totuuden välttelyä kuka ap oikeasti on. Haiskahti niin kateuden täyttämältä, joten oletan ap:n olevan sinkku ja kokevansa ulkopuolisuutta perheen onnellisuudesta. Uskon,että menipä naapurin perhe Timbuktiin tai Turkuun tilanne olisi ap:n kohdalla ihan sama. Syy arvostella toisten onnea löytyisi ihan mistä syystä tahansa.

Vierailija
60/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ihan pelle, olet tuhonnut tätä maapalloa yli yhden ihmisen edestä. Sitten tulet tänne leijuu, ihan pelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi